Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2005
    Locatie
    belgie, antwerpen
    Berichten
    101

    Standaard AAAAAAAAAAAH !! fender custom shop pickups...

    damn,

    Ik heb een mexican strat 70's model en zou graag de pickups vervangen maar ik weet niet of ik voor de texas specials moet gaan of de '69 pickups. Ik ben ENORME fan van Jimi Hendrix maar ook ENORME fan van Stevie ray vaughan en ik speel beide stijlen. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met deze pickups want de keuze is echt niet simpel voor mij ...
    I'm gonna wave my freakflag high, high, HIGH !

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Ik heb n Strat gehad met TS. Niet mijn ding, ik heb m weggedaan. Maar goed: test er eens eentje ergens zou ik zeggen. Blijft erg persoonlijk.

  3. #3
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorn69
    damn,

    Ik heb een mexican strat 70's model en zou graag de pickups vervangen maar ik weet niet of ik voor de texas specials moet gaan of de '69 pickups. Ik ben ENORME fan van Jimi Hendrix maar ook ENORME fan van Stevie ray vaughan en ik speel beide stijlen. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met deze pickups want de keuze is echt niet simpel voor mij ...
    Hierop kan ik maar 1 advies geven, Kinman Woodstocks
    Ik heb ze zelf ook in m'n Fender strat laten zetten en die dingen zijn echt veelzijdig das niet te zuinig man.
    En eh... singlecoils without the hum, oh yeah
    Die dingen kunnen absoluut de sound van de beide genoemde artiesten aan, dat garandeer ik je.
    1 nadeeltje, prijzig...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Hierop kan ik maar 1 advies geven, Kinman Woodstocks
    Ik heb ze zelf ook in m'n Fender strat laten zetten en die dingen zijn echt veelzijdig das niet te zuinig man.
    En eh... singlecoils without the hum, oh yeah
    Die dingen kunnen absoluut de sound van de beide genoemde artiesten aan, dat garandeer ik je.
    1 nadeeltje, prijzig...
    +1, of ga voor van zandts, fralins of nordstrands, maar mijdt die fender pickups maar, die zullen je waarschijnlijk alleen maar teleurstellen.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    11 december 2005
    Locatie
    bree, belgië
    Berichten
    40

    Standaard

    Zijn er eigenlijk ook Gretsch pick-ups los te verkrijgen ergens?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2005
    Locatie
    belgie, antwerpen
    Berichten
    101

    Smile

    oké fuck de fender pickups ... nu zit ik wel weer met het dilemma of ik voor de woodstocks zou gaan of de blues pickups als ik voor Kinmans kies... en thank God voor dit forum want ik had me bijna de fender pickups aangeschaft
    I'm gonna wave my freakflag high, high, HIGH !

  7. #7
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorn69
    oké fuck de fender pickups ... nu zit ik wel weer met het dilemma of ik voor de woodstocks zou gaan of de blues pickups als ik voor Kinmans kies... en thank God voor dit forum want ik had me bijna de fender pickups aangeschaft
    Woodstocks!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    @guitarMaster

    Waarop baseer je je mening over Fender PUs?
    Veel CS sets zijn helemaal niet slecht. De Abby Ybarra sets en de Nocaster PU hebben zelfs een uitstekende reputatie. Ook de 69 set is te gek als je van de echte heldere Fender sound houdt. Kinmans (totaal verschillend als Van Zandts of Fralins) zijn iets compleet anders, meer gericht op rock en een hoge output.

    Voor de SRV sound zijn single coils met een hoge output ('overwound') helemaal niet zo geweldig. In plaats van de Texas Specials kun je beter voor de '69 set kopen die helderder is met minder output ('underwound'). Extra signaal geef je 'm dan met een booster (TS of clean boost of whatever). Verschillende mensen die het analyseren van SRV's spullen tot hun levensdoel hebben gemaakt beweren dat de meeste van zijn elementen eerder underwound waren, zonder hoge output.

    Fralins, Van Zandts etc, prima elementen. CS Fenders ook.

  9. #9
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
    @guitarMaster

    Waarop baseer je je mening over Fender PUs?
    Veel CS sets zijn helemaal niet slecht. De Abby Ybarra sets en de Nocaster PU hebben zelfs een uitstekende reputatie. Ook de 69 set is te gek als je van de echte heldere Fender sound houdt. Kinmans (totaal verschillend als Van Zandts of Fralins) zijn iets compleet anders, meer gericht op rock en een hoge output.

    Voor de SRV sound zijn single coils met een hoge output ('overwound') helemaal niet zo geweldig. In plaats van de Texas Specials kun je beter voor de '69 set kopen die helderder is met minder output ('underwound'). Extra signaal geef je 'm dan met een booster (TS of clean boost of whatever). Verschillende mensen die het analyseren van SRV's spullen tot hun levensdoel hebben gemaakt beweren dat de meeste van zijn elementen eerder underwound waren, zonder hoge output.

    Fralins, Van Zandts etc, prima elementen. CS Fenders ook.
    Ik denk dat je zelf niet helemaal op de hoogte bent met alle respect.
    Kinmans zijn niet overwound, het zijn geen p90ers of hotrails en hebben dus helemaal niets te maken met high gain elementen. Het zijn simpelweg singlecoils met een veel vollere klank als de Fender elementen en zonder de welbekende irritante hum. Dit heeft jou misschien doen denken dat Kinmans en andere elementen in dit genre humbuckers zijn of zoiets, maar het is verre van dat. Clean hebben Kinmans ook de karakteristieke Fender klank, maar voller. Mooi toch. Met een dosis gain zijn de Kinmans die ik in ieder geval heb lang niet zo schel, maar blijven klinken als singlecoils. Wat wil je nog meer zou ik zeggen. Ik denk dat mensen die stijf blijven vasthouden aan echte Fender elementen nogal conservatief zijn op dat gebied. Je bent trouwens op de hoogte dat ook Fender noisseless singlecoil elementen heeft? En inderdaad, je hebt daarvan ook overwound singlecoils. Kinman dus niet. Kinmans kunnen dus met gemak het geluid van bijv. Jimi Hendrix of SRV aan. En als laatste, Fender Texas Specials hebben meer windingen dan z'n stalgenoten. Zou je dus overwound kunnen noemen.

  10. #10
    drap
    Guest

    Standaard

    Geluid of klank blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, daar twist ik niet eens over, maar je feiten klopten niet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top