Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Locatie
    Bemmel (omgeving Nijmegen)
    Berichten
    157

    Standaard Custom maken pickup bobbins. Wie helpt mij??

    Allereerst, ik weet niet of dit hier zo mag, zo niet dan verwijder dit topic maar.

    Ik ben bezig met de voorbereidingen van een 7 snarige multiscale gitaar, alleen de bobbinplates voor de pickups willen niet zo lukken. Ik heb al een aantal manier geprobeerd, maar ik krijg de gaatjes voor de pole pieces maar niet strak en evenredig op 1 lijn. Er zit er altijd wel 1 iets scheef of schuin (ik beschik niet over een kolomboor, dus alles is handwerk en dat werk dus niet perfect).

    Is er iemand die dit voor mij wil doen, of iemand die iemand kent die dit zou willen doen. Het gaat om een niet standaard afmeting, dus met normale bobbins werken gaat niet. Eventueel wil ik dit wel vergoeden, en je voorzien van de stukken hout die ik wil gebruiken (ik wil dus houten bobbins). Bij interesse stuur ik de exacte afmetingen per PM of mail.

    Groeten,
    Niels

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Kan je niet ergens een kolomboor gebruiken? We hebben in Groningen een stadswerkplaats. Misschien ook zoiets in Nijmegen ofzo?

    Het duurt vaak ook even voor je het door hebt. Voorboren of met een priem ofzo een deuk in het materiaal slaan is ook wel goed. Eventueel zou je ook wel 7-snarige bobbins moeten kunnen kopen.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Locatie
    Bemmel (omgeving Nijmegen)
    Berichten
    157

    Standaard

    Ik zal eens kijken voor zo'n werkplaats.

    Bobbins kopen gaat niet omdat ik met afwijkende afmetingen werk, ik heb wel een bedrijf gevonden die ze met een CNC op maat produceert, maar de minimale afname was $200 en dat is me 'wat' te duur.

    Verder iemand die zich aanbiedt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Wat voor boren gebruik je? In het geval van staalboren (de standaard boren die vrijwel iedereen ook voor hout gebruikt), prik dan eerst de gaten voor met een priem, en boor ze dan eerst op een mm of 2. Pak daarna de boordiameter die je wil gebruiken en boor de gaten op. Dan gaat de boor minder zoeken.

    Wat nog beter is, is een houtboor gebruiken. Die hebben een scherpe punt, waardoor hij beter op zn plek blijft. Zo'n dingetje http://www.rextools.nl/upload/assort...gen/beaver.jpg. Te koop bij de bouwmarkt voor een paar euro.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ik ben wat druk, maar als je er echt niet uit komt dan wil ik wel eventjes helpen (stuur me maar een PM). Maar we willen wel foto's zien van je zelfbouw !
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 29 oktober 2012 om 19:48
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Locatie
    Bemmel (omgeving Nijmegen)
    Berichten
    157

    Standaard

    Qua boren heb ik hier vanalles liggen, gebruik een 4,8 mm staalboor. Ik zal eens een houtboor zoeken morgen.

    @Cocobolo, thanks... ik probeer het morgen nog eens en lukt het niet, dan stuur ik je PM. De brug heb ik vandaag gemaakt trouwens, plak ebben met wilkinson VS100 zadels. Paar foto's genomen van het proces, dus die zullen hier wel binnenkort verschijnen.

    Het idee was trouwens om een nieuwe body te maken voor een Ibanez RG hals, maar het stuk essen wat ik kocht was zo groot dat ik er ruim 3 body's uithaal, dus het worden als het goed is een 6 snaar, en 2 7 snarige multiscales. Nu bezig met ontwerpen, rekenen en mallen maken.
    Laatst gewijzigd door Menneskedyr; 29 oktober 2012 om 22:50

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top