Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    zoals ik t doe bevalt het me uitstekend, maar tis altijd wel even opletten. ik steek m eerst door t gat, trek een "hoek" in de snaar, haal m los uit t gat, en dan om de tuner, 2 tot 4 keer rond de tunerpeg winden, uiteinde door zichzelf, door het gat. die hoek in de snaar zorgt ervoor dat ie wat makkelijker te winden is.

    de windingen liggen strak tegen elkaar aan, t gaat perfect.

    andere wijze van mij is door t gat steken, lusje in de snaar, om de tuner, en dan aan de tuner draaien tot ie op de juiste stemming is. krijg je ook gemiddeld 3 windingen, en ook superstabiel.

    de manier van de graphic die net gepost is, werkt bij mij TOTAAL niet.

  2. #32

    Standaard

    Met de tekening is ie niet klaar, je moet ook wel enkele windingen maken, maar je hebt toch snaar genoeg daarvoor, tenzij je op een ongelofelijk lange scale speelt.
    Nuja, ieder moet het voor zichzelf wat uitzoeken, het steekt heel nauw om het helemaal goed te doen, hier een beetje te los, daar en beetje te scheef, als het allemaal mooi strak zit en de windingen liggen mooi naast elkaar kan er normaalgezien niet veel meer misgaan, maar als je slecht aansluit kan hij in hoogte gaan schuiven waardoor hij ook weer ontstemt want de spiraal die hij eerst maakte om een niet aansluitende winding te maken wordt cirkelvormiger als hij gaat aansluiten onder de spanning (en eventueel tremelogebruik) waardoor je snaar overhebt zogezegd=> onstemmen..
    Dan is er nog de rek van nieuwe snaren, het op zijn van oude snaren, omgeving zoals warmteschommelingen, vochtigheid, ..
    't is niet simpel een gitaar stemvast te houden..

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Thumbs up

    ben ik nou de enige, die gewoon de snaar door het gaatje steekt en vervolgens aan het mechaniek gaat draaien (met molentje, uiteraard) terwijl die de snaar op spanning houdt, tot de snaar op spanning is? Ik doe het altijd al zo, nooit problemen mee (als je eenmaal kunt inschatten hoever je de snaar door de tuner moet steken).

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Cool

    Nee hoor, zo doe ik dat ook, kiik maar op de foto een paar pagina's terug.
    Ik laat nooit een snaar overzichzelf lopen. Naar mijn idee kan hij dan sneller in zichzelf snijden op dat punt. Vooral als je dunne snaren gebruikt. Maar ook met mijn 011 doe ik het zelfs niet.
    Inderdaad gewoon inschatten hoeveel je nodig hebt en dan maar draaien.
    De bas snaren minstens 2 en de dunne snaren minstens 3 windingen.
    Steady as a rock!
    Laatst gewijzigd door Luca P; 28 januari 2006 om 12:46

  5. #35

    Standaard

    Bij mij lopen ze niet over elkaar maar sluit de eerste winding zo aan bij het stuk door het gaatje dat hij ook blokeert, ik weet niet of het te visualiseren is zo maar ik blokeer de snaar wel.

  6. #36
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    ben ik nou de enige, die gewoon de snaar door het gaatje steekt en vervolgens aan het mechaniek gaat draaien (met molentje, uiteraard) terwijl die de snaar op spanning houdt, tot de snaar op spanning is? Ik doe het altijd al zo, nooit problemen mee (als je eenmaal kunt inschatten hoever je de snaar door de tuner moet steken).
    Nee hoor mede Frusciante fan, ik doe het altijd zo. Alleen ff d'r op letten dat je genoeg windingen hebt en ook vooral niet te weinig. En met een beetje goed oprekwerk slipt het maar een beetje, dat voorkom je nooit, maar niet dramatisch.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Picker

    Ik heb idd wel een paar keer gehad dat ik de snaar te kort erdoor had gedaan, waardoor ik de snaar niet op spanning kreeg. Normaal gesproken knip ik de boel pas na het stemmen eraf, dus als ik te weinig snaar heb, probeer ik het gewoon nog één keer (maar nu weet ik wel ongeveer hoeveel ik moet nemen.)

    Anyway, ik kwam er net achter dat de snaren op m'n epi wel vreemd zitten: de D gaat eerst 2 keer erboven langs, dan 1 keer onder! Voortaan doe ik de snaren er zelf wel op

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Ik ben rock 'n roll en pleur de snaren er in de praktijk gewoon om.

    Zelf heb ik juist maar 2 of 3 windingen, en dat resulteerd in dat mijn gitaar echt NIET of NAUWELIJKS ontstemd.

    Gisteren ook 3 kwartier lang van mijn mechanieken afgeleverd, en het werd niet als 'vals' omschreven.
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    1.032

    Standaard

    1. koop sperzels
    2. duw de snaar erdoor
    3. klem de snaar vast
    4. knip de rest v/d snaar af

    voila! en nu niet meer moeilijk doen!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john.3001
    1. koop sperzels
    2. duw de snaar erdoor
    3. klem de snaar vast
    4. knip de rest v/d snaar af

    voila! en nu niet meer moeilijk doen!
    +1. Doet me er aan denken dat ik de tuners op mijn Blade nu toch echt eens moet gaan vervangen. Locking Tuners, meteen van al het gezever af.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top