Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard

    die messaboogie,s zijn dat nou echt van die monsters of is het alleen de naam ? ik ben laatst wezen kijken naar div messa,s en jesus man wat zijn die dingen duur. scheuren ze beter dan anderen versterkers ?? wat is het voordeel van een messa tegenover anderen versterkers

  2. #2

    Standaard

    Ze hebben een typisch geluid, wat sommige mensen erg aanspreekt en sommige niet. Het scheurt in ieder geval aardig, en ze zijn erg veelzijdig geloof ik.
    Het is geen marshallachtig geluid, ze klinken anders, niet beter vind ik gewoon anders.

    Ze zijn ook erg duur, maar ook erg degelijk en slecht voor je rug :grin: :grin: :grin:
    Je hebt wel een stukje kwaliteit, koop er in ieder geval geen voor je hem gehoord en gevoeld hebt!! Maar de meeste mensen zijn niet teleurgesteld als ze er op spelen.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-11-01 15:14 ]</font>

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Boogie's zijn in 1e instantie opgefokte Fenders. Maar dan 3x beter (vind ik) maar het Fender karakter vind je altijd weer in het cleane van Boogie's. Overstuurd zijn ze nogal heftig. De Mark series zijn nogal midderig. De Rectifier's erg agressief ala Metal. Ze zijn inderdaad erg duur, maar ze gaan nooit stuk. Tenminste uit mijn ervaring niet. En meestal heb je nogal wat opties.
    Maar van het geluid moet je houden.

  4. #4

    Standaard

    je moet ook begrijpen dat mesa en die andere dure merken meer custom spul is, die worden niet in grote getallen gemaakt zoals fender of marshall.(wat meer productie amps zijn)

    maar of je ze mooi vind zul je toch zelf moeten uitzoeken.

    probeer gewoon wat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    ik heb zelf een mark 4 en ik moet zeggen dat ik al heel wat amps heb gehad van custom/ fender / hohner (!) /laney / en ook nog een jcm 80 of 90 daweekniemeer maar met die boogie is het toch a sort of homecoming het geluid is niet van deze wereld ,ze worden niet voor niets ook veel in de studio gebruikt !!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik krijg zelf al bijna een er@ctie bij het ZIEN van een MESA, laat staan het horen ervan. Mesa is mijn natte droom. De prefecte setup zou zijn: Mesa Mark4 voor het cleane werk, Dual rectifier met 2 rectifier-4x12's voor het betere ragwerk. Een droom die nooit uit zal komen, waarschijnlijk (behalve als die mafkees die hier ergens op het forum claimt dat hij een Mesa Roadking heeft gekocht voor 750 piek dat adresje ff doorgeeft :smile: !!!!)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Ben zelf een paar jaar geleden een Mark3 ingeruild vanwege koopziekte en nu nog spijt van die domme beslissing. Mark 2 en 3's scheuren enorm en je kunt het karakter van de scheur beïnvloeden!! (toonregeling zit voor de "drive") Zonder pedaaltjes kun je van Santana-rond tot een superkorte en strakke hetfield-hak. Rectifier echt superrauw en lomp hakwerk. Mesa is geen aankoop, maar een investering.........

  8. #8

    Standaard

    Ik hou niet zo van Mesa's , en ook niet van die PRS gitaren die de meeste mesa bezitters lijken te hebben(?) Ik hou zelf van Marshall en Les Paul gitaren(Slash!)Je hebt zo'n akelig modern geluid met zo'n mesa dat volgens mij alleen te gebruiken is voor die herrie van NU Metal ofzo

  9. #9

    Standaard

    Mesa = Veelzijdig

    Alle muziekstijlen zijn mogelijk met Mesa

  10. #10

    Standaard

    signsofzodiac, de roadking is nog niet in productie!

    Geert

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top