Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard Review: HWA Boozz Fust

    vandaag lekker uitgeslapen, wakker worden, ontbijten, krantje lezen schreeuwt mn broertje van beneden: Lennart een pakketje! Ik denk aaahaaa eindelijk!

    na ongeveer 2 uurtjes testen komt nu mijn eerste review van mijn 'custom' pedaal mogelijk gemaakt door Hot Wire Audio. Samen met Remco (speeddemon) ben ik in december heen en weer gaan mailen over de mogelijkheid om een fuzz en een booster in 1 pedaal te proppen. Ik ben nu al een behoorlijke tijd iemand die gewoon recht inplugt met als gitaar een Agile les paul (inmiddels helemaal gepimpt met onder andere seymour duncans, sperzels, graphtech etc.) en als amps een Vox ac30 tb/6 korg reissue (engelse) en een zelfgebouwde versterker (opgevoerde jcm800 preamp en een single ended class A etc. 10 watt eindtrap) over een oude marshall 1960 TV. Ik was een uiterst tevreden mens, toen kwam ik via HCAF in aanraking met een soundbite van een goede gitarist die met zn strat, fuzz, vibe en een JTM45 een dijk van een sound had neergezet: Ik wou een fuzz. MAarja, een boost is natuurlijk ook nooit weg, dus samen in een pedaal.

    Na veel heen en weer gemail met remco hebben we uiteindelijk onze zinnen gezet op de Boozz Fust, een fuzz en een booster in 1 behuizing, afzonderlijk (true bypass) voetschakelbaar en een knop erop om de volgorde te bepalen. De booster is een kloon van de ZVex Super Hard On, die leek me wel wat, het was Remco's idee om de input cap schakelbaar te maken waardoor hij ook als treble booster was te gebruiken (ik vond het wel best). De Fuzz is gebaseerd op een germanium fuzz face kloon en ik heb remco verteld dat ik hem vol, rond, warm en vintage wou hebben klinken. Het pedaal heeft dus de volgende features: level en drive voor de fuzz, een gain en treble/full schakelaar voor de boost, een toggle switch om de volgorde te bepalen (f>b of b>f), 2 leds, 2 3dpt schakelaars, een 9v ingang en een ingang+uitgang.

    Afgelopen week hoorde ik echter wat verhalen die me wat ongerust maakten over de SHO, de SHO scheen meer een boost te zijn om Fender achtige versterkers iets meer sparkle en gain te geven en icm marshall achtige scheur zou vooral het laag op een vervelende manier los zijn (dit kun je ook wel een beetje horen op de video demo op de zvex site), dus ik was benieuwd hoe hij uit ging vallen.

    Vandaag heb ik hem eerst eens tussen mn gitaar en mn zelfbouw versterker gehangen en inderdaad de SHO was het niet helemaal, vooral het laag was hinderlijk als de boost te hoog stond. Maar de treble boost optie maakte het helemaal goed, met de treble boost mis ik persoonlijk wel een klein beetje bas maar de verdere sound is geweldig en die bass is absoluut overkomelijk en zorgt ook voor een wat strakkere sound (mijn versterker is nogal 'los' op een bepaalde manier). Heel tevreden, de fuzz was ook wel grappig, hij fuzzt! Wat betreft de fuzz heb ik commentaar op het bereik van de potmeters: ik kan me niet voorstellen dat iemand het volume van de fuzz lager wil hebben dan het 'normale' volume, maar je moet de 'level' knop op 2 uur hebben voor unity gain, onder 2 uur zou ik hem zelf nooit zetten. De drive knop is wel goed instelbaar, al is hij boven 2 uur vrij onbruikbaar voor 'normale' dingen maar wel voor gefreak.

    Daarna heb ik het pedaal voor de ac30 gezet en WOW !!!!!!!!!!!11111111

    fenomenaal, ik weet niet waarom hij het op de vox zoveel beter doet dan op mijn zelfbouw (master volume, gain etc.). Maar met de ac30 is het pedaal goddelijk, de full boost is wederom nauwelijks bruikbaar met mijn les paul, maar wie weet met een fender? MAar de treble boost is t00000ne, instant brian may en je kunt er behoorlijk de oversturing mee opschroeven. Heel erg onder de indruk, het pedaal maakt de versterker ineens een stuk breder inzetbaar. Ook de fuzz was op de vox geweldig, een gigantische compressie bij de aanslag en een perfect smerig geluid met vrijwel oneindige sustain! Waar ik me ook om verbaasde was hoe de fuzz 'opcleant' als je het volume omlaag draait, dat gaat bij deze fuzz gewoon beter dan bij mijn buizenversterkers! Op de ac30 waren de boost en fuzz tegelijk ook nog verrassend bruikbaar! Het enige ding waar ik zou kunnen bedenken dat niet zo lekker werkt voor bepaalde mensen is dat door veel fuzz of boost of allebei de ac30 behoorlijk kan gaan 'ghost noten', ik vind het op zich wel vet, maar het kan hinderlijk zijn denk ik.

    Ik ben dus helemaal in mijn nopjes met het pedaal, waarschijnlijk een soort honeymoon periode, maar toch heel erg vet. Ik begin nu ook na te denken om mn zelfbouw versterker weer wat te gaan tweaken zodat hij ook goed met het pedaal gaat werken alleen ik weet niet precies waar ik mee moet beginnen.

    Verdict: ik vind hem persoonlijk geweldig, zeker als je kijkt wat hij moet kosten (ongeveer 150 euro, tegenover 350 dollar van de analogman sun lion (zelfde principe). Maar een sidenote is op zijn plaats: ik heb vrijwel geen ervaring met andere pedalen en mis dus een referentiekader om iemand te kunnen adviseren. Wat ik wel weet is dat ik er heel blij mee ben!

    Over 2 maanden een post-honeymoon review

    edit: ik was nog een ding vergeten te vermelden, de effecten zijn heel erg stil, nauwelijks ruis/noise/etc, behalve als je hem heel extreem instelt natuurlijk. In combinatie met mn zelfbouw amp (die van zichzelf als ontzettend stil is door PTP etc.) hoor je vrijwel niets als je niet speelt, de vox ruist van zichzelf al wat meer.
    Laatst gewijzigd door Negative K3 fan; 21 januari 2006 om 17:32
    pokkel'n

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    Gefeli, leuke review Enneh.... PICS!! :P
    Lakewood M1-CP, Brian Moore MC/1, Zelfbouw Strat
    MXR, T-rex, Ernie Ball
    Peavey Classic 50

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard



    Wat het volume van je fuzz betreft, die is al flink geboost door de 330 Ohm weerstand te vervangen met een 1k. Wil je er nog meer volume uit krijgen, dan kan dat met de interne trimpot-meter.
    Als je die de verkeerde kant op draait (waarbij als eerste MINDER volume opvalt), wordt je fuzz ook 'farty' en gated, dus dat wil je niet.

    Overigens heb ik wel een hele kleine cap gebruikt voor de relatieve treble boost van de SHO (meer een low-cut), van 220pF. Probeer evt een 470pF of een 1nF. 10nF is te veel, want dan merk je eigenlijk geen verschil met de fullrange boost.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Overigens heb ik wel een hele kleine cap gebruikt voor de relatieve treble boost van de SHO (meer een low-cut), van 220pF. Probeer evt een 470pF of een 1nF. 10nF is te veel, want dan merk je eigenlijk geen verschil met de fullrange boost.
    Jow remco: heel erg bedankt!

    en die 470pF ga ik eens proberen, kan ik die ipv de 'full cap' solderen?
    Laatst gewijzigd door Negative K3 fan; 21 januari 2006 om 17:44
    pokkel'n

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Nee, je zal dat kleine gele capje (zo'n soort 'hopje') moeten de-solderen en de 470pF daarvoor in de plaats. Of je soldeert de 470pF er gewoon bij (dan heb je effectief 690pF).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    piczzz, ze zijn wat lelijk, maar dat komt door de belichting en flits



    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    Das weer puik werk Remco!!

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Dus de AC30 blijft nu ?
    Mooi is dat toch, hoe het altijd om de combinatie blijft draaien en niet om de losse onderdelen op zich. Dat illustreert deze review weer perfect.
    Naam en graphics zijn echt de bom trouwens. Gefeliciteerd !
    (Allebei )
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    nee de ac30 gaat nog steeds weg, want zodra ik verhuisd ben ga ik beginnen aan een ac30/4 achtig geval (18 watt power amp, ef86 preamp, PPIMV etc. etc. )
    pokkel'n

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    AC30/4 achtig ? Dit klinkt meer als een coole Dr. Z man ! Mooi plan !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top