Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 77
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2004
    Locatie
    Rdam
    Berichten
    265

    Music Verschil tussen Line6 Toneport UX1/UX2

    Hey Gozers

    Ik wil gaan beginnen met opnemen, en ik had daar een paar vragen over, natuurijk in het recording topic.

    ik had eerst het idee om te gaan sparen voor een buizenversterker en er een microfoon bij te nemen. maar aangezien ik dan ook allemaal dingen moet gaan doen met mijn computer zal het een duur grapje worden.(alleen de buizenversterker al)

    Nou heeft iemand mij dus aangeraden om het digitaal te gaan proberen met de Line6 Toneport
    ik had al een paar opnames gehoord van FumiSg(een Jazz preset dachtik) en eentje van Pim iets met eyes

    Nu zit ik dus te denken om zelf ook zo een ding aan te schaffen, maar ik vroeg me een paar dingen af,
    1)hoor je het geluid van de toneport gewoon uit je computer speakers?(eerst had ik met mijn microfoon dat ik als ik iets insprak bijv. dat je dat niet uit de speakers hoorde, nu is dat dus wel maar is dat bij de toneport dan ook?)

    2) Wat is het verschil tussen de UX1 en de UX2?
    Is dat echt een groot kwaliteits-verschil of zijn er meerdere dingen mogelijk met de UX2? (eigenlijk ben ik alleen van plan om gitaarpartijen op te nemen)

    de XLR ingang is leuk, maar het heeft geen zin om met een microfoon mn modeling herrie op te gaan nemen (anders zou ik natuurlijk geen toneport op het oog hebben!)

    3) Wat zijn die knopjes boven op de toneport? (die zilveren knoppen)

    4) hebben de beide versies dezelfde geluiden(software) want ik heb wel ergens gelezen dat het ongeveer de geluiden van de POD zijn, heeft de UX1 nou minder geluiden ofzo?

    ik heb wel geziendat die ene input van de UX1 voor bas en gitaar is, dus das wel leuk.(zou je er mischien ook nog keyboard aan kunnen gooien:P)

    5) hoe sluit je hem aan, aan je pc? gewoon op je huidige geluidskaart of wat? want daar was ik nog niet helemaal uit gekomen(ik gok op USB ofzo??)


    zou de UX1 voldoen om alleen gitaarpartijen en mischien af en toe een baslijntje erbij?want het scheelt toch een hele hoop!

    En hoe doen jullie het met drumloops?

    Njah een hele hoop vragen ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben

    (ik heb btw de zoekfunctie gebruikt maar over de meeste van deze dingen kwam ik niet echt uit)

    Alvast bedankt:-D




    Edit:
    hier komt er nog eentje die ik was vergeten:$

    6)
    Werkt de toneport 1/2 met : Cool edit pro, Acid en cubase??? dat is natuurlijk wel belangrijk
    Laatst gewijzigd door VooDoo; 15 januari 2006 om 14:52
    Blade RH4
    Cube 30
    *Kuch*Behringer strat*Kuch*

    Op naar buizen:-D

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf geen toneport, maar volgens vind je veel antwoorden op je vragen op http://line6.com/toneport/overview.html

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2004
    Locatie
    Rdam
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    Ik heb zelf geen toneport, maar volgens vind je veel antwoorden op je vragen op http://line6.com/toneport/overview.html

    Mwoah heb ik al gekeken, maar ik ben er niet heel veel wijzer van geworden, alleen dat ie werkt met cubase SE en werkt op USB

    maar ze vergelijken beide producten niet echt met elkaar
    Blade RH4
    Cube 30
    *Kuch*Behringer strat*Kuch*

    Op naar buizen:-D

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    de goede link is deze http://line6.com/toneport/hardware.html
    en daar is duidelijk te lezen dan de ux2 twee gitaren tegelijk kan opnemen en phantoomvoeding 48v heeft. Dat laatste is voor condensator microfoons.

    jij moet gewoon de ux1 nemen en die is uiteraard te gebruiken in alle programma's. De regel is een beetje hoe eenvoudiger het programma hoe groter de kans dat de ux1 er mee werkt. Daarom vermelden ze dat het ook werkt in Cubase want dat is een ingewikkeld programma. Ik denk niet dat het werkt in pro tools.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Ik heb zelf de UX1, ik ga gewoon ff je vragen af...

    1) Je hoort inderdaad het geluid door de speakers die je op je pc hebt aangesloten. Ik heb zelf een behoorlijke set van Sony aan m'n pc hangen en dat klinkt lekker!

    2) De UX2 is iets uitgebreider. Twee mic-ingang en beide mic-ingangen hebben fantoomvoeding (48 volt), dat is volgens mij voor mics met ingebouwde preamp maar daar heb ik verder geen verstand van. Ook zit er een extra gitaar/bass input op, die is voor gitaren/bassen met high-output elementen zodat het niet zo snel clipt. Ik zie het zelf niet als een probleem dat ik die input niet heb, ik speel gewoon met humbuckers en heb nergens last van. Verder kun je bij de UX2 het volume van de analoge output en de hoofdtelefoon apart regelen en kun je er footswitches op aansluiten, maar volgens mij kun je de UX1 ook met midi besturen... dat ben ik nu aan het uitzoeken, zou mooi zijn iig!

    3) Bij de UX1 zijn de pots voor de 'Mic gain' en de 'ouput', bij de UX2 zou ik het zo niet weten. Alleen die aparte volumeknoppen zoals ik net gezegd heb, verder zou je zelf ff moeten kijken.

    4) De meegeleverde software (Gearbox, Abletone Live Line6 Edition en Line6 Monkey) is bij beiden hetzelfde.

    5) Je sluit je Toneport inderdaad via USB aan. Ik heb hem dan zo ingesteld dat ik hem ook als geluidskaart gebruik (veel beter dan zo'n onboard kaart!!) en ik heb dan me Sony set aangesloten op de Analoge Outs van de Toneport. M'n MD Deck heb ik op de Line-in aangesloten.

    6) Of het met Cool edit pro en Acid werkt weet ik niet, met Cubase in ieder geval wel!


    De UX1 is zeker voldoende om af en toe een riffje op te nemen, ik gebruik thuis nu zelfs altijd de Toneport... dus ook om gewoon te oefenen ofzo. De drumloopjes haal uit Guitarpro of ik maak ze zelf met Ableton.

    Verder nog vragen??
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    de goede link is deze http://line6.com/toneport/hardware.html
    en daar is duidelijk te lezen dan de ux2 twee gitaren tegelijk kan opnemen en phantoomvoeding 48v heeft. Dat laatste is voor condensator microfoons.
    Volgens mij is dat niet waar, het is niet mogelijk 2 gitaren TEGELIJK op te nemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    sorry je hebt gelijk, zoals ik het lees wel 2 microfoons tegelijk

    Microphone Inputs
    You can receive input from one or two mics at the same

    time using these ins. There is also a +48V Phantom Power switch that you

    should toggle to “on” if your mic requires phantom power (most condenser type

    mics do, but check the documentation for your mic if you are not sure). Connect

    each mic using an XLR cable. This inputs each microphone signal independently

    into GearBox where you can choose your tone, and then route the processed

    signal both to your audio software and out the TonePort outputs.
    Guitar/Bass
    – To input your electric guitar or bass, plug it into one of these

    inputs. Either of these routes the instrument’s signal into GearBox where you can

    choose your tone and route the processed signal both to your audio software

    and out the TonePort outputs.

    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Ik heb de UX2, topding!
    Je kan geen 2 gitaren tegelijk opnemen, tenzij je er eentje doet met een mic en een andere direct. Of natuurlijk allebei met verschillende mics. De twee gitaarinputs zijn voor high en normal input.
    De sound van de onboard modellen is wel goed, de microfoonpreamps zijn erg cool.

    Ook werkt ie perfect met elk programma dat je maar wil.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2004
    Locatie
    Rdam
    Berichten
    265

    Thumbs up

    wil dat zeggen dat je op de UX1 geen condensator mic kan zetten???

    oke, dus de UX1 moet voldoende zijn om gewoon je gitaarpartijen mee op te nemen.

    het prijsverschil zit hem dus in de mogelijkheden en niet in de kwaliteit.

    ik vind 65 euro wel een beetje veel, dus dan koop ik denkik de UX1, tenzij ik er mischien echt geld voor heb


    Edit: iemand al zn keyboard erop gegooid:$
    Laatst gewijzigd door VooDoo; 15 januari 2006 om 18:27
    Blade RH4
    Cube 30
    *Kuch*Behringer strat*Kuch*

    Op naar buizen:-D

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Hmm...ik ben persoonlijk voor de UX2 gegaan omdat ik 65 euro nou juist weinig vind voor de toegevoegde waarde ervan.
    Stel nou dat je eens een keer een condensator aan wil sluiten en je hebt geen fantoom? Dan moet je weer extra dingen gaan kopen etc.

    Er zit een Line-In op, dus een Keyboard moet geen probleem zijn. Line6 kennende werkt het gewoon puik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top