Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    98

    Standaard Ran Guitars (heeft iemand er een?)

    Ey,

    Bij Ran Guitars (http://www.ranguitars.com/_en/index.htm) is het mogelijk om een custom gitaar te laten bouwen. Ik heb eens een mailtje gestuurd met mijn wensen voor een custom gitaar, gewoon om eens te kijken hoe duur dat is...ik was verrast: Voor een Explorer, geheel naar mijn wensen met EMG's zou ik maar op 1090 euro uitkomen. :|

    Ran Guitars zit in Polen. De Poolse metalband Vader speelt ook op Ran gitaren.

    Nu ben ik wel geïnteresseert in een custom Ran gitaar en ik heb eens gemailt naar die lui om te vragen hoe dat nou zit met betalen enzo.
    Het schijnt zo te zijn dat als je een order plaatst je dan eerst de helft van de totaalprijs vooruit dient te betalen, pas daarna beginnen ze met de bouw. Alstie klaar is dien je de andere helft van het bedrag te betalen, en pas als dat op hun rekening staat, verschepen ze hem.

    Ik weet niet of dit te vertrouwen is. (ook omdat het Polen is... maar VOORAL omdat ik nog nooit een Ran gitaar in mijn handen heb gehad en niks over de kwaliteit weet)

    Wie heeft er meer ervaring mee, kan er meer over vertellen of heeft hier een mooie mening over?

    Alle reacties zijn gewaardeerd.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb er ook nog nooit op gespeeld, maar wel heel veel goeie verhalen over gehoord...


    edit: helpt ook lekker veel

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 oktober 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    125

    Standaard

    wat ik weet van zaken doen in het oostblok (dan niet met gitaren maar op andere gebieden) is dat er in het oosten vaak weinig geld is om de bouw van iets voor te schieten. Bijna elk bedrijf dat dus iets maakt op aanvraag, wil dus ook een voorschot zien zodat ze materiaal etc kunnen kopen.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcannegieter
    wat ik weet van zaken doen in het oostblok (dan niet met gitaren maar op andere gebieden) is dat er in het oosten vaak weinig geld is om de bouw van iets voor te schieten. Bijna elk bedrijf dat dus iets maakt op aanvraag, wil dus ook een voorschot zien zodat ze materiaal etc kunnen kopen.
    Ah ok, maar het is dus wel te vertrouwen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metfuk
    Ah ok, maar het is dus wel te vertrouwen?
    als het gaat om dat stukje van "aanbetaling" wel. ook in NL moet je eest een deel aanbetalen voor ze met de bouw gaan beginnen. de rest weet ik niet.

  6. #6

    Standaard

    ik weet dat de gitarist van crimson falls (een vrij bekende belgische death metal groep) een ran guitar heeft en daar heel tevreden over is
    zeker te vertrouwen
    gezocht: jackson DR7, Dk7 of DX7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2004
    Locatie
    Waalre
    Berichten
    210

    Standaard

    hm, die gitaar op de homepage is erg mooi :|
    doet me een beetje denken aan een Moser V...
    zie www.tov-metal.com voor melodic metal!
    zie www.myspace.com/syndrome7 voor heavy metal!
    ...I was meant to be

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2004
    Locatie
    Oostkamp (België)
    Berichten
    688

    Standaard

    ik heb op beider gitaristen van Crimson falls hun gitaren al gespeeld. We hebben onlangs samen opgetreden, en van de gelegenheid gebruik gemaakt. En het is geen death metal, maar metalcore dat ze spelen, doch dit terzijde.

    Ik had al vrij veel gehoord over die gitaartjes, de een positief, de ander negatief.

    Ik vond ze niet slecht, goed afgewerkt, lekker gedaan, en eigenlijk gewoon vrij goed voor hun prijs. Het zijn gitaren van 1000 - 1250 €, en dat zijn ze dan ook in vergelijking met andere merken. Als je een ibanez of jackson van dergelijke prijsklasse neemt zit je niet beter. Maar ook niet echt slechter.

    Is het echt customshop kwaliteit, zoals bvb een Jackson uit de customshop? Nee, het is een veredeld serieproduct, iet of wat aangepast, maar zeker niet uitzonderlijk qua kwaliteit.

    Voor de mensen die iets "anders" willen, maar niet voor de tone-purist
    I'm really easy to get along with once people learn to worship me.

    http://www.gearspot.be
    http://www.hellpatrol.be

  9. #9

    Standaard

    En toch is wat je krijgt puur kwa SPECS heel wat meer dan een 'fabrieksgitaar' uit dezelfde prijsklasse, voorzover ik heb gezien. (aan de lijstjes puur dan!)
    Gear:
    -Heritage H150CM Ultra (gemaakt door oud gibson medewerkers in de Kalamazoo fabriek USA)

    -Roland Cube 60

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2004
    Locatie
    Oostkamp (België)
    Berichten
    688

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin-D
    En toch is wat je krijgt puur kwa SPECS heel wat meer dan een 'fabrieksgitaar' uit dezelfde prijsklasse, voorzover ik heb gezien. (aan de lijstjes puur dan!)

    tja, maar hout en hout is twee.

    Er zijn tom andersons in basswood, die qua klank echt wel een gigantisch verschil geven in vergelijking met een ibanez RG 1570 bvb. Specs doen er niet echt toe, de gitaar doet er toe. Ik wil die naast gelijk welke gitaar zetten, en nog is die superieur.

    Het gerucht gaat dat het hout eigenlijk niet echt super gedroogd is, dus als je dan alder hebt mag je zoveel alder hebben of je wil... Als het niet optimaal is, is het niet optimaal

    goeie specs geven nog niet noodzakelijk een goeie gitaar
    I'm really easy to get along with once people learn to worship me.

    http://www.gearspot.be
    http://www.hellpatrol.be

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top