Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Richwood Strat.

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Balkbrug, Groningen
    Berichten
    90

    Talking Richwood Strat.

    Als aanvulling op m'n LP ben ik op zoek naar een goedkope strat. Nou zie ik dikwijls topics over de goede prijs/kwaliteitverhouding van Richwood. Ook heb ik ergens nog iets gelezen dat de strats met gouden logo op de headstock beter zouden zijn dan die met zwart logo? Nog iets: Wat zouden jullie me aanraden; een Richwood of een Squier? Wat zijn de verschillen in prijs/kwaliteit?

    Neem bijvoorbeeld deze: http://cgi.ebay.nl/gitaar-FENDER-STR...QQcmdZViewItem

    Op de foto's ziet ie er gewoon erg strak uit, maar nou ben ik benieuwd naar de kwaliteit van zo'n gitaar. Het ding kost btw geen drol...das het grappige

    bvd. Tim

  2. #2

    Standaard

    je moet dan wel de duurdere serie hebben (volgens mij zie je dat aan de gouden letters op de headstock). die zijn wel boven de honderd maar hebben betere kwaliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Dat ebay geval heeft een zwart logo, zou ik dus laten liggen.
    Nou heb ik dat trouwens al vaak gelezen hier, dat die black logo dingen slecht zijn, maar volgens mij praat iedereen elkaar na. Kan mij geen slechte recensie uit de eerste hand er van herinneren, dus misschien valt het erg mee.
    Ik heb zelf een Richwood tele met goudkleurig logo, die is erg goed voor zijn geld, m.u.v. de elementen. Die zijn inmiddels vervangen door een setje GFS pickups. GroovyB3 (a.k.a. Sash) heeft een RW strat, waar hij hier een goede recensie over schreef. (Goudkl. logo).
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Vraag me af wat er heel slecht aan kunnen zijn ondanks het zwarte logo.
    Je ziet dat het massief hout is en geen multiplex en de hals ziet er op het eerste gezicht netjes uit.

    Maar ja het fretwerk kan om te janken zijn, maar dan nog, dat kan bij goud kleurige exemplaren ook.
    Daarbij heb ik een LP met een parelmoeren logo en daarvan is de hals ook een drama...
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    943

    Standaard

    Nou, probeer 'em eerst eens uit. Wat er op een gelikte foto goed uitziet kan in het echt een gedrocht van jewelste wezen.

  6. #6

    Talking

    Een Richwood zoals in het eerste postje afgebeeld had een van de gitaristen van een lesbandje waar mn dochter ook in speelt. Het is een draak van een ding het gevolg was dat die gitarist steeds maar weer op een leen gitaar van het jongere centrum moest spelen, ondanks weet ik hoeveel pogingen dat ding afgesteld te krijgen mocht dat niet lukken. Intonatie om geen enkele manier goed te krijgen, ongelijkmatige frets (hoog/laag) grote brom op het hals en midden element, stemmechanieken die te los zitten. Kortom het ding is inmiddels gesloopt en bij nadere inspectie van de hals bleken de frets er nog schuin in te zitten ook!!
    Een positief punt!! hij schijnt het in de open haard wel goed gedaan te hebben.

  7. #7

    Standaard Gitaar

    Ik zou deze denk ik maar laten liggen en zoeken naar een andere gitaar... want volgends mij is de kwaliteit van deze gitaar niet erg goed.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2005
    Locatie
    Below sealevel
    Berichten
    1.079

    Standaard

    bij de richwoods heb je er goede tussen zitten en hele slechte
    ik zou zeggen test er een aantal en mocht er een fijne tussen zitten gewoon meenemen, persoonlijk ik er dan direct andere pickups en tuners in smijten, want feedbacken en onstemmen doen ze behoorlijk

    mocht je +/- 250 euro hebben liggen zou ik gewoon ff naar een London City kijken
    Voodoo Lab Tremolo te koop

    Interesse stuur een pm-tje

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Idd naar een winkel gaan waar ze een voorraad hebben en daar de beste uitzoeken vooral qua hals en fretwerk. De elementjes piepen helaas nogal eens ook als je dat niet wil. Dus GFS erop, goede waar voor het geld. De vintage mechanieken hadden een speling van een halve slag maar als ze 1 keer stonden bleven ze vreemd genoeg wel op stemming. Voor mij is het een hobby beetje prutsen aan cheapo gitaartjes maar als je plug&play wil kan je misschien beter even doorsparen. Je ziet genoeg 2dehands Stratjes online, Jap Fender/Squier, Blade misschien.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tiopsa
    Als aanvulling op m'n LP ben ik op zoek naar een goedkope strat. Nou zie ik dikwijls topics over de goede prijs/kwaliteitverhouding van Richwood. Ook heb ik ergens nog iets gelezen dat de strats met gouden logo op de headstock beter zouden zijn dan die met zwart logo? Nog iets: Wat zouden jullie me aanraden; een Richwood of een Squier? Wat zijn de verschillen in prijs/kwaliteit?

    Neem bijvoorbeeld deze: http://cgi.ebay.nl/gitaar-FENDER-STR...QQcmdZViewItem

    Op de foto's ziet ie er gewoon erg strak uit, maar nou ben ik benieuwd naar de kwaliteit van zo'n gitaar. Het ding kost btw geen drol...das het grappige

    bvd. Tim

    Toevallig heb ik net zo eentje gekocht, met het zwarte logo!
    Deze gitaar valt me helemaal niet tegen, heb hem voor minder dan 100 euro gekocht, en vind hem beter spelen dan mijn >1000 euro fender strat! Het kan zijn dat ik toevallig een goede te pakken heb en dat de meeste ander bagger zijn. Ik ben zeer tevreden over de Richwood strat.
    Alleen de potmeter van het volume kraakt een beetje, maar dat heb ik inmiddels opgelost door een nieuwe potmeter.
    De elementen zijn niet super, maar ook zeker niet slecht.

    Overigens denk ik dat de gitaar van een redelijk goede fabriek afkomt, de afwerking is echt goed, er zitten alleen wat optische "foutjes" in het hout (dus totaal niet belangrijk voor het geluid), het kan dus best zijn dat het een afkeur gitaar is, die onder een andere naam op de markt wordt gebracht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top