Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 42 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 418

Discussie: John Mayer

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Naar mijn mening veegt John Mayer de vloer aan met SRV. Ik vind het voor mezelf één van de fijnste muzikale ontdekkingen van de laatste jaren. Zeker op die live cd try gaat ie lekker tekeer. Hij zit wel een beetje in dat college-muziek keurslijf maar ik heb het idee dat ie flink aan het knokken is daar uit te komen. Heb ook al goed werk van hem gehoord met bijvoorbeeld een Herbie Hancock.
    Goed gitaargeluid en mooie nummers.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Ik weet nog dat ik naar arbeids vitaminen zat te luisteren en dat die DJ ineens begon over "een Jongen die in america heel groot aan het worden was en ook in nederland een kans verdiende" en toen zette hij het plaatje "No such thing" op en ik ging "HOLA, dit klinkt goed, heel goed zelfs!"

    Maar helaas, dat was net in de tijd van "Las ketchup" en dat eerste singletje van John Mayer flopte in nederland. Wat mij dus aan John Mayer aantrok was niet zijn gitaarspel maar zijn songwriting. Een goede ijzersterke tekst een mooie melodie "No such thing" was een verandeming.

    Het was pas veel later dat ik erachter kwam dat Mayer ook een Vinnige gitarist was, duidelijk te merken dat hij niet zomaar een product van de platen maatschappij was die een knap gezicht wilde hebben om de schappen mee te vullen. Mayer is een van de weinige die het op echt talent wist te bouwen.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ik zou zeggen, probeer e.e.a. van 'm te spelen, dam'n over stemmingen gesproken, zelden heeft ie een normale eadgbe stemming..
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    JM is echt helemaal te gek, er gaan geruchten dat hij in juni in Europa is....!

    Check deze link voor zijn gear.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Aan geruchten hebben we niks! Ik wil het zeker weten!!!!


    :-)
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Het ziet er goed uit!

    Check deze link. John opent voor Santana in juli in Italië. Je zou zeggen dat hij dan toch wel naar Nederland MOET komen? (nou maar hopen dat het niet als support is van de Stones....!!!)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2003
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
    Ik zou zeggen, probeer e.e.a. van 'm te spelen, dam'n over stemmingen gesproken, zelden heeft ie een normale eadgbe stemming..
    Veel van zijn werk is wel degelijk in EADGBE. Je kunt inderdaad wat omtunen, zodat het makkelijker wordt (met name de lage E is nogal eens handig om om te tunen). JM heeft het voordeel van lange duimen, wat bijvoorbeeld bij een akoestische versie van Neon een groot voordeel is (al gaat de lage E daar wel naar C)
    TE KOOP: Ovation Celebrity Dlx met case, Crafter GAE36/N, Epiphone Les Paul

  8. #18

    Standaard

    Ik ben nog steeds mezelf aan het afvragen hoe ie neon uit z'n gitaar krijgt. Hij bespeelt de lage snaren met met z'n duim (linkerhand)

    Zijn er meer voorbeelden van een dergelijke speelstijl, andere artiesten die het zo doen, en misschien mogelijkheden om hier wat meer handigheid mee te krijgen. Het ziet er gaaf uit.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    Neon is opzich niet zo heel moeilijk. Omstemmen en oefenen...;p Hoewel ik em in het begin toch ook flink verot vond...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 april 2004
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    5.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fatality
    Zijn er meer voorbeelden van een dergelijke speelstijl, andere artiesten die het zo doen, en misschien mogelijkheden om hier wat meer handigheid mee te krijgen. Het ziet er gaaf uit.
    JIMI HENDRIX!

    ik wil wel een stukje jam voor je bezorgen waar jimi flink met z'n duim aan de gang is
    nielsduursma: "je ziet eruit als een hippie en dat ben je ook min of meer"
    hoofd: "Een aap met een blauwe balzak, dat klinkt als Richwoodje!"
    Jeroen_TRC:"Richwoodje bijvoorbeeld is een goede gast die van geweldige muziek houdt maar een beetje autistische trekjes heeft"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top