Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 42 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 418

Discussie: John Mayer

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard John Mayer

    JM

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    zit de DVD 'Crossroads Guitar Festival' te kijken maar die John Mayer is eigenlijk best wel goed, ik dacht altijd dat hij een soort Amerikaanse Jamie Cullum was :-?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    259

    Standaard

    Kijk Any given thursday van John Mayer . Super vet, hij is een dikke vaughan fan en daar covert ie Lenny, prachtig.. En hij heeft een popnummer (Neon) omgebouwd in een Jazzfunk nummer echt heel erg vet !
    ...

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    de sound op die nieuwe live cd is echt vet, vooral op who did you think i was. hij speelt op two rock amps btw nu

  6. #6

    Standaard

    Erg grappig dat hij ineens So Excited gaat doen van SRV. Speel ik zelf ook vaak. Hij voert em technisch aardig uit, maar je mist echt een bepaalde soul in deze song. In andere songs van hem voert hij dit wel echt uit.
    Maar wel leuk gedaan.

    B.t.w. Ik vindt het geluid buiten de opname niet goed hoor, dat had echt beter gemoeten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
    Erg grappig dat hij ineens So Excited gaat doen van SRV. Speel ik zelf ook vaak. Hij voert em technisch aardig uit, maar je mist echt een bepaalde soul in deze song. In andere songs van hem voert hij dit wel echt uit.
    Maar wel leuk gedaan.

    B.t.w. Ik vindt het geluid buiten de opname niet goed hoor, dat had echt beter gemoeten.
    ben ik niet met je eens, ik denk dat john mayer niet kunt vergelijken met srv. het gemis aan soul zou je ook kunnen omschrijven als niet typisch de platgetreden paden van de blues willen bewandelen maar er een eigen funk/rock/pop twist aan willen geven.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.086

    Standaard

    ....John Mayer is imo het best op z'n laatste plaatje Try ( met pino palladino op bas!)....erg lekkere plaat, en bijzonder goede gitarist voor deze tijd ( zijn er maar weinig die met dit spel zo in de schijnwerper staan op het moment)....dus hulde aan JM, keep the blues alive!....
    - Te koop :

    Orange Crush 15 25,-
    Vox AC15 CCX (prijs ntb.)

  9. #9

    Standaard

    ben ik niet met je eens, ik denk dat john mayer niet kunt vergelijken met srv. het gemis aan soul zou je ook kunnen omschrijven als niet typisch de platgetreden paden van de blues willen bewandelen maar er een eigen funk/rock/pop twist aan willen geven.
    Oh maar ik vergeleek hem ook niet met SRV, sterker nog welke gitarist heeft tegenwoordig SRV kunnen evenaren? Misschien Joe Bonamassa??Walter Trout?

  10. #10

    Standaard

    hij heeft wel een enorm coole gitaar sound

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top