Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard reversed headstock vraag.........

    bla

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    een reversed headstock heeft als voordeel toch dat je lage snaren langer zijn, en dat je eventueel beter zwaardere erop kan zetten en dat je ze beter kan downtunen?

    maar heeft zoiets wel zin als je ook een dubbel-locking floyd op je gitaar hebt? die toplocks knellen hem toch af bij de kam? dus zijn de snaren in feite niet langer. of gaat het toch om te lengte die onder de locks doorloopt als het ware, en heeft het wel degelijk zin?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Volgens mij was het oorspronkelijke idee erachter dat de bassen wat strakker klonken en de hogere snaren buigzamer werden. Persoonlijk heb ik dan zoiets van; "waarom geen ander setje snaren?????"

    Maar goed, sinds de introductie van de FR systemen met locking nut heeft een reverse headstock geen enkel praktisch nut meer. Maar misschien dat iemand mij hier nog tegen gaat spreken.....
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2004
    Locatie
    Waalre
    Berichten
    210

    Standaard

    t is mooi
    zie www.tov-metal.com voor melodic metal!
    zie www.myspace.com/syndrome7 voor heavy metal!
    ...I was meant to be

  5. #5

    Standaard

    juist want je ziet het weer helemaal verkeerd.
    het gaat om stijl en image
    maar dat snap jij niet daar heb jij geen verstand van :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

    maar nu werkelijk ik heb daqar dus totaal geen verstand van maar wat je zo zegt kan wel kloppen
    te minst mij lijkt dat als je de headstok weg laat het geen hele grote impact moet hebben op je geluid omdat hij toch al vast zit op je lockin nut

    al klopt dit weer niet met het sustain verhaal waar iemand laatst op die forum over zat te blaaten
    Ik ben lui en wat ben jij??

    Ik haat BrEeZaH

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    idd met snaarspanning te maken, langer eind bij je lage snaren en dus meer spanning, lekker voor riffen, hoge snaren wat losser lekker voor solo..
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ja, idd. maar kijk..........kan het niet zo zijn dat die langere snaarlengte toch opgaat, ondanks de locking nuts? dat vroeg ik me af. want onder die nut loopt de snaar toch gewoon door, en het gaat vooral om de core van de snaar toch, nie van die wikkels eronder? kan t niet zo zijn dat het TOCH uitmaakt om reversed te hebben, ondanks locking nuts?

    naja, geen idee dus, vroeg het me meer af dit omdat mijn volgende gitaar, die eraan zit te komen 1 met reversed headstock wordt! reden 1 is eigenlijk het uiterlijk, kben er verliefd op geworden.............
    maar aangezien het voor in een metalband is, zou positieve invloed op downtunen natuurlijk best aangenaam zijn. tenzij dat nie opgaat door die locking nuts (aanzien ik er ook floyd op wil!!)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    volgens mij gaat t enkel van brug tot kam, wat er op de headstock gebeurt maakt IMHO weinig uit..

    zoiets bijv;
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorrit
    idd met snaarspanning te maken, langer eind bij je lage snaren en dus meer spanning, lekker voor riffen, hoge snaren wat losser lekker voor solo..
    is gewoon onzin IMHO...meer spanning? meer spanning geeft n hogere toon en losser geeft een lagere toon

    misschien dat t voor benden iets uitmaakt, maar t zal niet veel zijn.

  9. #9

    Standaard

    en op 't moment dat je die locking nut dicht draait lijkt het me al helemaal geen invloed meer hebben, als 't dat al heeft.

  10. #10

    Standaard

    Mee eens. Met de locknut dicht maakt het geen ene moer uit. Maar zonder locknut, zeg met een revers stratocaster, maakt het uit met benden, die gaan makkelijker/dieper met de hoge snaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top