Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Welke gitaar moet ik kiezen?

    Ik sta op het punt een nieuwe accoustische gitaar aan te schaffen. Eentje met een element erin. (of later ingebouwd!) Budget: Rond de 1800 Euro incl element!

    Op dit moment sta ik een beetje aan de Furch kant! Sta ik hier goed of adviseren jullie mij iets anders!

    Ik hoor/lees graag van jullie!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb laatst een Taylor 414ce gekocht, voor welliswaar wat minder geld, maar als je een akoestische gitaar met een ingebouwd element zoekt, kan ik je zeker een Taylor aanbevelen.
    Mijn Taylor is nog vrij nieuw toen, dus daar zit het expression system op, wat ik echt geweldig vind klinken!

  3. #3

    Standaard

    Ik zou zeggen, neemeen Larrivee of een Takemine.....

    Maarja, smaken verschillen he


    (ow.. een Adamas of Ovation is ook heel mooi :lol: )

  4. #4

    Standaard Re: Welke gitaar moet ik kiezen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LovePlayingGuitar
    Ik sta op het punt een nieuwe accoustische gitaar aan te schaffen. Eentje met een element erin. (of later ingebouwd!) Budget: Rond de 1800 Euro incl element!

    Op dit moment sta ik een beetje aan de Furch kant! Sta ik hier goed of adviseren jullie mij iets anders!

    Ik hoor/lees graag van jullie!
    Taylor 2 of 3 serie. Misschien een 4, tweedehands. Maakt allemaal niet zo heel veel uit qua 'kwaliteit', wel qua karakter, omdat de houtsoorten verschillen.

    De 314 is een waanzinnig goede gitaar voor zijn prijs. Zeker de moeite van het proberen waard, om te kijken of het klikt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Keuze zat rond die prijs ! Met Furch sta je zeker goed. Eens je een keuze gemaakt hebt loont het soms de moeite om op het internet rond te neuzen naar de beste prijs. Furch wordt bv. veel in Duitsland verkocht, en je vind er soms goede deals. Via het internet kopen heeft wel nadelen, maar soms is het prijsverschil zo groot dat je die erbij neemt.
    Ik heb onlangs een Avalon Jacques Stozem Signature (een Ierse gitaar) besteld via een Amerikaanse (!) dealer en heb in totaal 1600 euro betaald, alle kosten inbegrepen. Hier kost die gitaar 3000 euro !
    Onderaan deze pagina zie je ze : http://www.specialguitars.com/other.htm
    Avalon is beslist het proberen waard, maar je vindt ze niet zo gemakkelijk. Vooral de Gold Series (vanaf ong. 1600 euro) heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding.

  6. #6

    Standaard

    Daar gaan we weer....Taylor of furch.... :-D :-D :-D

    Larrivee is ook heel mooi hoor. :wink:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    Met dit budget kun je veel kanten op.

    Persoonlijk ben ik altijd een voorstander van een akoestiese gitaar aanschaffen en de piezo in laten bouwen. Dat laatste moet prima lukken voor € 250 / 300

    Voorts is het ook niet onbelangrijk wat jij voor klank zoekt , wat voor stijl je speelt en waar je op valt

    Ik weet niet waar je woont, maar ik zou een grote zaak zoeken ergens met n hoop gitaren bv Casa Benelly of Vox humana....en gewoon vanalles uitproberen en vooral niet naar het merk kijken....

    Gert
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  8. #8

    Standaard

    Larrivee of Taylor zijn mijn keuzes voor een fabrieksgitaar. Zelf bouw ik er liever vier voor die prijs, is leuk :-)

  9. #9

    Standaard

    Goed kijken naar de prijs-kwaliteit verhouding. Daarin springt larrivee er goed uit...Furch is ook niet de duurste voor de kwaliteit die je ermee ontvangt.

    Maar vooral lekker gaan pingelen in een grote zaak, totdat je een goed gevoel hebt...en dat hoeft helemaal geen 1800 euro te kosten.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2004
    Locatie
    bergentheim
    Berichten
    2

    Standaard gitaar kiezen?

    Taylor, Furch, larrivee...het is maar waar je van houd. Mijn voorkeur blijft Martin voor zijn sprankel en mooie bas of een goede gibson (geen 70er) als je een beetje bluesie toon zoekt..Natuurlijk zijn vorm en hout allesbepalend. Rosewood voor Diepte, Koa voor balans en Mahony voor helderheid en warmte. Een dreadnought en/of jumbo voor het beter volumewerk, maar een orchetsra of auditorium kies je voor het betere fingerpickerswerk. Voor 1800 euro kun je erg veel kopen..Op een goede D-28 of J-45 houd je geld over..

    Rudi
    Ik ben liefhebber, verzamelaar en handel ook een beetje in high end akoestics. Een muzikale familie, 'profbroertje' (Xplosief.nl) muzikale vrienden, broertjes en kinderen versterken dit. Gitaren met een echte geschiedenis interesseren me mateloos.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top