Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    idd. Liever 100x matten met de zanger die de voeding uit mijn pedaaltje trapt, dan een multi-effectenbak. Al moet ik wel toegeven dat ik ook geen fan ben van dat op-en afbouwen. Ik heb voor mijn pedalen een apart kistje gemaakt. Kost even moeite, maar dan heb je ook wat.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    hahah.. ik dacht dat ik de enige was met een zanger die constant je kabels en pendalen staat te vertrappen :grin:

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Oh nee hoor, die van mij kreeg het voor elkaar om PRECIES bij het begin van mijn solo de distortion uit te zetten :sad: ,Of om het stekkertje van mijn midi-pedaaladapter af te breken, als je natuurlijk geen batterijen bij je hebt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik had vroeger (toen ik aan verschillende losse pedaaltjes deed) een Boss koffer die erop was gebouwd effecten te herbergen, scheelde echt een slok op een borrel...
    Geen wirwar meer met draden over de vloer, gewoon ordelijk alles bij elkaar, het was alleen jammer dat dat ding alleen op Boss-pedalen was gebouwd...een beetje geweld doet wonderen :wink:

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    hahaha mooie verhalen.

    Ik gebruik altijd zo'n stekkerdoos met een schakelaar erop.
    Had eens een gig en er kwam een intro met een vette solo. Dus ik in de starthouding....

    gaat onze bassist met maatje 46 per ongeluk op die stekkerdoos schakelaar staan....

    POEF.. een knal en alles uit van mij...hahaha! &*%&#$!)!$

    En de band begon wel gewoon te spelen...zonder gitaar en bas. Want de basversterker zat ook op die doos.

    :grin: :grin: :grin: :grin:

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb een multieffect in een eigengemaakt koffertje met handige zaken erin , stemapparaat, snaren, imbus sleutels, batterijen etc.
    en een tube factor.

    Voor wat ruiger werk een RAT, wah,chor/flanger, compressor, Tube factor.

    Heel wat tussen kabeltjes maar voor mijn losse effecten een bordje gemaakt. Maar het blijft een hoop gerommel met kabeltjes, stroom, voedingen, volume standen, daarom vind ik een multieffect wel handig met optredens.

    Je sjouwt je ondertussen een breuk.
    2 gitaren, koffertje, tas met snoeren etc.

    En daarbij moet ik ook nog mijn microfoon en statief aansluiten,
    kost me na afloop van het oefenen wel een kwartier om alles af te breken, gelukkig kan er veel in de lokale kast worden opgeslagen.
    Maar gitaren en tas gaan mee naar huis

    Komt de toetsenist binnen : Goh wat neem je veel ruimte in ? hhuuuuh?
    Valt wel mee toch multieffect en tubefactor gebroederlijk na elkaar, echte buis en simulator die toch samenwerken, goh wat kan het leven van een gitarist toch simpel zijn,

    ach en eens gaan we allemaal weer unplugged, wat mij betreft duurt dat nog even maar als zeventig jarige kan je nog steeds jazz en blues op akoustische gitaar spelen.

  7. #17

    Standaard

    ik ben zelf de zanger... ik sloop mijn pedaal niet :smile:

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Op 2002-10-18 13:01, schreef Seymour Paul:
    En dat is niet eens zwaar stapelwerk...

    En dan neem ik soms nog wel eens in een ander tasje extra overdrive en reverb mee, afhankelijk van de amp waar ik mee speel. De hele mikmak staat binnen twintig minuten hooguit.
    Luiaard ! :grin:
    Klopt! :grin:

    Als niet alles binnen 5 minuten staat duurt het me te lang. Inpluggen en spelen!
    k Ben altijd de laatste die de oefenruimte verlaat met al die kabels en toestanden. Nou ja, komt ook omdat ik als laatste van de band nog aan het jammen ben terwijl de rest ernstig op zoek is naar de uitknop van m'n amp. :wink:

    Wat de zangers betreft: daarom heb ik nu zo'n nucleaire-aanval-bestendige koffer om m'n bakkies in te doen. Nu te klein, helaas. Maar met zo'n Twin Reverb sjouw je je al een breuk, en als ik ook nog zo'n zware koffer met effectenbakkies moet sjouwen, moet ik twee keer heen en weer lopen.

    Man, ik ben echt lui!!
    Wat kost een roady bij de feedback? :grin:

    Trouwens, klopt het dat muzikanten niet aan sport doen? Ik ken eigenlijk geen enkele muzikant die erg actief is.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-10-21 10:38 ]</font>

  9. #19

    Standaard

    Ik heb laatst samen met mijn pa een flightcase gemaakt voor mijn effecten. Erg relaxt gewoon. Ik ben nu tenminste een beetje snel klaar met opzetten. Een paar minuten en alles staat. Er zit nu een: Boss Wah, Boss Tremolo, Marhsall Bluesbreaker II en de amp switch van mijn Hotrod Deville in.

    De Boss Wah wil ik vervangen voor 1 van Jim Dunlop of een Vox. En ik wil er nog een tuner pedaaltje van Boss bij.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    k Ben altijd de laatste die de oefenruimte verlaat met al die kabels en toestanden. Nou ja, komt ook omdat ik als laatste van de band nog aan het jammen ben terwijl de rest ernstig op zoek is naar de uitknop van m'n amp.

    Trouwens, klopt het dat muzikanten niet aan sport doen? Ik ken eigenlijk geen enkele muzikant die erg actief is.
    p 2002-10-21 10:38 ]&lt;/font>
    Dat jammen is meer voor sologitaristen en ik doe ook altijd het laatst de knop uit.

    Ik doe wel aan sport, loop vnl. 2-3 /week hard, is ook goede training i.v.m. het zingen.
    Ook repeteer ik in mijn hoofd tijdens het lopen, teksten in mijn hoofd stampen, riffjes, melodietjes etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top