Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 217
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard Mijn 2-de bouwproject:Ibanez Jem 77 B

    Hallo Luitjes, :P
    Ok, de topic is war raar van start gegaan, maar anders lukte het niet.
    Als Steve Vai fan vindt ik een Ibanez Jem natuurlijk een geweldige gitaar om te zien etc. , alleen.... ook deze zijn behoorlijk duur.
    Dus zelf bouwen is dan een optie, en aangezien ik nog wat hout over had van de bouw van de Les Paul,en moet wachten op de onderdelen voor de LP,is de keus niet moeilijk.
    En ja, toch maar vast een apart topic gestart ,afgelopen week weer stevig aan het werk geweest, en het gaat voorspoedig, vandaar ..... .
    Hieronder een foto van wat ongeveer de bedoeling is, echter mijn Jem gaat een tijgerstreep top krijgen, maar wel de spiegelende slagplaat.

    Als je de bouw wilt volgen ,en meer bijzonderheden wilt weten;kun je op de 1-ste pagina van mijn home-page de button met de Jem gitaar erop aanklikken,of naar onderstaande link gaan;
    http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2

    groetjes Charlotte . :wink:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2005
    Berichten
    736

    Standaard

    Wel leuk projectje. Ik zou die ledjes met heel doorzichtig papier bedekken, dan heb je lekker fel licht!
    Jammer dat je er een esdoorn top op doet :-? beetje zonde vind ik persoonlijk. Rg achtige vormen horen eigenlijk wel een "solid colour" te hebben vind ik.
    Maar hey, tis jouw gitaar. Je hebt al laten zien dat je van veel bling bling houdt dus het past je wel denk ik :razz:
    Dirk
    Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

    Kijk ook eens op mijn zelfbouw website.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Sjiek zeg, met LEDjes enal erbij!

    Ik wou dat ik het ook kon.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey luitjes, :P
    Weer wat foto's erbij geplaatst. o.a. :

    De vaart zit er lekker in, alleen nog even de headstock aanpassen zodat de locknut erop kan, dan kunnen de led's gemonteerd gaan worden.
    T.a.v. Dirk: tja, wat heet zonde van het hout, het was niet genoeg meer om een volwaardige top uit te maken , en aangezien bij de Jem een deel onder de slagplaat gaat komen, was dat voor deze gitaar geen punt.
    Ben wel van plan om een vrij donkere kleur, maar toch transparant genoeg om de tijgerstreep te kunnen zien,toe te gaan passen.
    T.a.v. lord Abortion: ja , gewoon doen zou ik zeggen, het is voor mij ook de eerste gitaar die ik met led's ga uitvoeren, ik zou het alleen niet gelijk met een Gibson uit gaan proberen,en volg mijn verrichtingen, misschien dat je het dan aandurft.

    groetjes Charlotte :wink:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Ik zou het wel willen proberen, maar ik heb de tijd en het materiaal er echt niet voor. Een refinish & electronica projectje komt er hopelijk wel eens van.

    Trouwens Charlotte, ik heb op internet altijd LED-installaties gezien waar men de toets van de hals haalt, dan de LEDs installeert, en de toets er terug aankleeft. Wat is het verschil met jouw manier? Want als ik die foto's zo zie lijkt het me nogal een prutswerk omdat je nogal moeilijk toegang hebt tot het binnenste van de hals.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hoi Lord A. :P

    Idd, mijn methode is anders, ik heb een lang kanaal door de hals geboord waar de bedrading door gaat lopen,en van de zijkant af weer kleine kanaaltjes naar dit hoofd kanaal.
    Het zal idd wat monnikenwerk worden,maar dat gaat wel lukken. Voordeel van mijn methode is dat de toets er niet af hoeft, nadeel is dat je het risico hebt dat een boor breekt, en dan in de hals blijft zitten. :-?

    groetjes Charlotte.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Standaard

    please geen handvat, dear god!


    er zit een hele scherpe hoek aan bij het stem meganiek van de lage E, die gaat toch nog wel afgerond worden?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2005
    Berichten
    736

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
    T.a.v. Dirk: tja, wat heet zonde van het hout, het was niet genoeg meer om een volwaardige top uit te maken , en aangezien bij de Jem een deel onder de slagplaat gaat komen, was dat voor deze gitaar geen punt.
    Ben wel van plan om een vrij donkere kleur, maar toch transparant genoeg om de tijgerstreep te kunnen zien,toe te gaan passen.
    Hahahahaha, ik bedoelde zonde van de gitaar :lol: ik vind esdoorn topje er gewoon niet mooi op staan. Ik begrijp idd wel dat je niets kon maken van die topjes. Het zijn allemaal kleine delen.
    Dirk
    Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

    Kijk ook eens op mijn zelfbouw website.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    & ja hoor, charlotte is weer eens bezig......
    ik vond het in elkaar zetten van een strat met gekochte onderdelen al een aardige klus.... ik ben best een beetje handig, maar vergeleken met jouw vaardigheden is het bij mij meer 'assembleren voor dummies' :razz:

    nogmaals, want ook al bij je andere projecten gezegd, hardstikke leuk dat je ons dit allemaal laat meebeleven, zeer instructief & creatief
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2005
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    47

    Standaard

    Als Charlotte iets doet, doet ze het ook goed! Ook bij deze JEM weer veel succes gewenst meid.

    Ben benieuwd hoe ie wordt en volg geregeld je verrichtingen m.b.t. je LP. Ziet er stak uit!

    Hoe bevalt trouwens je spuitset? Ik heb er ook aan gedacht om zo'n apparaat aan te schaffen maar dat is er nog niet van gekomen. Misschien kan jij me doen besluiten om ook snel naar de Praxis te gaan.

    Suc6 met je nieuwe axe.

    Bye,
    Theo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top