Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    YEAH !!! ik heb gisteren eindelijk mijn langverwachte uitstapje naar utrecht gemaakt met als doel een nieuwe gitaar+effectenbak te kopen. ik ben zeer geslaagt !!

    ik ben nu de trotse eigenaar van een ibanez S2120Xav. ik speel er continu op, en het is echt een prachtding. een heerlijk geluid, lekkere sustain, en scheurende humbuckers (nix mis met die ibanez Q`s !)
    de piezo in de lo pro edge brigde klinken beter dan ik ooit heb durven dromen. het is werkelijk of je een echte akoesische bak in je handen hebt, maar dan in de super sleeke body van de Ibanz S. bovendien heeft de gitaar een aktieve EQ, en veel mix mogelijkheden van mag/piezo pickups, en het is echt geweldig !

    ik heb er een hele mooie luxe fender case bijgekocht, en daar past ie schitterend in !

    ook heb ik een BOSS GT-6 gekocht. ben nog hard aan het stoeien met de manuel, maar tot nu toe klinkt het al allemaal geweldig.

    ik ben nu de gelukkigste man ter wereld !! (in ieder geval in NL !!)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Alleen die type nummers van die gitaren, je kan je er niks bij voorstellen.
    Of weet iedereen die ibanez fan is direkt waar het om gaat?
    Strat, Tele, Les Paul, SG etc. allemaal bekend , ook degene die er nooit op spelen.

    Met ibanez is dat gelukt met de JEM, die is bij de meeste gitaristen wel bekend,
    Ik vind de type aanduiding verre van aansprekend bij Ibanez waarmee ik verder niets zeg over de kwaliteit. Nara die Piezo ben ik wel benieuwd, maar hoe duur is je nieuwe gitaar?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    de gitaar was 1299. viel mee wat dat betreft. maar je moet hem eens zien joh. beauty ! !

  4. #4

    Standaard

    klinkt goed! gefeliciteerd...

    tja, en die Ibanez modellen en typenummers, het zegt mij ook niks, het zal wel goed zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hartelijk dank. het geeft zo`n kick, zoiets kopen. ik heb daar gisteren voor meer dan 2000 euro gespendeert. heerlijk ! (maar daar heb ik dan ook een aardig tijdje voor moeten sparen).

    die ibanez is een prestige model. handgemaakt dus, prachtige afwerking.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Een beetje gitarist weet wat een RG550 is een JEM555, een artstar en een RG7620...
    Gewoon een kwestie van je er een keer in verdiepen... Eigenlijk is het best makkelijk.
    RG, S, JS, PG, JEM e.d. zijn de series... Als er X achterstaat is het een double edge. Als het nummer begint met 7 kan je er vanuit gaan dat het een 7-snaar is. (behalve bij JEM's)

    Ik heb dus geen EQ op mijn RG2127x, maar een groot probleem is het nog niet echt.

    Ik heb trouwens van anderen vernomen, dat je het geen lo pro edge mag noemen. Het is een zogenaamde x-bridge.


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2002
    Locatie
    Alphen a/d Rijn
    Berichten
    143

    Standaard

    Nu nog een paar Dimarzio pickups er in gooien, en je bent klaar :smile:

    LordHar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2001
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    533

    Standaard

    lees: met de hand afgewerkt :smile:
    als ze helemaal met de hand zouden worden gemaakt dan kom je veel duurder uit.... en zowiezo staat op de site van ibanez dat de prestige modellen met de hand zijn afgewerkt

    was een kleine correctie, niets van aantrekken hoor, gefeliciteerd met je aankoop!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Gefeliciteerd ermee :smile:
    Die gitaar is echt de BOM!!!!!

    Over de typen van Ibanez:
    De bekendste modellen zijn de RG, waar elke serieuze metalgitarist er in ieder geval eentje van heeft (hier zijn de signatures van bijv Steve Vai, John Petrucci (vroeger)en Paul Gilbert op gebaseerd)

    De S-serie zijn mahonie gitaren met een Saberdesign, dus een hele dunne archtop body, waarbij het geluid door de goede opbouw nog steeds erg warm is

    Deze twee modellen zijn de belangrijkste van Ibanez, de rest wordt wat lang om uit te leggen, kijk eens op de site...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    J-series zijn ook allemaal met de hand... Weet niet of dat onder prestige valt...

    Idd. Gooi er een Evolution en Air Norton in of zo :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top