Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Backup gitaar...

  1. #1

    Standaard

    Ik heb een Gibson SG Standard en wil er een backupgitaar bij (voor als er een snaar breekt). Ik wil wel een beetje hetzelfde geluid dus. Ik dacht aan een Epiphone SG (G400), maar nu zag ik op Internet een aanbieding in de USA voor een Gibson SG Special voor 550 dollar. Graag jullie opinie!

    PS is het de moeite om de elementen van een Epiphone te vervangen door die van Gibson bijv.?

  2. #2

    Standaard

    Die goedkope Gibson SG modellen schijnen niet zo best te zijn, heb ik wat over gelezen in een Amerikaanse nieuwsgroep, dan kan je beter een paar (duurdere modellen) Ephiphones proberen en kijken welke je bevalt. elementen vervangen heeft niet zo veel zin, het geluid zit toch echt meer in het hout en de gehele constructie van de gitaar. Aan de andere kant denk ik dat je er niet echt blij van wordt als je een (duidelijk) mindere 'kloon' hebt van je 'vaste' gitaar. Probeer eens iets anders, experimenteer! probeer bv eens een Music Man

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2001
    Locatie
    dirkshorn
    Berichten
    150

    Standaard

    kijk eens wat een zielig topicje ik op blz 4 vond? ik stop hem maar weer ff bovenaan in het kader van de verloren topic actie

    :grin: ik moet in de topic eh.........busines gaan

  4. #4

    Standaard

    Op 2001-10-05 20:36, schreef MASTERHOMIE:
    kijk eens wat een zielig topicje ik op blz 4 vond? ik stop hem maar weer ff bovenaan in het kader van de verloren topic actie

    :grin: ik moet in de topic eh.........busines gaan
    :grin: jepZ

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2001
    Locatie
    zoetermeer
    Berichten
    180

    Standaard

    ik heb zelf ook een epiphone en daaar is helemaal niks mis mee goeie sound dus warom zou je een duurdere gibson kopen als die ander roch goed is kijk als het om je eerste gitaar voor op het podium ging...........

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top