Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard

    Ik wil graag dingetjes gaan opnemen met Cool Edit, maar je kunt dus niet tegelijk luisteren en opnemen en ik kan ook geen metronoom vinden in het progje. Hoe zorg je dan dat je 2 partijen kan opnemen en tegelijkertijd kan laten afspelen?
    Het is vast iets heel doms waar ik overheen kijk enzo maar ik wil het toch weten.

  2. #2

    Standaard

    Tegelijk opnemen en luisteren vergt een full-duplex geluidskaart. Volgens mij zijn ze dat tegenwoordig allemaal maar misschien heb je een ouwe...
    Of het een setting in CE is, dat weet ik niet,

    Grts

  3. #3

    Standaard

    Jamaar hoe doe je het dan, want ik neem toch aan dat ze met dat progje niet verwachten dat je zo'n kaart in je pc hebt zitten.
    En toch wil ik meerdere partijen opnemen en graag tegelijk beluisteren.

  4. #4

    Standaard

    ze verwachten met dat progje wèl dat je zo'n kaart in je pc hebt zitten
    een simpele soundblaster van zo'n 25 euro kan dit namelijk al
    onBoard geluidskaarten (die zitten aan het moederbord vast en zijn vaak heeel cheap-ass) zijn echter soms niet full duplex, maar ja dat is dan gewoon een kutkaart :smile:

  5. #5

    Standaard

    He maar hoe zit dat dan als je dat eenmaal wel hebt?

  6. #6

    Standaard

    Het is vrij simpel met CE, je moet gewoon de multitrack plugin instaleren dan importeer je de begeleidings track in 1 van de 4 tracks, en je klikt op rec in een van de andere 3 tracks , hij begint dan gewoon te spelen en neemt op in de track waar je op de rec button hebt geklikt.

    Suc6

  7. #7

    Standaard

    Ja ik blijf vervelend.
    Kan dat echt niet op een andere manier?
    Want het is toch stom dat je je eigen opname terug moet luisteren om te horen wanneer je zeg maar moet beginnen met spelen!
    Normaal gesproken heb je bij dat soort progjes toch een soort clickje erdoorheen die elke keer klik zegt en per maat verspringt.
    Ik vind het echt vreemd dat zoiets er niet in zit.

  8. #8

    Standaard

    Want ik wil dus ZIEN wat er wanneer gespeeld is en dat zie ik nu niet. Tenminste niet als ik een 2e partij opneem.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    8 april 2002
    Locatie
    vlakbij
    Berichten
    82

    Standaard

    Op 2002-10-11 20:08, schreef alexgit:
    Want ik wil dus ZIEN wat er wanneer gespeeld is en dat zie ik nu niet. Tenminste niet als ik een 2e partij opneem.
    mm.. ik zou haast zeggen , laad een leuke immage bijvoorbeeld een gitaarspeler die beweegt op de maat van de muziek.. :grin:

    Maar dat bedoelde je natuurlijk niet.. :wink:

    In audio formaat kun je dit nooit zien!
    Toch is je probleem simpel op te lossen.
    Neem een miditrack op met alleen de metronoom tick, kun je zelfs de 1e noot van elke maat wat harder zetten.
    Deze midi-track kun je via cooledit tegelijk laten starten met je audiotracks.
    Voor de geluidsbron van de metronoom kun je gewoon je geluidskaart gebruiken.
    De meeste hebben wel een eenvoudige wave table on board.

  10. #10

    Standaard

    Ik denk dat je me verkeerd verstaan hebt, het is dus zo dat die 1ste track die je inlaad in CE normaal gezien de drum is of een metronoom in wav of iets dergelijks. als je dan gaat recorden speelt die gewoon mee, als die dat niet doet euhmm dan zit je wel echt met een cheap ass soundcard, want dit wil zeggen dat die geen full duplex heeft. het zou ook kunnen dat je ergens die nog moet aanzetten maar dat betwijfel ik ten sterkste. ik weet niet of dat dan die truck met die midi gaat werken, als je SC wavetable heeft denk ik wel, kan me vergissen maar als die wavetable heeft denk ik wel dat die ook full duplex ondersteunt. mischien doe je iets verkeerds. zou ook al kunnen :smile: . (no flame intended) Ik zal eens een kijkje nemen of ik de full duplex van mijn SC kan afzetten om tezien of die dan nog wel midi afspeelt.

    ik laat nog wel iets horen

    greetzzz....
    LMaestro

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top