Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Perfecte sound

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    Nu heb ik al een tijdje een boss gt-6 en ik weet niet hoe het komt (misschien door de vele opties) ik blijf maar aan die knoppen draaien ik vind precies nooit de perfecte sound. Hebben jullie nu ook dit probleem?
    Ik heb al terug gegrepen op m'n mt-2 en andere pedalen, maar ik vind m'n sound echt niet, verschillen gitaren heb ik met elk een eigen karakter maar niets helpt. Zucht ... heeft er iemand tips ??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Pleur al die troep weg en ga leker spelen.
    Ik heb allerlei pedalen gehad maar kreeg nooit het geluid van m'n "helden".
    Thuis klonk het redelijk lekker maar live.......?
    Wat ik nu gebruik is een delay, beetje overdrive en wat galm.
    En een goeie versterker natuurlijk.
    Nu heb ik redelijk mijn eigen soundje!
    Enne....m'n helden klinken niet als ik haha...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Welcome to the club. De eeuwige jachtvelden naar de perfecte sound, daar drijft dit gitaarforum op geloof ik. Gitaristen zijn bij uitzondering tevreden (behalve ik :smile: ).

    Hoe ik het zelf aangepakt heb voor ik spullen ging kopen is veel luisteren naar gitaarhelden en kijken welke spullen zij gebruiken. Ik heb een brede smaak dus ergens moet je een midden vinden, want waarschijnlijk kun je niet de 336 gitaren kopen die hun hebben, Maar als je uit bent over welke sound je wilt en een idee hebt hoe je die moet krijgen, ga je naar de winkel en test je de spullen uit die er in de buurt komen. En niet teveel naar de prijs kijken, gewoon aanschaffen.

    Het zal waarschijnlijk nooit perfect zijn, maar je moet op een gegeven moment gewoon tevreden zijn en beretrots op je spullen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    En ik ben het met Luca eens: je kunt beter voor je eigen geluid gaan. Een gitaarheldsound krijg je gewoon niet, dan moet je met zijn handen spelen.

  5. #5

    Standaard

    vind ik ook, gewoon naar een goeie winkel gaan (Waveworld in Culemborg bijvoorbeeld) en dingen uitproberen. Met een gitaar en een versterker die je bevallen moet je al een goed geluid kunnen maken, daar heb je in principe geen effecten voor nodig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2002
    Locatie
    Mestreech
    Berichten
    515

    Standaard

    Alle zooi het raam uit en direct inpluggen op je versterker. Daar gaat toch niks boven. Alle trapkisten de wereld uit.

  7. #7

    Standaard

    Op zich helemaal voor maar het is toch wel verdomd makkelijk om een fatsoenlijke overdrive te hebben wanneer je naar een jamsessie gaat zonder eigen versterker. Anders ben je uren aan het k*tten om een beetje redelijk geluid te krijgen...

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik heb ook jarenlang gezocht naar HET geluid in effecten... vele uren en guldens later begon 't te dagen dat 't misschien meer met het spelen zelf te maken had :grin:.

    Vooral bij een jamsessie maakt 't toch allemaal niet zoveel uit of 't geluid wel helemaal is wat je normaal gewend bent. Gewoon lekker lol hebben met een paar andere muzikanten... juist niet urenlang aan de knoppen draaien.

  9. #9

    Standaard

    Nee daarom, gewoon een pedaal mee waar je redelijk van weet dat het gaat werken, een redelijk klinkend clean kanaal opzoeken, rokken maar!

    Hoewel, vroeger nam ik wel eens mijn kleine fender buizenbakkie mee om van het gezeik van al die kloteversterkers af te zijn. Maar dat was weer minder als je daarna bier ging drinken...

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Verkoop eerst die GT-6, da's al een stap in de goeie richting ! Als je jouw perfecte sound zoekt heb je niets aan de sounds van meneer Roland :grin:
    Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande meningen. Sound is niet alleen klankkleur, maar vooral HOE je speelt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top