Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    9

    Standaard

    Ik wou een akoestische gitaar(voor een beginner) kopen maar waar moet ik nou op letten? Stalen snaren of nylon snaren? Het is gewoon voor lichte muziek bedoeld(pop, funk enz). Zijn er bepaalde merken of andere dingen waar ik op moet letten?

    Alvast Bedankt!

    ps: ik woon trouwens in utrecht: waar kan ik het beste kopen of maakt dat niet uit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Gezien de muziekstijl die je wilt spelen lijke stalen snaren mij het meest geschikt. Alleen zul je als beginner ervaren dat dat nogal pijnlijk kan worden als je te lang speelt. Eelt kweken is het devies, maar dat kost tijd. Als je advies over merken wilt hebben, moet je even wat verder kijken op het Forum. Daar wordt heel wat zinnigs over gezegd. Misschien is het goed eerst je budget vast te stellen. Dan kunnen anderen je vast wel wat merken adviseren. En tweedehands is er ook heel wat te koop. Kijk dan eens op GitaarMarkt, Viavia.nl, Marktplaats. nl e.d.
    Succes! en speel ze!

  3. #3

    Standaard

    Op 2002-10-05 14:21, schreef Martin:
    Ik wou een akoestische gitaar(voor een beginner) kopen maar waar moet ik nou op letten? Stalen snaren of nylon snaren? Het is gewoon voor lichte muziek bedoeld(pop, funk enz). Zijn er bepaalde merken of andere dingen waar ik op moet letten?

    Alvast Bedankt!

    ps: ik woon trouwens in utrecht: waar kan ik het beste kopen of maakt dat niet uit?
    Begin nou maar eens met nylon. Staffhorst in Utrecht heeft voor beginners een paar leuke en goedkope gitaren staan. Koop dus gewoon een spaanse gitaar en eventueel een boekje met akkoorden en simpele liedjes.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Ik kom toch tot een ander advies.
    Als je zeker weet dat je pop etc. wilt spelen dan zou ik gelijk een staalsnarige gitaar kopen. Er is niets lelijker dan slagspel op een spaanse gitaar (het bekende urbanus-effect). Een nylonsnarige gitaar is nu eenmaal gebouwd voor klassiek spel. Wil je echt virtuoos worden dan is les in de klassieke beginselen en beheersing van de bijbehorende technieken prima. Wil je echter gewoon een goeie amateurgitarist worden dan hoeft dan niet per se.
    Koop ook niet een goedkoop beginnersgitaartje. Die werken niet echt mee aan goed spel. Trek ten minste €350 uit en koop een Seagull, Furch, Simon & Patrick, Art&Lutherie of Norman. Staffhorst Acoustic hall heeft er massa's.
    Gebruik de zoekfunctie van dit forum en je vindt veel onderwerpen over welke gitaren goed zijn en hoe je moet beginnen.
    Succes!

  5. #5

    Standaard

    Op 2002-10-05 17:39, schreef Leen Kap:
    Ik kom toch tot een ander advies.
    Als je zeker weet dat je pop etc. wilt spelen dan zou ik gelijk een staalsnarige gitaar kopen. Er is niets lelijker dan slagspel op een spaanse gitaar (het bekende urbanus-effect). Een nylonsnarige gitaar is nu eenmaal gebouwd voor klassiek spel. Wil je echt virtuoos worden dan is les in de klassieke beginselen en beheersing van de bijbehorende technieken prima. Wil je echter gewoon een goeie amateurgitarist worden dan hoeft dan niet per se.
    Koop ook niet een goedkoop beginnersgitaartje. Die werken niet echt mee aan goed spel. Trek ten minste €350 uit en koop een Seagull, Furch, Simon & Patrick, Art&Lutherie of Norman. Staffhorst Acoustic hall heeft er massa's.
    Gebruik de zoekfunctie van dit forum en je vindt veel onderwerpen over welke gitaren goed zijn en hoe je moet beginnen.
    Succes!
    Ik ben eerst voor een paar weekjes begonnen op nylon. Kan ook nog even pijn doen maar veel minder dan staal. Na die weekjes zag ik een prachtige gitaar in Canada (Art&Lutherie) en die heb ik mee genomen. Nog steeds speel ik makkelijker op m'n spaanse gitaar, maar ik vind mijn A&L mooier van klank.

    Je begint meestal niet met funk. Je moet toch eerst akkoorden kunnen spelen / liedjes kunnen spelen en dan pas kun je met funky loopjes aan de slag. En tegen de tijd dat je daar bent heb je genoeg geld verdient om een nieuwe gitaar te kopen! :wink:

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    9

    Standaard

    Allemaal erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb helaas niet het geld om een gitaar van E 350 te nemen maar daar kom ik wel uit. Ik moet dus zowiezo een staal snarig gitaar nemen. Bij Staffhorst hebben ze er een staal snarige van E 115. Die ga ik denk ik dan nemen. Ik snap alleen 1 ding niet; waarom moet je gitaar dan met je vingers spelen? Je hebt toch ook van die plastic dingetjes(geen idee hoe ze heten)?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Zo'n dingetje heet een plectrum, maar dat is voor je rechterhand (als je rechtshandig bent). Het indrukken van de snaren met je linkerhand op de toets van de gitaar geeft in het begin wat pijnlijke vingers.
    Wat voor merk is die gitaar van E 115,-. Prijs zegt niet alles, maar voor een miskoop is zelfs E 115,- zonde van je centen. Succes!!

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    9

    Standaard

    Het is een Motion TD 101 BK.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    6

    Standaard

    Hey,

    Ik begin ook net met gitaarspelen en ik heb ook een motion gitaar gekocht bij Nederland muziek in Almere. Die van mij was 150 pleuro met tas en extra snaren. Model TD 107C

    Een vriend van me heeft hem gechecked en lette op de volgende dingen.-

    - Lijmresten van binnen/ goede afwerking dus
    - Hals uit een stuk hout
    - Hals aandraaibaar...om later weer recht te trekken ofzo?
    - Last but not least goede klank

    De Motion voldeed aan deze punten en dus heb ik hem gekocht. Ik vind het echt lekker spelen. Als je bijvoorbeeld simpele liedjes zoal Michel van Anouk speelt is het net alsof je het van CD hoort. Het geluid met stalen snaren vind ik echt mooi voor dit soort nummers.

    Mijn advies kopen dat ding en lekker jammen, je kan later altijd nog een dure gitaar kopen.

    Groeten!

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    9

    Standaard

    Ik heb op feedback.nl een set gezien met gitaar en verder met vanalles en nog wat. 170 pleuro in totaal. Het is een Fender DG 4 Pack. Ik denk dat ik die ook ga nemen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top