Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: geweldige gitarist

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    dieren
    Berichten
    19

    Standaard

    luister eens naar camel(stationary traveler)
    titelsong.
    gitarist is andy latimer.
    zooooooooooo mooooooooooi hoor je ze niet vaak. opbouw van de solo tot klymax is ongelooflijk.
    laat me weten wat jullie hier van vinden
    doeiiiiii

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2002
    Locatie
    Lisse
    Berichten
    373

    Standaard

    ook erg ondersteunende argumenten!! :grin:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    iedereen die in een solo meer dan 10 noten per seconde speelt is per definitie slecht :razz:

  5. #5

    Standaard

    Da 's net zoiets als zeggen dat als met 180 km/u over de snlweg raast beweren dat je een slecht automobilist bent.
    KUL dus...mijn mening

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Op 2002-10-29 22:31, schreef AJ:
    Da 's net zoiets als zeggen dat als met 180 km/u over de snlweg raast beweren dat je een slecht automobilist bent.
    KUL dus...mijn mening
    Nee je vat het verkeerd het zou betekenen dat die auto lelijk is

  7. #7

    Standaard

    Op 2002-10-29 22:31, schreef AJ:
    Da 's net zoiets als zeggen dat als met 180 km/u over de snlweg raast beweren dat je een slecht automobilist bent.
    KUL dus...mijn mening
    de meeste automobilisten die zo hard rijden, rijden ook slecht, want ze moeten vaak voor anderen uitwijken (op het laatste nippertje, met gevaar voor mensen op de andere baan), bumperkleven en andere ongein...
    Bij gitaristen KAN dit ook het geval zijn, het kan ten koste gaan van het luistergenot...

    kul, mijn mening (ieder z'n meug)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Kijk gister was ik bij een optreden en daar was een gitarist die speelde snel maar met veel foutjes.

    Als je de metronomm op 240 zet en je speelt triolen op de tel zit je op 12 noten per seconde. Als je dat soepel speelt, niet met van die verkrampte vingertjes die een kilometer omhoog komen (als hardloper ga je ook niet hoogspringen tijdens de sprint)kan je spelen, als je die soepelheid niet kan opbrengen (ook bij lagere snelheden) dan mag je als gitarist wel eens je eigen spel reflecteren. Die soepelheid komt uiteindelijk ook terug in je langzame spel, begint bij langzaam spel.
    Eigenlijk onderscheid dat de amateur van de
    prof.

    Kijk amateur blijven is prima, ik heb geen professionele aspiraties maar wil wel veel meer leren en mijn spel professioneler maken.
    Kijk je kan er ook van maken:
    Als je nooit 12 noten per seconde soepel kan spelen (mogen er ook een paar minder zijn) wordt het nooit wat, wat ook nergens op slaat.
    Het makkelijkst is als jezelf iets niet kan om dan maar te zeggen dat het onzin is.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Mijn gitaarleraar zei altijd: de snelheid komt wel, eerst maar leren spelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2002
    Locatie
    Lisse
    Berichten
    373

    Standaard

    De bedoeling is toch dat je goeie nummers maakt/speelt...en snelheid, daar heb je niet altijd heel veel aan. Ik bedoel die steve vai, en joey satriani muziek. Het is allemaal heel snel en verbluffend, niet dat ik het ooit zal kunnen. Maar ik vind het dus echt geen goede muziek.
    greetz

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top