Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard

    Ik ben van plan om een EMG 707 element in een Ibanez 7620 te laten zetten, alleen zal de bestaande element ruimte wat gefreesd moeten worden om hem passend te maken. Mijn vraag is of er afdek randen zijn voor 7 snarige, en dat met name EMG 707, elementen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Je bedoelt pick-up rings?
    Ze zijn er volgens mij wel, ik weet het alleen niet zeker. Je kunt even vox-humana melen.
    Maar wat is je plan: Alle Ibanez 7-snaren zijn direct-mounted, dus direct op de body geschroefd wat een beter geluid geeft. Ik vind het ook een mooier gezicht dan met pick-up rings, maar als je de gaten wilt camoufleren :wink:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Residentie Central
    Berichten
    506

    Standaard

    Als je goed kijkt hebben 707's geen pu-rings nodig. Ze hebben namelijk de schroefgaten op de PU net als bijv bartolini. Een plaatje zegt meer dan 100000 woorden dussss http://ekgco.com/images/Greg3.jpg

    Greetz,
    Jay

  4. #4

    Standaard

    Op 2002-10-05 14:22, schreef Jay Cal:
    Als je goed kijkt hebben 707's geen pu-rings nodig. Ze hebben namelijk de schroefgaten op de PU net als bijv bartolini.
    Ja dat weet ik, maar het probleem zit hem in het feit dat die 707 elementen wat groter zijn dan die standaard ibanez dingen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik denk dat je serieus moet overwegen of je die EMG's de moeite waard vind, ik zou er mijn gitaar niet voor verbouwen, zeker niet als je natuurlijke geluid erdoor verdwijnt.
    Je kunt even vox-humana melen of er heen surfen (kan nooit kwaad :smile: ).
    Vind je de Di-marzio's die er standaard op zitten niet goed genoeg of zoek je wat roffers?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top