Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Midboost

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Midboost

    Ik vroeg me af; hoe moet je een midboost installeren? is dat een kastje dat je lost koopt? en hoe installeer je een powerboost? kunnen die 2 op dezelfde batterij " draaien" ??

  2. #2

    Standaard

    Mss kan het al helpen om eens wat verschillende te zien?
    Iets naar beneden scrollen en dan zie je er een paar...
    Zelf ken ik er niks van.

    http://www.axesrus.com/axeknobs.htm
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nopster
    Waaw! Ze hebben zelfs on-board overdrive/distortion modelers!
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    HEEL gave site!! ik zal daar tzt zeker wat kopen! ik heb mn oog laten vallen op de midboost en trebleboost in een. ik hoop dat het ding je een goed geluid produceert :razz: anders koop ik er liever een los pedaal bij.

    (nu ik er zo over nadenk... liever "alles" los dan in de gitaar denk ik.....)

    maar toch, nu weet ik tenminste hoe t werkt, en weet ik ook dat de BC Rich Supreme wiring niet zo onmogelijk is als dat het " lijkt".

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    maar toch, nu weet ik tenminste hoe t werkt, en weet ik ook dat de BC Rich Supreme wiring niet zo onmogelijk is als dat het " lijkt".
    Is gewoon veel werk ...

    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    jawel, veel werk, maar ik wist niet precies hoe je bepaalde dingen moest doen. nu is het veel bereikbaarder, en moet ik even denken; wil ik het in mijn les paul, wil ik het in EEN les paul, of wil ik een body ervoor opofferen? want ik KAN het solderen, en ik wil t ook wel, en t geld is er ook voor beschikbaar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Hey Orpheo;
    Je wilt zo'n midbooster IN je gitaar bouwen? Dat is heel makkelijk, je koopt zo'n ding, sloopt er 1 toonpot uit en die vervang je door de booster. Vervolgens sluit je de mikmak aan op een batterij (en niet een stereo ipv een mono outputjack te gebruiken). Je hoeft de body ervoor niet te slopen, want er is (meestal) genoeg ruimte voor :wink: . Kijk anders eens op www.voxhumana.nl daar hebben ze wel zat spullen voor je.

    Ik heb op mijn Strat een EMG set met een (SPC) middentonenbooster en dat werkt erg goed, er is duidelijk een verschil, de toon wordt een stuk vetter (plus dat de aantal decibellen worden opgekrikt). Je kunt meerdere apparaten op 1 batterij aansluiten, geen probleem, hij gaat alleen wel wat sneller leeg.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Hey Orpheo;
    Je wilt zo'n midbooster IN je gitaar bouwen? Dat is heel makkelijk, je koopt zo'n ding, sloopt er 1 toonpot uit en die vervang je door de booster. Vervolgens sluit je de mikmak aan op een batterij (en niet een stereo ipv een mono outputjack te gebruiken). Je hoeft de body ervoor niet te slopen, want er is (meestal) genoeg ruimte voor :wink: . Kijk anders eens op www.voxhumana.nl daar hebben ze wel zat spullen voor je.

    Ik heb op mijn Strat een EMG set met een (SPC) middentonenbooster en dat werkt erg goed, er is duidelijk een verschil, de toon wordt een stuk vetter (plus dat de aantal decibellen worden opgekrikt). Je kunt meerdere apparaten op 1 batterij aansluiten, geen probleem, hij gaat alleen wel wat sneller leeg.
    ik wil een midboost EN powerboost erin sleutelen. via de site die hier eerder genoemd is, in dit topic, kan je een midboost/trebleboost/powerboost in 1 item kopen. die wil ik t liefst. en dan nog mastervolume en mastertone. dus t zal niet echt passen denk ik, maar maakt niet uit. ik wilde de bewuste gitaar toch verbouwen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Hey Orpheo;
    Je wilt zo'n midbooster IN je gitaar bouwen? Dat is heel makkelijk, je koopt zo'n ding, sloopt er 1 toonpot uit en die vervang je door de booster. Vervolgens sluit je de mikmak aan op een batterij (en niet een stereo ipv een mono outputjack te gebruiken). Je hoeft de body ervoor niet te slopen, want er is (meestal) genoeg ruimte voor :wink: . Kijk anders eens op www.voxhumana.nl daar hebben ze wel zat spullen voor je.

    Ik heb op mijn Strat een EMG set met een (SPC) middentonenbooster en dat werkt erg goed, er is duidelijk een verschil, de toon wordt een stuk vetter (plus dat de aantal decibellen worden opgekrikt). Je kunt meerdere apparaten op 1 batterij aansluiten, geen probleem, hij gaat alleen wel wat sneller leeg.
    ik wil een midboost EN powerboost erin sleutelen. via de site die hier eerder genoemd is, in dit topic, kan je een midboost/trebleboost/powerboost in 1 item kopen. die wil ik t liefst. en dan nog mastervolume en mastertone. dus t zal niet echt passen denk ik, maar maakt niet uit. ik wilde de bewuste gitaar toch verbouwen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik zit er ook over te denken om zo'n mid boost aan te schaffen. Deze






    Bij Guitar fetish in de VS hebben ze ook, maar het maakt kwa prijs niet veel uit:

    http://store.guitarfetish.com/activepreamps.html
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top