Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 december 2005
    Locatie
    Zwaagwesteinde
    Berichten
    2

    Standaard aankoopadvies: Roland Cube30 en Ibanez SA120

    Hallo allemaal,

    Hierbij zal ik mee eerst eventjes voorstellen: ik ben Herre a.k.a. HaV, ben 27 jaar en woon in Zwaagwesteinde.

    Zo’n 8 jaar terug speelde ik enkele akkoorden op m’n akoestische/western gitaar, maar door het breken van m’n linkerpols zo’n 6 jaar terug, is dit op een zeer laag pitje komen te staan. Ik wil nu het spelen weer op gaan pakken.

    Mijn muziekvoorkeur ligt bij de wat zwaardere rock tot metal. Nu wil ik graag een elektrische beginnersgitaar aan gaan schaffen. M’n budget ligt tussen de 500 – 600 euro voor een versterker en gitaar. Is hier iets leuks voor te kopen? Zelf zat ik te denken aan een Roland Cube 30 in combinatie met een Ibanez SA120 of zo. Past dit wat bij m’n muziekstijl en is dit een leuke gitaar om op te beginnen?

    Graag zou ik enkele ervaringen over bovenstaande combinatie horen, of advies over een andere combinatie in dezelfde prijsklasse.

    Alvast bedankt,

    Groeten,
    Herre

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Ja, zijn beiden mooie apparaatjes. Die SA heeft toch een trem? Vastzetten of een locking nut kopen en installeren. Anders ontstemt je gitaar veel te snel.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    ikzelf ben ook al weken info en dergelijke aan het zoeken voordat ik mijn 1ste gitaar koop en deze combinatie staat ook op mn lijstje, zeker die Roland lijkt me een goeie keuze.

    Ik heb ook al veel positiefs over Cort X-2 gehoord en de London city gitaren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Het is misschien slim om met een 2ehands gitaar te beginnen, dan heb je of een betere gitaar voor hetzelfde geld, of meer geld over voor je (2ehands) versterker.
    *kuch* Check mn onderschrift *kuch*

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    943

    Standaard

    O ik ben de enige niet....haha....maar goed je hebt een PM!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Kapers op de kust!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    zowel die ibanez als die cort (london city ken ik niet) zijn meer dan prima om te beginnen. Roland cube trouwens ook.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 december 2005
    Locatie
    Zwaagwesteinde
    Berichten
    2

    Standaard

    Hallo allemaal, alvast bedankt voor de reacties.

    Is een gitaar met tremelo wel verstandig voor een beginner?
    Een RG321 lijkt mij ook een zeer leuke gitaar om mee te beginnen, zijn er ervaringen met deze gitaar?

    HaV

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    368

    Standaard

    Een tremelo is leuk, maar niet strikt noodzakelijk. Het hangt er maar net vanaf of jij later iets met een tremelo wil kunnen doen zonder eerst een andere gitaar te moeten kopen.
    Het lijkt me dat als je begint je de tremelo iig niet zult missen, er valt genoeg te oefenen zonder de tremelo.
    Truer words were never spoken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    368

    Standaard

    Een tremelo is leuk, maar niet strikt noodzakelijk. Het hangt er maar net vanaf of jij later iets met een tremelo wil kunnen doen zonder eerst een andere gitaar te moeten kopen.
    Het lijkt me dat als je begint je de tremelo iig niet zult missen, er valt genoeg te oefenen zonder de tremelo.
    Truer words were never spoken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top