Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Les Paul Classic beetje te heet

    Ik denk eraan om de elementen (496R en 500T) uit mijn Les Paul te vervangen. Op zich kunnen ze wel lekker klinken maar daarvoor moet ik net ietsje te veel tweaken. Ik zoek een beetje het Zeppelin, Kravitz... geluid. Zijn de SD-'59 een beetje een goede keuze? Ben alleen bang dat het brugelement te modderig zal worden... Of zijn de alnico-pro's een betere keuze...? Of de Gibson 490R - 498T combinatie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    [SPAM]
    Ik heb wel een mooi setje voor je. Een SD '59 hals-pu en een Jeff Beck voor de brug. PM voor info.
    [/SPAM]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Jb in de brug is misschien niet zo'n goede keus als het "wat minder heet" moet zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Klopt, SD JB is misschien wat te heftig. Ik zou zeggen SD Jazz of Paf bij de nek en wederom Pafje bij de brug. Als het goedkoop moet: GFS crunchy Pafs, kan je voor minder dan 50 euri thuisbezorgd krijgen. Geen gain monsters maar lekkere klassieke Paf sound. Denk aan Peter Green (Fleetwood Mac).

  5. #5

    Standaard

    490R & 498T zijn iets te zwak. Ik denk dat je voor Burstbuckers moet gaan kijken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1959SLP
    490R & 498T zijn iets te zwak. Ik denk dat je voor Burstbuckers moet gaan kijken.
    Nou ik herken dit niet. Ik speel met de 490R en 498T en die zijn dus NIET zwakker dan de burstbuckers die onze andere gitarist in zijn LP Standard heeft. Sterker nog, ik heb laatst in de studio ingeprikt in een track die hij had ingespeelt met zijn Standard. Ik plug in (Engl Powerball) met mijn LP Studio (490R en 498T) zonder aan de knoppen te draaien... En een knappe jongen die het verschil in geluid kon horen!! (goed luisteren, track soloën, en dan in de koptelefoon kruipen - details, geen grote verschillen)

    En ik praat geen poep, we hebben een Røde condensator mic gebruikt en en ART buizenvoorversterker, afluistering over een koptelefoon van 230 Euri. We spelen al lang samen, waarschijnlijk zijn onze vingertjes een beetje op elkaar ingespeeld geraakt, zodat we er dezelfde feel instoppen. (Orpheo moet dit als muziek in d oren klinken :wink: )

    Whatever, de 490R en 498T en de burstbuckers zijn wellicht een prima alternatief voor een 500T, als het wat meer richting Zep moet en wat minder richting Pantera. En het advies van frekie klinkt goed, de burstbuckers en de 490R/498T zijn IMHO heftige elementen
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1959SLP
    490R & 498T zijn iets te zwak. Ik denk dat je voor Burstbuckers moet gaan kijken.
    Zwak? Ik dacht net dat de Burstbuckers een beetje smoother waren, is ondertussen wel al een poosje geleden dat ik nog een 'oude' LP heb gespeeld tegen eentje met BB..

    EDIT: Oja, heb je er al eens afdekkapjes opgezet? Ik weet dat die met kapjes wat agressiever worden zonder dus omgekeerde proberen kan ook natuurlijk, en je elementen een beetje dieper schroeven?
    Het lijkt me dat je wel vrij tevreden bent met de sound behalve dat ietsje te hete..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Wolkendeck
    We spelen al lang samen, waarschijnlijk zijn onze vingertjes een beetje op elkaar ingespeeld geraakt, zodat we er dezelfde feel instoppen. (Orpheo moet dit als muziek in d oren klinken :wink: )
    Hehe, zoiets had ik van de week ook met opnemen. Andere dude is klaar (viper400 met emg 85) ik plug in zijn 5150. (ec400 met JB) Klonk ook nagenoeg hetzelfde, terwijl we een wereld van verschil hadden verwacht, want het zijn toch 2 hele verschillende gitaren. Ik speel al een jaar of 7/8 samen met die dude, dat zal er vast iets mee te maken hebben. (sorry, offtopic)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    BB's zijn meer vintage gevoiced imo. Ik vind ze zeker smoother klinken dan de 490/498.
    Ik heb 't over de BBV pros voor de duidelijkheid.

    Ik zou ze niet adviseren als alternatief voor de 500T combi.

  10. #10

    Standaard

    Ik vind de '59's best wel topelementen. Niks over te klagen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top