Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard Waarde Epi Les Paul 2002 met SD's?

    Ik wil graag een Fender Strat kopen, dit past IMO beter bij blues dan wat ik nu heb. Maar je kent het wel, ik ben inmiddels getrouwd, dus het moet zoveel mogelijk met een dichte portemonnee. :wink: En een kleintje op komst, dus we kunnen het geld wel anders gebruiken.
    Maar mijn budget hangt dus grotendeels af van wat ik voor mijn Epi kan krijgen. Het gaat om een Les Paul Standard, nieuw gekocht in 2002. Inmiddels heb ik er nieuwe elementen ingezet (Seymour Duncan, JB/bridge, '59/neck) en de brug vervangen.


    Wat mag zoiets tegenwoordig nog opbrengen? Een stock exemplaar is wel makkelijk te taxeren, maar omdat hier inmiddels behoorlijk waardevolle upgrades opzitten, is ie wel iets meer waard geworden. Ik dacht aan €500. Is dat een beetje reëel?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    905

    Standaard

    Die upgrades krijg je nooit terug in waarde. Mijn advies is; zet de originele pups er weer in en verkoop die SD's los.

  3. #3

    Standaard

    precies, oude pups en brug erin, en dan kun je er, als hij in perfecte staat is, nog wel 375 voor krijgen denk ik. feit blijft dat die upgrades persoonlijk zijn. wel een geluk is, dat de nieuwprijs van epi's behoorlijk omhoog gegaan is. vorig jaar kon je ze nog nieuw kopen voor 400 euro, nu kosten ze al 480.
    You're not drunk if you can lie on the floor without holding on."
    -- Dean Martin

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    bump
    wilde toch ff reageren op deze vraag.
    Een tijdje geleden heb ik mijn ouwe Epi LP standard verkocht voor 525,- euro
    Er zijn door Heins SD Alnico Pro II's ingezet en de pickupswitch is vervangen door een goeie van Mighty Mite.
    Ik weet wel dat de Epi mij nieuw 1100,- gulden heeft gekost en de schakelaar 27,95 gulden. Geen idee meer van de SD's me hebben gekost. iig ben ik er redelijk op achteruit gegaan qua investeringen. Het is waar dat je die er niet meer uit krijgt.
    Aan de andere kant heeft degene die em gekocht heeft een goeie deal gedaan.
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top