Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Zoom RFX-2000

  1. #1

    Standaard Zoom RFX-2000

    Deze heb ik me vamorgen per toeval gehaald. Was voor 50 euri bij de local shop afgeprijsd. Ik moet em nog ff goed doorspitten maar de eerste indruk (ff alle patches nagelopen) is toch wel erg ok. Erg uitgebreide reverb-unit (waar het mij eigenlijk om te doen is sinds m`n JFX me in de steek heeft gelaten). Maar die compressor/limiter is ook erg heftig. Lijkt wel of ik 2 4*12 cabs rijker ben geworden :lol:
    Duurt wel een paar dagen voor ik em goed onder controle heb maar ik weet nu al dat het een royale aanwinst is t.o.v. die JFX.

    Nou, nog meer mensen met zo`n prul? Ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ook een Zoom 'prul', maar dan de 8080. Beetje verouderd intussen, maar nog steeds best bruikbaar.
    Ik wou vooral reageren omdat ik het altijd leuk vind als ik positieve berichten zie over Zoom. Ik ben zelf dus ook al jaren een tevreden Zoom-gebruiker, en ik verbaas me er nog steeds over dat Zoom zo'n beetje de slechtste naam in heel gitaarland lijkt te hebben. Natuurlijk is de 505 niet fantastisch, maar wat verwacht je voor die prijs en dat formaat?
    Hun topmodellen vind ik toch vaak erg overtuigend, en ik verwacht ook weer veel van de G9.2tt multifx/modeler die binnenkort op de markt komt.
    De nieuwe rack-effecten van Zoom (RFX-2200, grote broer van deze 2000?) worden nu zelfs door Hank Marvin gebruikt. Ik vraag me af of Zoom nu langzaam maar zeker op weg is om een beetje een goede reputatie op te bouwen.

  3. #3

    Standaard

    Zoom staat er om bekend dat zij "maakt niet uit als het maar veel is"gebakjes produceren cq geproduceerd hebben. Bovendien zijn het tone suckers. Ik heb hier een GFX707 dat daar een mooi voorbeeld van is. Het is leuk als je ff niks anders hebt maar je wilt er liever niet mee de buhne op.

    In dit geval is dat anders, geen stemapparaat, geen drumcomputtertje, geen sample mode etc. maar heeft men zich alleen op de modulatie gericht. Dit is veel beter uit te regelen dan op die GFX, eigenlijk geen vergelijk. En nog veel belangrijker, zo niet het belangrijkste, het is geen tonesucker.

  4. #4

    Standaard

    Ja, maar dat is een beetje het punt. Die 505s en 707s etc, dat zijn hele goedkope dingetjes, ideaal voor een beginner.
    Het is niet realistisch om het hele productaanbod van Zoom af te rekenen op deze apparaatjes. Wat ze moeten doen, doen ze heel goed, en dat is een beginnende gitarist voorzien van een hoop effecten en andere hulpmiddelen, om hem op weg te helpen naar het vinden van z'n eigen geluid, voor weinig geld.
    Deze RFX-2000 kun je daar natuurlijk absoluut niet mee vergelijken, en mijn 8080 ook niet. Dat zijn apparaten voor de meer professionele gebruiker, en die klinken dan ook anders.
    De nieuwe 'goedkope dingetjes' van Zoom, de G2 en G2.1u, zetten de gevestigde namen trouwens flink te kakken, door nu al 24 bit, 96 KHz geluidskwaliteit te leveren (met 32-bit intern), waar de rest nog op de 44.1 KHz is blijven hangen (want mijn 8080 in 1997 ook al haalde).
    Ik ben zeer benieuwd naar de professionelere G7 en G9 die binnenkort uitkomen. Die gebruiken naast deze nieuwe 24/96 processor ook nog eens ECC83 buisjes. Ik verwacht eigenlijk dat deze apparaten een klasse beter zijn dan wat de gevestigde namen nu te bieden hebben... en dat ze net zoals de 8080 nooit een succes gaan worden, omdat Zoom nou eenmaal niet de reputatie heeft van bv een Boss.

  5. #5

    Standaard

    nou, mijn bevindingen na een dagje experimenteren:

    de pros:

    -erg gebruikersvriendelijk
    -zeer uitgebreide reverb unit
    -de 5 parameters zijn goed uit te regelen. (niet zo ruim als de QV of Voodoovalve maar toch goed bruikbaar)
    -de output werkt vanaf standje 7 als een booster (Metallica met overdrive)
    -de prijs

    de cons:

    -voor de EXTRA-bank heb je een pc nodig
    -geen ping-pong delay (wel een ping-pong reverb)
    -je kunt de patches geen naam geven (voor mij gelukkig niet zo`n probleem daar ik aan een stuk of 10 patches genoeg heb)
    -phaser en flanger zijn wel okee maar niet voor de gitarist

    Al met al: een echte studio bak met genoeg features maar als gitarist denk ik dat ik niet meer dan zo`n 30% van de features gebruik maak.

    Dank u Sinterklaasje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top