Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard Kort instrumentaal bluesje...

    Is eigenlijk weinig tot geen gitaar... alleen slag. Vooral voor de mondharmonica. Maar ik klikte 'm net weer ff per ongeluk aan en dacht plots aan dat onderwerp over te weinig blues in sounds.

    www.degrood.nl/easy.mp3

    Van 't jaar als soort van experimentje bij Han S in de studio opgenomen. De mondharmonica-speler en ik wilden wel 's weten hoe m'n ouwe jaren 40 bakkie 't zou trekken als we er met z'n tweeën over zouden spelen... nu weten we 't .

  2. #2

    Standaard

    Mensen dit is toch waar het om gaat!
    Nu weet ik tenminste waar pimmetje mee bezig is. Hij is niet langer alleen maar een nickname waar wat replies aan vast zitten.
    En al ben ik geen bluesfan, ik vond het lekker klinken.
    Het klinkt ook oud trouwens ( ik bedoel "oud" zoals in "lang geleden opgenomen")

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Hey Pwimmetje,

    Heb je nog meer opgenomen, met meer gitaarwerk? Ik ben niet echt weg van je mondharmonicaspeler (hij jaagt en speelt niet bijster interessant), maar kan ook aan het stukkie liggen... De mix zal wel experimentel zijn denk ik?

    Meer!

    Bouke
    *Blues; de mooiste cliche's ter wereld! *
    *Bandsite: www.lbbb.nl *
    *Facebook: http://www.facebook.com/pages/Low-Bu...75959775756438 *

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Was weinig meer aan te mixen; we prikten gewoon met z'n 2en in in dat ene versterkertje en hebben dat ding vol open gedraaid. De gitaar en harp waren dus niet meer te scheiden in de mix. Ik heb bij de opname m'n volume-pot op de gitaar nog wel ietsje dicht gedraaid.
    later in de eindmix hebben we volgens mij alleen de drums nog wat zachter gezet. Veel meer kon dus ook niet .

    Maar 't was idd gewoon een experimentje. Overigens hoopten we idd op een oud geluid... en da's wel aardig gelukt geloof ik.

    Van de het recente werk heb ik jammer genoeg verrotte weinig met veel meer gitaar opgenomen. Een hele tijd lang hebben we met z'n drieën gespeeld: git/zang, drum, harp. In die formatie was 't 't meest logische om mij gewoon zo veel mogelijk op slag te houden en die harpist maar te laten soleren. Ook omdat ik er "plots" bij moest gaan zingen.

    Sinds kort hebben we weer een bassist erbij. Eindelijk eentje die niet volledig labiel is en/of aan jaco-pastorius-syndroom lijdt . Dus nu ben ik langzaam weer de blues-solo in aan 't duiken. Misschien binnenkort wat opnemen en hier neerflikkeren.

    Ik zal misschien ook nog 's de kast in duiken voor een paar oudere live-opnames met vroegere band (en hele andere gear).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top