Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 79 van 81 EersteEerste ... 29697778798081 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 781 t/m 790 van 801
  1. #781
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Vraagje aangaande de 'goeie' volgorde. (...)

    De vraag is; zet ik de compressor en octaver na tuner en wah en dan de rest?

    Antwoord: JA



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #782
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oké. Duidelijk. Vroeg me alleen af, als ik de DOD als soort van gainbooster gebruik, met iets wat compressie, of ie dan na de loop zou kunnen staan, echt alleen voor het 'cleane' kanaal van met name m'n 2210. Als vervanger van de MXR Micro Amp. Voor in de keten zetten vind ik namelijk niet zo leuk, want dat zou betekenen dat ik weer wat kabels moet aanpassen en da's geen pretje met Lava Cable. Maar als voorin de keten echt beter werkt, dan zet ik 'm voorin. Ik neem aan, in dat geval, ook eerst compressor voor de octaver, toch?

    Hoewel ik na een rondje testen niet erg enthousiast werd van die Mooer Pure Octave. Jammer dat ze die Tender Octaver niet meer maken, die was eigenlijk toffer... Vandaag nog maar 's verder testen, misschien doe ik iets verkeerd.

  3. #783
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb vanmiddag een booster geruild voor een ander pedaaltje. Om de werking ervan te controleren heb ik hem uitgetest op de manier waarop volgens schrijven en zeggen veel mensen hem gebruiken. Om voor een solo het volume hoger te krijgen.
    Dus sluit ik hem aan op een Orange micro terror en stel hem aardig vervormd af. Ik druk de booster in en het valt mij op dat het volume niet echt toeneemt maar dat vooral de vervorming en de compressie toeneemt. Hetzelfde als wanneer je een booster voor een distortion of overdrive pedaal zet zeg maar.

    Nou maakt het mij niet zoveel uit want ik gebruik toch nooit de vervorming van de versterker zelf. Maar ik vraag me toch af hoe dat nou zit. Ook in gitaarbladen worden boosters en drive pedalen met de gain laag afgesteld aanbevolen voor een volumeboost.

  4. #784
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb vanmiddag een booster geruild voor een ander pedaaltje. Om de werking ervan te controleren heb ik hem uitgetest op de manier waarop volgens schrijven en zeggen veel mensen hem gebruiken. Om voor een solo het volume hoger te krijgen.
    Dus sluit ik hem aan op een Orange micro terror en stel hem aardig vervormd af. Ik druk de booster in en het valt mij op dat het volume niet echt toeneemt maar dat vooral de vervorming en de compressie toeneemt. Hetzelfde als wanneer je een booster voor een distortion of overdrive pedaal zet zeg maar.

    Nou maakt het mij niet zoveel uit want ik gebruik toch nooit de vervorming van de versterker zelf. Maar ik vraag me toch af hoe dat nou zit. Ook in gitaarbladen worden boosters en drive pedalen met de gain laag afgesteld aanbevolen voor een volumeboost.
    Je input krijgt een extra scheut volume van het boostpedaal, dus dan gaat zo'n ampje dat al op scheur staat afgesteld nog meer in de oversturing.

    Ik zet mijn EP-booster voor de drivepedalen als ik meer oversturing/pep wil en erachter als ik een volumejump wens. Mijn amps hebben zoveel headroom dat het pedaal als volumeboost voor de amp kan blijven staan (dus achteraan in de chain), maar in de loop kan ook, als volumeboost. Alleen is de effectloop in mijn amp een tonesucker, dus staat ie bij mij ervoor.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 1 maart 2018 om 17:39
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #785
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Klinkt logisch toch? Als je de headroom op je amp al naar beneden haalt door hem op oversturing in te stellen, krijg je ook met een booster geen enorme volumetoename. Want minder headroom = minder extra volume.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #786
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Oftewel Brad, (aanmerkelijk) minder gain op de Orange zodat je voldoende ruimte (headroom) overhoudt ...

    En dan uiteraard de booster na de metalzone

  7. #787
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Brad speelt al gitaar sinds de 80's en die zou dit soort basale dingen niet weten?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #788
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Daar zeg je wat. Voor iemand met zoveel ervaring van verschillende amps en zo komen er toch wel erg veel beginnersvragen voorbij. Je zou bijna denken dat het een trol is...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #789
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Brad speelt al gitaar sinds de 80's en die zou dit soort basale dingen niet weten?
    Van boosters heb ik nooit zo gebruik gemaakt. Verder gaf ik vanaf een bepaald moment de voorkeur aan oversturing uit pedalen, En in periodes dat ik wel de oversturing gebruikte van de versterker gebruikte ik gewoon de footswitch om tussen clean, crunch en lead te schakelen. Met bijvoorbeeld de Ibanez GX100 kreeg je standaard een fancy footswitch waarmee je die drie geluiden bij de voet had. En volumeverschil tussen clean en lead stelde je gewoon af op de versterker.
    Ook met de Kiity Hawk junior pro kon dat. Het valt me op dat tegenwoordig veel op zich goed klinkende versterkers die mogelijkheid niet eens hebben.

    En toen de Roland GP8 ten tonele verscheen kon ik alles afstellen en programmeren in het apparaat en was de versterker gewoon stationair clean afgesteld.
    Laatst gewijzigd door Brad; 1 maart 2018 om 14:31

  10. #790
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Oftewel Brad, (aanmerkelijk) minder gain op de Orange zodat je voldoende ruimte (headroom) overhoudt ...

    En dan uiteraard de booster na de metalzone
    Maar dan hou je geen vervorming meer over. Een schreeuwerig clean geluid met een krakerige buzzing noise die erachteraan komt. Nee niets voor mij die methode. Op die Orange bedoel ik.

    Met die metalzone is het niet nodig want die gebruik ik alleen voor lead en stel het volume op lead niveau af op het pedaal zelf.
    Laatst gewijzigd door Brad; 1 maart 2018 om 14:45

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top