Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 81 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 801
  1. #21
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
    Hallo mensen,

    Ik had ook nog een klein vraagje over een volgorde in mijn fx loop.

    Ik heb er nu ook een reverb bij, en dat worden nu dus 3 pedalen in de fx loop.
    Nu was ik heel erg benieuwd wat een beetje goede volgorde is!

    Nu heb ik fx send --> boss ce-2 --> Ibanez de7 --> fx return.

    Is dit een beetje een goede volgorde, en war kan ik het best de reverb plaatsen ( EHX holy Grail).

    Alvast Bedankt.

    Groeten Tim
    Ik zou je eigenlijk helemaal niet moeten helpen nadat je voor m'n neus m'n meest gezochte pedaal hebt verpatst, maar oké....

    Ik zou het in deze volgorde doen: boss ce-2 -> EHX Holy Grail -> Ibanez de7.

    Die Holy Grail ga je geen spijt van krijgen trouwens. Het is nou ook weer niet het mytische wat veel mensen erover zeggen, maar zeer zeker een uitstekend pedaal.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Ik zou je eigenlijk helemaal niet moeten helpen nadat je voor m'n neus m'n meest gezochte pedaal hebt verpatst, maar oké....

    Ik zou het in deze volgorde doen: boss ce-2 -> EHX Holy Grail -> Ibanez de7.

    Die Holy Grail ga je geen spijt van krijgen trouwens. Het is nou ook weer niet het mytische wat veel mensen erover zeggen, maar zeer zeker een uitstekend pedaal.

    Sorry man, je was echt net te laat!( stond er niet nog een op marktplaats?) Ik had hem graag aan je willen verkopen.

    Maar met de volgorde die jij me hebt gegeven, bedoel je dan:
    fx send --> boss ce-2 --> EHX Holy Grail --> Ibanez de7 --> fx return.

    Vind de holy grail ook zeker een lekker pedaaltje! Maar wat zeggen de meeste mensen over het pedaal dan? Slecht?

    Super bedankt voor het antwoord!

    Groeten Tim

  3. #23
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
    Sorry man, je was echt net te laat!( stond er niet nog een op marktplaats?) Ik had hem graag aan je willen verkopen.

    Maar met de volgorde die jij me hebt gegeven, bedoel je dan:
    fx send --> boss ce-2 --> EHX Holy Grail --> Ibanez de7 --> fx return.

    Vind de holy grail ook zeker een lekker pedaaltje! Maar wat zeggen de meeste mensen over het pedaal dan? Slecht?

    Super bedankt voor het antwoord!

    Groeten Tim
    Ja ik vond het wel jammer dat je pedaal al verzegd was, maar ey, zo gaan die dingen. Had ik er maar eerder bij moeten zijn. In ieder geval je ruilvraag vond ik wel heel aantrekkelijk, gezien ik niks meer met m'n envelope filter doe. Ik denk wel dat je er veel meer voor had kunnen vragen, gezien de huidige prijzen voor een WH-10. Maar ik neem je niks kwalijk hoor, wees gerust .

    De Holy Grail wordt nogal eens de hemel ingeschreven door eigenaren. Ik vind dat vaak wat overdreven, maar een goed pedaal is het wel.

    De volgorde die ik gaf is wel de meest gebruikelijke volgens mij, maar zeker geen standaard hoor, zoals bijv. ook Mitch al aangaf. Beetje experimenteren kan nooit kwaad in ieder geval

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Had zojuist een topic hierover geopend en niet verder gekeken dan mijn neus lang was. Thx D_H!
    Dus voor de goede orde mijn vraag in dit topic, wat perfect aansluit bij mijn vraag. Voor de 'pedal-stackers' onder ons:
    Ik ben een beetje aan het stoeien in mijn set-up. Ik wil straks via mijn gcx audio switcher mijn boost en drive pedaaltjes via midi gaan switchen (maar dat terzijde). Het gaat om de volgende pedaaltjes:
    Fulltone FatBoost (clean/klein randje boost),
    HWA Terrible Booster (treble boost),
    Voodoolab Superfuzz,
    Ibanez ts10 (boost, weinig gain),
    Boss SD-1 (ingesteld met veel gain)
    Welke volgorde lijkt jullie het beste, vooral met het oog op stacken van pedaaltjes?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    788

    Standaard

    Wat ik zou denken wat je wilt is uitgaan van je stand-alone drives, en daarvoor boosters plaatsen. In jouw geval lijken me de superfuzz en de Sd-1 de stand-alones en de 3 anderen dee boosts. Dan moet je dus gaan uitzoeken welke boosts het best combineren met welke drives. Stel je voor: de Sd-1 cmbineert perfect met de HWA terrible boost en de superfuzz met de Ts, de fulltone met de amp, dan krijg je dus bijvoorbeeld :


    Gitaar--> Terrible boost->Sd-1-->Ts->Superfuzz-->Fulltone-> Amp

    Maar als je bijvoorbeeld de fulltone ook voor de superfuzz wilt kunnen geruiken als je je amp clean afstelt, en je nooit je fuzz met scheur van de amp en de fulltone combineert kan je ook zoiets doen:

    Gitaar--> Terrible boost->SD-1-->Ts->Fulltone-->Superfuzz->Amp

    Kortom: je kan alle kanten op, uitproberen maar.

    Ik denk dat het denken vanuit boosters en standalones wel een goed beginpunt is.
    “I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Thx, de SD-1 en de Superfuzz zijn op dit moment inderdaad stand-alones. Omdat ik de gan open heb op de sd-1 krijg ik een bult ruis en een lading ongecontroleerde feedback als ik die stack. Ik denk dat ik de Fulltone sowieso ergens vooraan poot, omdat ik hem niet als volumeboost nodig heb. Kan hem dan gebruiken als boost voor de pedaaltjes en voor de amp.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  7. #27
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
    Thx, de SD-1 en de Superfuzz zijn op dit moment inderdaad stand-alones. Omdat ik de gan open heb op de sd-1 krijg ik een bult ruis en een lading ongecontroleerde feedback als ik die stack. Ik denk dat ik de Fulltone sowieso ergens vooraan poot, omdat ik hem niet als volumeboost nodig heb. Kan hem dan gebruiken als boost voor de pedaaltjes en voor de amp.
    Ik zou in jouw geval ook een line selector of iets dergelijks tussen je boosters en je overdrive/distortion/fuzz pedalen pleuren. Dan kan je de gestackte pedalen in één keer aanzetten met één druk op de line selector alswel het andere pedaal die je onafhankelijk van de rest gebruikt. Met de line selector van Boss kun je het ene kanaal dan nog een extra volumeboost meegeven ook nog voor solo's en dergelijke.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Thx voor de tip! Aangezien ik de boel met midi aanstuur, via een rack-looper, kan ik dat al in een preset met een druk op de knop. Vandaar ook mede mijn interesse in het stacken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Topic effe opgeschoond
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #30

    Standaard

    Iemand goeje tips voor mij voor volgorde?

    Ibanez Chorus
    Ibanez Digital Delay
    Digitech Metal Master
    Behringer Floor tuner
    Behringer Hell babe Wah

    Trouwens wanneer ik de wah in mijn effect loop doe overstuurd het cleane kanaal op mijn versterker Randall Rg75. Komt dit omdat het een goedkope wah is of zijn het de instellingen? Iemand tips? En ja ik weet het behringer is goedkoop dus kom daar niet mee aanpoepen !

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top