Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Tonecore Verbzilla

  1. #1

    Standaard Tonecore Verbzilla

    Heerlijk pedaal! De sounds die erin zitten zijn echt prima. Maar toch één groot minpunt: "hum"... of hoe moet ik 't noemen. Tis eerder een "wwwfffff"geluid... :-? Geen his of storingsgeluid dus. Het is er vanaf het moment dat je het effect inschakelt, en zelfs als het effect uitgeschakeld is maar met de "trails"-switch aan. Hij wordt gepowerd met een pedalpower dus daar kan 't niet aan liggen. Is dit wat iedereen bedoelt met de befaamde "Tonecorehum"?

  2. #2

    Standaard

    ik heb altijd gelezen dat elk tonecore pedaal met een aparte voeding moet worden gevoed, dus daar zou het aan kunnen liggen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
    ik heb altijd gelezen dat elk tonecore pedaal met een aparte voeding moet worden gevoed, dus daar zou het aan kunnen liggen...
    dat doet een Pedalpower 2 ook. Geisoleerde outputs; alsof je 9 losse gestabiliseerde adapters gebruikt.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4

    Standaard

    Die van mij is zelfs aangesloten op een daisychain en dat geeft bij mij geen enkele hum of hiss of brom of wat dan ook. Stil als een hamster in een winterslaap.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    dat doet een Pedalpower 2 ook. Geisoleerde outputs; alsof je 9 losse gestabiliseerde adapters gebruikt.
    Maar de vraag is of de Pedalpower per output genoeg stroom kan leveren, aangezien de Verbzilla nogal wat vraagt. Als je dan tegen de grenzen aan gaat lopen kan dat ook problemen opleveren.
    Wat ik ervan kon vinden is dat de PP2 80mA per output levert. De Verbzilla vraag tussen 60mA nominaal, en 100mA maximaal....

    Een 2e mogelijkheid is dat het aan de ingebouwde noisegate ligt. Als de trails-switch aan staat wordt de dsp nooit gebypassed, dus is de noisegate ook altijd aan. Lees deze thread maar eens door (mr. huge = mr. line6):

    http://www.elixant.com/~stompbox/smf...topic=38159.60
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
    shredders zijn er voor de papierverwerking, meer niet...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top