Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Elst (GLD)
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik zou graag met mijn PC willen opnemen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
    Ik heb de software: GuitarFX v2.18, maar hoe sluit ik mijn gitaar aan op de PC?
    En kan ik dan niet de boel opblazen?
    Ik heb geen mengpaneel, wel een versterker met line out.



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marioverkerk op 2002-09-28 10:57 ]</font>

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    6 augustus 2002
    Berichten
    374

    Standaard

    heb je ook een koptelefoon uitgang? Die kan je ook wel gebruiken als het signaal door de line-out wat te hard is vervormd.

    Dus je moet dan van daaruit naar de line-in van je geluidskaart. En je ziet dat de volumeregeling van de line-in opname voldoende is en je neemt op.

    Verwacht niets dan kan het nog meevallen

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Elst (GLD)
    Berichten
    21

    Standaard

    Bedankt! Ik heb een uitgang voor een hoofdtelefoon. dus die moet ik dan in de line in doen? of in de microfoon ingang?
    Oja ik gebruik trouwens cool edit 2000.

  4. #4

    Standaard

    gewoon een mono kabeltje van je line out (versterker) naar de line in (geluidskaart) en opnemen maar! 't klinkt trouwens mooier als je een microfoon gebruikt

  5. #5

    Standaard

    Wat ik doe is het volgende: ik pak mijn akoestische gitaar die plug ik in een chorus-pedaal en van het chorus pedaal naar de input (mic in) van mijn geluidskaartje. De chorus staat overigens niet aan maar ik heb zo een extra functie om met volumes te kloten. Ook het volume van de mic in staat zo afgesteld dat er geen oversturing ontstaat. Je kan op deze manier natuurlijk ook effecten aansluiten. Veel succes.

  6. #6

    Standaard

    koop een geluidskaart met een break-out box (een kastje met jack aansluitingen en midi aansluitingen)meestal zit daar software bij zoals CEP en Logic kost ongeveer 400 euro.installeer de hele zooi,plug je gitaar in en spelen maar.je kunt dan met het logic programma 8 audio tracks opnemen en een ongelimiteerd aantal midi tracks d.m.v bouncing kun je natuurlijk meer dan 8 audiotracks opnemen
    succes

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Etten-leur
    Berichten
    3

    Standaard

    Koop een klein mengpaneeltje waar je de versterking mee kan regelen. Sluit dit aan op een gewone stereo versterker als ingang en sluit daarna de computer aan alsof je een cassette deck aansluit op een tape in en uit gang. Je kan dan tevens terug luisteren wat je opneemt. Dat gaat fantastisch. Je kan dan tevens mee spelen met midi.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    10 januari 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    99

    Standaard

    Ligt het aan mij dat ik niet snap waarom zoveel mensen hun mic-ingang op hun pc willen gebruiken voor een line-signaal?
    Snap ook de omweg via een stereoversterker niet als je er al een mengpaneeltje tussen hebt hangen. Dat je die wil gebruiken om te horen wat je speelt ok, maar toch niet op de ingangsketen? Line-out naar versterker, evt via mengpaneel is logischer.

    grt Pieter

    grt Pieter

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Probeer eens een direct input box. Dan kun je je gitaar zonder problemen overal in prikken. Behringer heeft hele betaalbare. Je mist dan alleen het geluid van je versterker. Gebruik ik zelf vaak als ik even snel een idee op wil nemen.
    De beste optie blijft natuurlijk om een mic voor je versterker te zetten en deze via een mengpaneel naar je computer te laten lopen.
    Antal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top