Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2005
    Locatie
    Sas van Gent
    Berichten
    36

    Standaard krijg de juiste klank niet uit m'n marshall jmp-1

    Hallo, ik heb na lang proberen nog steeds geen goede metallica klank uit m'n jmp-1 gekregen. m'n AC/DC klank is helemaal super maar ik wou graag meer spelen dan alleen maar classic rock.

    m'n rack ziet er als volgt uit:
    gibson SG -> marshall jmp-1 -> digitech tsr-24 -> (effectloop) jmp-1 -> mesa 2/50 poweramp -> marshall 1960A cabinet.

    ik heb al geprobeerd om een extra overdrivepedaal voor m'n preamp te zetten, maar dat is geen succes ik krijg een vreemd geforceerd geluid als ik dat doe.
    kan iemand me helpen ik zou graag een metallica-metal geluid eruit krijgen. en het liefst te schakelen met m'n roland fc-200 midi footcontroler.

  2. #2

    Standaard

    - Welk OD pedaal heb je geprobeerd?
    - Gooi de digitech der eens tussenuit...
    - Probeer eens met EQ settings te experimenteren... (bescheiden mid-scoop)

  3. #3

    Standaard

    Textures speelt live over JMP1s en dat komt wel in de buurt van wat jij zoekt. Via Texturesband.com kun je ze bereiken. Of ze hun settings vrij geven weet ik niet....

    Mrtn

  4. #4

    Standaard

    Ik gebruik ook een jmp-1 en heb OD1 voor metallica gebruikt. Ik speel eigenlijk maar 1 nummer en dat is fuel. Klinkt super. Heb overigens een eindtrap met EL34 en KT88 buizen. (we spelen met 1 gitarist)

    Je kan misschien ook wat met de bass shift spelen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    302

    Standaard

    hee, ik had laatst hetzelfde probleem. ik heb ook een jmp-1, met een mesa 50/50. ik heb toen Hatesphere gevraagd of zij hun settings wilde geven en dat wilden ze!. hier is die -
    OD2
    volume- 16
    gain - 16
    bass - 6
    mid - 0
    treble - 2
    presence - 1
    geen bassboost

    eindversterker - volume & presence op 11
    ik hoop dat je er wat aan hebt.

  6. #6

    Standaard

    Hee Gert!

    Leuk je hier tegen te komen... Ik hoop dat je je geluid ook gauw vind...!
    Mocht je het geluid niet tegen komen in je JMP1 dan kan je altijd een Goed metal pedal/preamp hangen in je schakelbare fx loop.

    Presence van je eindtrap op 10 is in ieder geval al een goede stap in de richting en de mid een beetje naar beneden maar dat had je hier boven al gelezen he...

    Succes!

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2005
    Locatie
    Sas van Gent
    Berichten
    36

    Standaard jmp-1 klank

    bedankt voor de vele reacties,

    in m'n jmp-1 zitten 2 electro-harmonics 12ax7 buizen, en in m'n mesa de af fabriek 6L6 buizen

    als pedaaltje had ik een boss mt-2 metalzone tussen m'n gitaar en de preamp gezet, maar dat klinkt voor geen meter, nog slechter dan zonder de mt-2.

    ik ga vanavond de settings van Balthazar eens proberen.
    maar aan een ding twijfel ik een beetje presence&volume op 11??
    op m'n mesa 2/50 heb ik geen cijfertjes op m'n volume en presence.
    bedoel je hiermee 11/20? of 11/12??
    ik heb maar 1 marshall 1960a cabinet, als ik de mesa een kwart open zet en m'n preamp 3/4 open dan gaat het al oorverdovend hard. ik heb geen zin om m'n cabinet op te blazen.
    ik denk dat de mesa 2/50 eigenlijk een beetje te zwaar is.

    achter op de jmp-1 zitten 2 switches -9db of +4db, deze staat op +4db, op aanraden van nocki, maar ik merk geen verschil als ik ze indruk en het volume op de preamp iets verder open zet.) iemand hier ervaring mee?

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2005
    Locatie
    Sas van Gent
    Berichten
    36

    Standaard

    gh

  9. #9

    Standaard

    Hee Gert.

    Ik zal eens langs komen op een avond als je wilt. kijken we er samen naar. goed?


    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    302

    Standaard

    ooh ik bedoel, de eindversterker helemaal open en bij mij is dat 11/11. en dan de output level van de jmp-1 op iets minder dan een kwart anders gaan er ruiten breken .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top