Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 146
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Het is een vrije improvisatie, die niet echt het origineel volgt, behalve in sfeer dan. Het origineel is nog beter, dus zeker luisteren, als je het niet kent.
    Origineel beter?!! Wie speelt m beter dan Andy zelf dan? Je bedoelt dat je het niet haalt bij de originele!
    Daar ben ik het ook niet met je eens. Ik vind dat ik qua tone en speelstijl redelijk in de buurt van het origineel ben gebleven (maar dat is relatief aan mijn gebruikelijke tone en speelstijl natuurlijk, dus daar heb jij misschien geen idee van).
    Verder had ik al gezegd dat het een vrije improvisatie was. Ik ben ook maar een amateur-gitarist, en ik speel dat even op een zaterdagmiddag in een kwartiertje in... Als je dan een solo verwacht die qua structuur, opbouw etc het niveau haalt van het origineel van Andy Timmons, dan ben je niet echt realistisch, lijkt mij (ik vind zelf overigens dat ik dat al redelijk geprobeerd heb, er zitten duidelijk stukken in met meer minder overdrive, en afwisselend rustige en wilde stukken... er zit wel degelijk iets van afwisseling en structuur in, al blijft het natuurlijk een vrije improvisatie).
    Als ik in m'n improvisaties al net zo goed zou zijn als Andy Timmons, dan zat ik hier niet op het forum natuurlijk. Ik neem aan dat jij ook niet zo goed bent, anders zat je hier waarschijnlijk ook niet. En anders hoor ik graag jouw improvisatie over deze track.
    Qua tone en speelstijl zit je echt niet in de buurt maar dat is mijn mening, no offense dude. Wil echt niet zeggen dat je sound minder is, klinkt heel goed zelfs.
    En mensen die excuses gaan maken zoals, effe in een kwartiertje ingespeeld op een zaterdagmiddag, was net wakker, mijn sound was niet in orde en al dat shit. Ga dan niet opnemen en vooral niet hier op plaatsen toch...
    En waarom zou je hier niet op het forum kunnen zitten als je heel goed kan spelen. Een belediging voor andere goede gitaristen die hier ook op het forum zitten.

    Maar goed, opbouwende kritiek. Probeer op je timing te letten wanner je snel gaat spelen. En bouw het op in snelheid, je gaat van langzaam en één keer naar snel maar ook weer in één keer naar langzaam. Het is net als of je alleen maar snel kan spelen als je gaat raggen maar als je het kan opbouwen dan laat je horen dat je je techniek goed beheerst maar dat is een kwestie van goed blijven oefenen.

    Keep rockin

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    Origineel beter?!! Wie speelt m beter dan Andy zelf dan? Je bedoelt dat je het niet haalt bij de originele!
    Dat is precies wat ik bedoelde, dat had ik al uitgelegd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    Qua tone en speelstijl zit je echt niet in de buurt maar dat is mijn mening, no offense dude. Wil echt niet zeggen dat je sound minder is, klinkt heel goed zelfs.
    Had ik ook al uitgelegd... Dit zit er al een stuk dichterbij dan m'n gebruikelijke stijl en geluid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    En mensen die excuses gaan maken zoals, effe in een kwartiertje ingespeeld op een zaterdagmiddag, was net wakker, mijn sound was niet in orde en al dat shit. Ga dan niet opnemen en vooral niet hier op plaatsen toch...
    Dat vind ik echt onzin. Als we alleen maar nummers mochten opnemen en posten die minstens even goed waren als Andy Timmons etc, dan kunnen we dit forum wel sluiten, want dan zal er bijzonder weinig gepost gaan worden.
    Gitaarspelen is voor mij een hobby, ik werk door de weeks gewoon van 9 tot 5 (absoluut niets met gitaren te maken overigens), en in de vrije tijd die ik heb, neem ik af en toe wat op. Dat vind ik leuk, en dat vinden anderen ook leuk, dus ik post dat soort dingen graag. Als er goede opbouwende kritiek komt, dan kan ik dat ook weer meenemen, en proberen mijn spel te verbeteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    En waarom zou je hier niet op het forum kunnen zitten als je heel goed kan spelen. Een belediging voor andere goede gitaristen die hier ook op het forum zitten.
    Dat is helemaal geen belediging, maar lijkt me een nogal logische zaak. Als je zo goed bent als Andy Timmons, dan zul je ten eerste geen tijd hebben om op forums te gaan zitten, omdat je veel studiowerk te doen hebt, en op toernee moet gaan met wereldsterren etc.
    Verder zul je allerlei contracten hebben, en zul je waarschijnlijk niet eens je opnamen MOGEN posten op een forum.
    Ik heb het dan ook nog niet meegemaakt dat de wat bekendere gitaristen in Nederland hier ook posten (en dan denk ik aan bv Rob Winter, Jan Akkerman, Dany Lademacher ofzo).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    Maar goed, opbouwende kritiek. Probeer op je timing te letten wanner je snel gaat spelen. En bouw het op in snelheid, je gaat van langzaam en één keer naar snel maar ook weer in één keer naar langzaam. Het is net als of je alleen maar snel kan spelen als je gaat raggen maar als je het kan opbouwen dan laat je horen dat je je techniek goed beheerst maar dat is een kwestie van goed blijven oefenen.
    Dat is het eerste punt van opbouwende kritiek, misschien komen we nog eens ergens.
    Hier kan ik wel iets mee. Ik heb deze kritiek ook wel eens aan anderen gegeven. En nu je het zegt, ik heb inderdaad weinig 'medium tempo' gespeeld, volgens mij. Mijn stijl heeft meestal van die snelle stukjes als een soort 'schrikreactie'. Kennelijk heb ik dat te veel gebruikt, en wat minder snelle stukjes te weinig... kan me zo gauw maar 1 passage herinneren waar ik op medium tempo speelde, dat heb ik inderdaad wel eens beter verdeeld.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Dat vind ik echt onzin. Als we alleen maar nummers mochten opnemen en posten die minstens even goed waren als Andy Timmons etc, dan kunnen we dit forum wel sluiten, want dan zal er bijzonder weinig gepost gaan worden.
    Gitaarspelen is voor mij een hobby, ik werk door de weeks gewoon van 9 tot 5 (absoluut niets met gitaren te maken overigens), en in de vrije tijd die ik heb, neem ik af en toe wat op. Dat vind ik leuk, en dat vinden anderen ook leuk, dus ik post dat soort dingen graag. Als er goede opbouwende kritiek komt, dan kan ik dat ook weer meenemen, en proberen mijn spel te verbeteren.
    Het is echt geen onzin. Men wil iets laten horen maar verontshuldigen zich om hun hakkelige spel of schoonheids foutjes om de stomste reden. Als je van je zelf weet dat je het beter kan dan laat je toch de beste opname horen. Je hoeft echt niet als Timmons, Vai of Satriani te kunnen spelen om je sound te posten. Het lijkt wel als of ze onzeker zijn van hun zelf en komen dan met zulke opmerkingen. Als je niet zo best speelt dan maakt het toch niet uit want je moet respect hebben voor mede-muzikanten en elkaar kunnen bekritieseren zodat je van elkaar kan leren.

    En je zegt wel elke keer dat je het al hebt uitgelegd maar ik denk dat je het verkeerd heb uitgelegd en daardoor misverstanden onstaan.

    Inderdaad "schrikreactie" ja, maar dat is ieder zijn eigen stijl dus blijf spelen zoals je altijd speelt maar maak het technisch netjes en bouw het op met gevoel.

  4. #14

    Standaard

    Het is echt geen onzin. Men wil iets laten horen maar verontshuldigen zich om hun hakkelige spel of schoonheids foutjes om de stomste reden. Als je van je zelf weet dat je het beter kan dan laat je toch de beste opname horen.
    Luister maar eens naar wat andere opnamen die ik hier gepost heb dan.
    Beoordeel me pas als je een wat completer beeld hebt van mijn spel (ik denk zelf nl dat ik qua techniek weinig te bewijzen heb, en heb dat hier ook niet geprobeerd, ben puur gegaan voor de 'muziek').
    Dan snap je ook dat ik hier een uitstapje maakte naar een wat andere stijl en sound, en kun je misschien beter begrijpen waar het hier wel en niet om draait.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2003
    Locatie
    Havana aan de Waal
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Ik vind het best verdienstelijk gespeeld. Maar daarnaast sluit ik me ook aan bij eerder commentaar: wringende bends, timing die te wensen over laat.

    Ik zou wat meer duiken op tabs/bladmuziek en nummers helemaal uitzoeken m.b.v. een cd. En dan net zolang tot je de timing en de bends -en zo zijn er nog andere zaken, kortom het hele nummer- onder de knie hebt. Zelf doe ik dat ook en ik heb het idee dat ik er op vooruit ga. Bij improviseren sluipt -althans als ik voor mijzelf spreek- de 'luiheid' erbij in.
    Schikken is voor bloemisten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Het is echt geen onzin. Men wil iets laten horen maar verontshuldigen zich om hun hakkelige spel of schoonheids foutjes om de stomste reden. Als je van je zelf weet dat je het beter kan dan laat je toch de beste opname horen.
    Luister maar eens naar wat andere opnamen die ik hier gepost heb dan.
    Beoordeel me pas als je een wat completer beeld hebt van mijn spel (ik denk zelf nl dat ik qua techniek weinig te bewijzen heb, en heb dat hier ook niet geprobeerd, ben puur gegaan voor de 'muziek').
    Dan snap je ook dat ik hier een uitstapje maakte naar een wat andere stijl en sound, en kun je misschien beter begrijpen waar het hier wel en niet om draait.
    Ik heb ook naar je andere opname geluisterd maar daar heb ik het niet over. Daar oordeel ik je namelijk niet over. Het is wat je zegt over je opname en dan heb ik het over Cry for you. Je hoeft toch niet aan te geven dat je MAAR een amateurgitarist ben en dat je het in een kwartiertje hebt ingespeeld alsof je meer tijd nodig had om m beter te laten klinken. Dat is gewoon mijn punt geweest. Post je clipje en wacht af wat anderen er van vinden. Zeker weten dat je een wat andere reactie krijgt dan nu.

    En techniek is niet alles. Je moet het ook kunnen toepassen in een bepaalde song/compositie. Zoals in het nummer G-team een aantal arpergio's wat naar mijn gehoor niet op de juiste plek zijn geplaats. Had wat meer met 'tone' gespeeld en je solo meer laten ademen als je begrijpt wat ik bedoel. Heee ik wil je alleen maar good advise geven. :wink:

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Het is echt geen onzin. Men wil iets laten horen maar verontshuldigen zich om hun hakkelige spel of schoonheids foutjes om de stomste reden. Als je van je zelf weet dat je het beter kan dan laat je toch de beste opname horen.
    Luister maar eens naar wat andere opnamen die ik hier gepost heb dan.
    Beoordeel me pas als je een wat completer beeld hebt van mijn spel (ik denk zelf nl dat ik qua techniek weinig te bewijzen heb, en heb dat hier ook niet geprobeerd, ben puur gegaan voor de 'muziek').
    Dan snap je ook dat ik hier een uitstapje maakte naar een wat andere stijl en sound, en kun je misschien beter begrijpen waar het hier wel en niet om draait.
    Ik heb ook naar je andere opname geluisterd maar daar heb ik het niet over. Daar oordeel ik je namelijk niet over. Het is wat je zegt over je opname en dan heb ik het over Cry for you. Je hoeft toch niet aan te geven dat je MAAR een amateurgitarist ben en dat je het in een kwartiertje hebt ingespeeld alsof je meer tijd nodig had om m beter te laten klinken. Dat is gewoon mijn punt geweest. Post je clipje en wacht af wat anderen er van vinden. Zeker weten dat je een wat andere reactie krijgt dan nu.

    En techniek is niet alles. Je moet het ook kunnen toepassen in een bepaalde song/compositie. Zoals in het nummer G-team een aantal arpergio's wat naar mijn gehoor niet op de juiste plek zijn geplaats. Had wat meer met 'tone' gespeeld en je solo meer laten ademen als je begrijpt wat ik bedoel. Heee ik wil je alleen maar good advise geven. :wink:

  8. #18

    Standaard

    Je zult het best goed bedoelen, maar ik ben dat stadium allang gepasseerd. Ik weet allang dat ik nummers goed kan instuderen en nagenoeg perfect kan naspelen. Daar heb ik alleen niets aan. Ik probeer juist mezelf te ontwikkelen qua improvisatie en het opbouwen van melodie etc, zodat ik dat in m'n eigen muziek kan gebruiken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2005
    Locatie
    Noordwijk ZH
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Luister maar eens naar wat andere opnamen die ik hier gepost heb dan.
    Beoordeel me pas als je een wat completer beeld hebt van mijn spel (ik denk zelf nl dat ik qua techniek weinig te bewijzen heb, en heb dat hier ook niet geprobeerd, ben puur gegaan voor de 'muziek').
    Dan snap je ook dat ik hier een uitstapje maakte naar een wat andere stijl en sound, en kun je misschien beter begrijpen waar het hier wel en niet om draait.
    Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je misschien je nummers wat geduldiger kan opnemen alvorens ze te posten. Je post namelijk een hele hoop dingen en als er dan gezegd wordt dat er wat mis mee is krijgen we elke keer als antwoord dat je het ff in 1 keer heb ingespeeld. Dan is het advies heel simpel; ga er ff voor zitten en speel 'm gewoon wat netter in! Je kan best goed spelen, technisch en qua noten. Het heeft toch geen nut de hele categorie Sounds vol te gooien met allerlei dingen die je "Eigenlijk wel beter zou kunnen spelen"? Dan kan ik ook meteen m'n halve harde schijf online gooien!

    En schrijf zelf ook is wat, ik vind persoonlijk het volknallen van een voorgeprogammeerde backing niet echt bijster boeiend. Maar da's persoonlijk en ja; ik heb me er ook wel eens schuldig aan gemaakt :wink:

    Zo, was dat opbouwend?

    Suc6 in ieder geval, ik ben nl. best benieuwd naar een ECHT nummer gecomponeerd door jou...
    Te koop: Boss GT-6

    Clippies Mijn muziekjes

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonno
    Dan is het advies heel simpel; ga er ff voor zitten en speel 'm gewoon wat netter in!
    Als jij me betaalt, wil ik graag de tijd nemen om perfecte solos neer te zetten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonno
    Je kan best goed spelen, technisch en qua noten.
    Fijn om dat eens te horen. Ik krijg bijna altijd gezeik over wat minuscule foutjes, terwijl het merendeel technisch toch wel prima in orde is, dacht ik zo, en verder wordt er zelden ingegaan op de inhoudelijke muziek. En dat is nou JUIST waarom ik die dingen post.
    Ik probeer mezelf dus qua improvisatie en melodie te ontwikkelen, en als ik elk stukje tot in de perfectie moet gaan zitten herhalen, dan schiet dat niet op. Ik maak liever iets dat 'goed genoeg' is, en dan wil ik daar wat feedback over. Dat ik het perfect zou kunnen spelen, dat weet ik toch al.
    En als ik de studio in ga om een definitieve versie op te nemen, dan zal ik dat ook zeker doen. Maar nu vind ik de extra moeite niet opwegen tegen het resultaat. Als iets echt zo slecht is dat het afbreuk doet aan de muziek, dan doe ik het over, maar minuscule dingetjes vind ik de moeite niet waard.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonno
    En schrijf zelf ook is wat, ik vind persoonlijk het volknallen van een voorgeprogammeerde backing niet echt bijster boeiend.
    Ja, vroeger schreef ik zelf ook dingen (aantal terug te vinden op de SoundClick-site, maar da's al heel oud spul), maar ik heb de apparatuur er niet meer voor. Dus backingtracks zijn m'n enige optie op het moment.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top