Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 146
  1. #1

    Standaard [powerballad] Scali - Cry For You

    http://www.guitarbt.com begint weer een beetje op gang te komen, en ik vond daar zowaar de backingtrack van Cry For You, van Andy Timmons.
    Die kans laat ik natuurlijk niet voorbijgaan, even inspelen dan maar.
    http://scali.eu.org/~bohemiq/CryForYou.mp3

    Het is een vrije improvisatie, die niet echt het origineel volgt, behalve in sfeer dan. Het origineel is nog beter, dus zeker luisteren, als je het niet kent.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb veel respect voor Andy Timmons. Dit is een van zijn betere nummers.

    Wat jij er mee doet lijkt in geen enkel opzicht op het origineel. Het is tamelijk saai (veel van hetzelfde), en benadert geenszins de sfeer die Timmons neerzet.

    Het is een leuke jam, maar ik kan geen enkele structuur of opbouw ontdekken.

    Je bent overigens wel een verdienstelijke gitarist!

  3. #3

    Standaard

    ... maar dat had ik allemaal zelf ook al min of meer in m'n eerst post gezet

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    ... maar dat had ik allemaal zelf ook al min of meer in m'n eerst post gezet
    Niet echt dus..... de sfeer bijvoorbeeld. "Het origineel is nog beter" suggereert ook het een en ander.....

  5. #5

    Standaard

    Daar ben ik het ook niet met je eens. Ik vind dat ik qua tone en speelstijl redelijk in de buurt van het origineel ben gebleven (maar dat is relatief aan mijn gebruikelijke tone en speelstijl natuurlijk, dus daar heb jij misschien geen idee van).
    Verder had ik al gezegd dat het een vrije improvisatie was. Ik ben ook maar een amateur-gitarist, en ik speel dat even op een zaterdagmiddag in een kwartiertje in... Als je dan een solo verwacht die qua structuur, opbouw etc het niveau haalt van het origineel van Andy Timmons, dan ben je niet echt realistisch, lijkt mij (ik vind zelf overigens dat ik dat al redelijk geprobeerd heb, er zitten duidelijk stukken in met meer minder overdrive, en afwisselend rustige en wilde stukken... er zit wel degelijk iets van afwisseling en structuur in, al blijft het natuurlijk een vrije improvisatie).
    Als ik in m'n improvisaties al net zo goed zou zijn als Andy Timmons, dan zat ik hier niet op het forum natuurlijk. Ik neem aan dat jij ook niet zo goed bent, anders zat je hier waarschijnlijk ook niet. En anders hoor ik graag jouw improvisatie over deze track.

    "Het origineel is nog beter" suggereert ook het een en ander.....
    Wacht even... interpreteer je dat alsof ik mezelf heel goed vind ofzo, en dat je daarom zo'n reactie moet plaatsen?
    Dat bedoelde ik helemaal niet, ik wilde alleen aangeven dat Andy Timmons een fantastische gitarist is, en dat dit een fantastisch nummer is (Andy Timmons is niet heel erg bekend).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Daar ben ik het ook niet met je eens. Ik vind dat ik qua tone en speelstijl redelijk in de buurt van het origineel ben gebleven (maar dat is relatief aan mijn gebruikelijke tone en speelstijl natuurlijk, dus daar heb jij misschien geen idee van).
    Verder had ik al gezegd dat het een vrije improvisatie was. Ik ben ook maar een amateur-gitarist, en ik speel dat even op een zaterdagmiddag in een kwartiertje in... Als je dan een solo verwacht die qua structuur, opbouw etc het niveau haalt van het origineel van Andy Timmons, dan ben je niet echt realistisch, lijkt mij (ik vind zelf overigens dat ik dat al redelijk geprobeerd heb, er zitten duidelijk stukken in met meer minder overdrive, en afwisselend rustige en wilde stukken... er zit wel degelijk iets van afwisseling en structuur in, al blijft het natuurlijk een vrije improvisatie).
    Als ik in m'n improvisaties al net zo goed zou zijn als Andy Timmons, dan zat ik hier niet op het forum natuurlijk. Ik neem aan dat jij ook niet zo goed bent, anders zat je hier waarschijnlijk ook niet. En anders hoor ik graag jouw improvisatie over deze track.

    "Het origineel is nog beter" suggereert ook het een en ander.....
    Wacht even... interpreteer je dat alsof ik mezelf heel goed vind ofzo, en dat je daarom zo'n reactie moet plaatsen?
    Dat bedoelde ik helemaal niet, ik wilde alleen aangeven dat Andy Timmons een fantastische gitarist is, en dat dit een fantastisch nummer is (Andy Timmons is niet heel erg bekend).


    No offense.......... maar je zegt toch duidelijk dat het qua sfeer het origineel volgt.... ik ben het daar niet mee eens.... that's all, kwestie van smaak denk ik.

    Andy Timmons niet heel erg bekend????? Ook daar zijn we het niet eens.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert-Jan
    Andy Timmons niet heel erg bekend????? Ook daar zijn we het niet eens.
    Maar dat is geen kwestie van jouw smaak tegen de mijne.
    Een voorbeeld...
    Ik zoek met Google naar:
    Steve Vai: 2,800,000 resultaten
    Joe Satriani: 2,350,000 resultaten
    Yngwie Malmsteen: 2,170,000 resultaten
    Andy Timmons: 233,000 resultaten

    Mijn conclusie is dat Andy Timmons een stuk minder bekend is dan bijvoorbeeld Satriani, Vai en Malmsteen, vandaar dat ik dus zeg "Andy Timmons is niet zo heel erg bekend".

    Ik hoop dat we het verder bij opbouwende kritiek kunnen houden, zou leuk zijn voor de verandering. Met deze opmerkingen van Gert-Jan kan ik allemaal erg weinig.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Als ik in m'n improvisaties al net zo goed zou zijn als Andy Timmons, dan zat ik hier niet op het forum natuurlijk. Ik neem aan dat jij ook niet zo goed bent, anders zat je hier waarschijnlijk ook niet.
    Dit slaat nergens op.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Ik hoop dat we het verder bij opbouwende kritiek kunnen houden, zou leuk zijn voor de verandering. Met deze opmerkingen van Gert-Jan kan ik allemaal erg weinig.
    Maar hij heeft toevallig wel heel erg gelijk...

  9. #9

    Standaard

    Opbouwende kritiek over de improvisatie graag.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Andy Timmons had ik nog nooit van gehoord, tot de laatste Guitar Technique, staat een en ander over in .
    Het origineel ken ik niet en zal ik eens beluisteren.
    Verder klinkt het allemaal behoorlijk, goede bends en vibrato,
    niet slecht voor een amateur hoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top