Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: beginnersvraagje

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 december 2002
    Locatie
    Aalst
    Berichten
    26

    Standaard beginnersvraagje

    Hellow gitaarfreaks,

    Ik heb nog nooit met pedaaltjes gewerkt, en zou dit wel eens willen proberen.

    Maar wat ik mij afvraag: Ik zie van die zelfgemaakte pedalboards met allerlei (Boss)pedaaltjes, ofwel van die fabriekklare boards, zoals bvb. Boss ME-50.

    Zo'n ME-50 komt veel goedkoper uit dan zo'n aaneenschakeling van pedaaltjes, en lijkt ook veel praktischer in mijn ogen .. dus

    1. Klinken die ME-50 (of andere) slechter dan, of wat is de reden eigelijk voor zo'n uitgebreid zelfgemaakt pedaalboard?

    Don't shoot me, ik weet er (nog) niks van :wink:
    C'mon baby, light my Arcade Fire

  2. #2

    Standaard

    eehhhh pffff als je het goed wil uitleggen dan ben je al snel 3/4 a4tjes kwijt, je kan wel opzoeken wat het verschil is met een moddeling apparaat (me-50 bijv) en losse (analoge, digitale) pedaaltjes.

    edit: er word altijd veel ruzie over gemaakt wat beter, makkelijker is, maar dat zijn slechts meningen :wink:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Voor de puristen zullen de aparte pedaaltjes beter zijn, maar veel mensen hier gebruiken ook de ME-50, die zeker niet slecht is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    maar losse pedaaltjes zijn zeker makkelijker!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2005
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    585

    Standaard

    en leuker om te verzamelen. :-D
    www.freewebs.com/deedeeguitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dude
    gitaren horen niet in een koffer, die horen als hoer klaar te staan om gepakt en gebruikt te worden...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2005
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    585

    Standaard

    ok, effe serieus.

    Ik ben ook 'bezig' met een overstap van een slecht multi-effect pedaal en losse pedalen. Ik heb hiervoor verschillende redenen:

    - ik gebruik niet veel effecten, ik gebruik er altijd maar een paar, dus op zo'n groot me50 ding zitten heel veel dingen die ik niet gebruik

    - Ik vind het makkelijker instellen (gewoon elk pedaaltje z'n eigen draaiknopjes en aan/uit footschits, ipv allemaal presets.)
    www.freewebs.com/deedeeguitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dude
    gitaren horen niet in een koffer, die horen als hoer klaar te staan om gepakt en gebruikt te worden...

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 december 2002
    Locatie
    Aalst
    Berichten
    26

    Standaard

    Thx voor de bruikbare informatie :wink:
    C'mon baby, light my Arcade Fire

  8. #8

    Standaard

    Losse pedalen klinken beter dan een multi-effect, maar je moet er enigszins getrainde oren voor hebben. Een multi-effect is wel practischer, omdat je met een druk op de knop een totaal ander geluid kunt produceren.

    Als je nog nooit met pedaaltjes hebt gewerkt lijkt het me handig om eerst eens een multi-effect te nemen. Daar kan je dan naar hartelust van alles mee uitproberen en van je favoriete effecten losse pedaaltjes kopen.

    Overigens ben ik nu ook bezig met de overstap van multi naar losse pedaaltjes. Er zijn volgens mij vrij veel mensen die met een multi beginnen en het is me zelf erg goed bevallen. Vooral omdat je met zo'n ding een beetje wegwijs wordt in effectenland.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Losse pedalen klinken beter dan een multi-effect, maar je moet er enigszins getrainde oren voor hebben. Een multi-effect is wel practischer, omdat je met een druk op de knop een totaal ander geluid kunt produceren.
    = onzin !

    Er zijn slechte multi-effecten en slechte pedalen.
    Er zijn ook goede multi-effecten en goede pedalen.
    Vriendelijke groet,

  10. #10

    Standaard

    Ikzelf heb mijn boss-me 50 verkocht en er 3 losse boss kastjes en een wah voor terug gekocht.
    Ik gebruikte op de 1e plaatst bijna niks van alle mogelijkheden maar het allerergste waar ik me aan irriteerde was de zwakke output van het pedaal.
    Het geluid had geen "druk" meer al zette je het vollume helemaal open.
    Ik heb nu losse kastjes en wil niet meer terug.
    Het is idd in aanschaf duurder, maar je kan ook 2e hands kopen en vaak kan je dan goed spul in huis halen.

    Maar het cliche is en blijft, ga testen in een winkel en bepaal wat voor jou het makkelijkste is.
    Voordeel van multi is idd wel dat je makkelijk schakeld tussen combinaties die met los niet kunnen zonder tapdancen.
    Maar veel multibakken moet je tijd nemen om ze te leren kennen.
    Al is de boss me-50 wel een hele makkelijke.

    succses met je keuze.

    Erik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top