Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 13212223
Weergegeven resultaten: 221 t/m 227 van 227
  1. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie
    Geen geldig vergelijk volgens jouw stelling
    Mijn stelling had uitsluitend betrekking op versterkers, niet op gitaren. Bovendien ben ik niet degene die Stagg vs PRS voorstelde.

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie
    Geen geldig vergelijk volgens jouw stelling
    Mijn stelling had uitsluitend betrekking op versterkers, niet op gitaren. Bovendien ben ik niet degene die Stagg vs PRS voorstelde.
    Hier heb je een paar schoenen met stalen neuzen :razz:

  3. #223

    Standaard

    ik denk ook dat het geluid wat zogenaamd in dure gitaren zit wordt overschat kijk bv na de brownsound de benchmark voor veel high-end amps.

    een charvel van ong 100$ door een marshall plexi maarja wel in de handen van een super gitarist en dat is na mijn idee de grootste factor.

    maar 2500+ euro voor een gitaar daar hebben de meeste toch minder moeite mee of is het wel echt waard teminste dat idee krijg ik hier een beetje van sommige?

  4. #224

    Standaard

    ik heb net zoveel 'moeite' met een €2500 gitaar als met een €2500 versterker.

    het geloof van sommigen dat je voor kwaliteit moet betalen, gaat maar voor een deel op. velen redeneren ook volgens een omgekeerde redenering: het is duur, dus goed. (en de ALDI blijft maar goede resultaten hebben in elk vergelijkend warenonderzoek . . .)

    goede gitaren en versterkers hebben maar voor enkele honderder euro's aan componenten nodig. de meerwaarde wordt veroorzaakt door het vakmanschap van de fabriek/bouwer, marketing, land van herkomst, etc.
    het blijft me ook opvallen dat de iconen in de gitaarwereld helemaal niet van die dure apparaten zijn: tele, strat, fender twin. marshall. stuk voor stuk voorbeelden voor het hele dure segment. als iemand een €3000 + versterker test dan heb je best kans dat hij het cleane kanaal aanprijst met de volgende woorden:"zeker zo goed als een Fender Twin". en dat is vreemd, want een Fender Twin kost helemaal geen €3000,-. Mensen met dure Rivera's verwijzen bij hun scheur graag naar het icoon marshall. "Klinkt net zo goed als Marshall in zijn beste dagen!". Ook vreemd, want de betreffende marshall is niet zo duur!
    dure versterkers zullen heel erg goed zijn. daar twijfel ik niet aan. maar laten we eerlijk zijn: een zekere merkgeilheid speelt een rol. het podium opstappen met een Bogner of Diezel is net zoiets als langs scheveningen rijden met een mooie Porsche.

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    maar 2500+ euro voor een gitaar daar hebben de meeste toch minder moeite mee of is het wel echt waard teminste dat idee krijg ik hier een beetje van sommige?
    Bij gitaren spelen 'looks' een veel grotere rol dan bij amps, een voor de rest dezelfde PRS met vogeltjes klinkt hetzelfde als met maantjes. Dat geld ook voor meerdere cosmetische zaken zoals bindings etc.

  6. #226
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
    ik heb net zoveel 'moeite' met een €2500 gitaar als met een €2500 versterker.

    het geloof van sommigen dat je voor kwaliteit moet betalen, gaat maar voor een deel op. velen redeneren ook volgens een omgekeerde redenering: het is duur, dus goed. (en de ALDI blijft maar goede resultaten hebben in elk vergelijkend warenonderzoek . . .)
    De Amerikanen hebben daar een mooie uitdrukking voor: "the law of diminishing returns". Hoe meer je uitgeeft, het extra aan kwaliteit wordt verhoudingsgewijs altijd kleiner.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
    het blijft me ook opvallen dat de iconen in de gitaarwereld helemaal niet van die dure apparaten zijn: tele, strat, fender twin. marshall. stuk voor stuk voorbeelden voor het hele dure segment. als iemand een €3000 + versterker test dan heb je best kans dat hij het cleane kanaal aanprijst met de volgende woorden:"zeker zo goed als een Fender Twin". en dat is vreemd, want een Fender Twin kost helemaal geen €3000,-. Mensen met dure Rivera's verwijzen bij hun scheur graag naar het icoon marshall. "Klinkt net zo goed als Marshall in zijn beste dagen!". Ook vreemd, want de betreffende marshall is niet zo duur!
    dure versterkers zullen heel erg goed zijn. daar twijfel ik niet aan. maar laten we eerlijk zijn: een zekere merkgeilheid speelt een rol. het podium opstappen met een Bogner of Diezel is net zoiets als langs scheveningen rijden met een mooie Porsche.
    Ben het met je eens ivm de gitaren maar bij die dure versterkers tracht men net om een Fender Twin en een Plexi Marshall en nog wat in 1 versterker te stoppen.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  7. #227
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
    ik heb net zoveel 'moeite' met een €2500 gitaar als met een €2500 versterker.

    het geloof van sommigen dat je voor kwaliteit moet betalen, gaat maar voor een deel op. velen redeneren ook volgens een omgekeerde redenering: het is duur, dus goed. (en de ALDI blijft maar goede resultaten hebben in elk vergelijkend warenonderzoek . . .)

    goede gitaren en versterkers hebben maar voor enkele honderder euro's aan componenten nodig. de meerwaarde wordt veroorzaakt door het vakmanschap van de fabriek/bouwer, marketing, land van herkomst, etc.
    het blijft me ook opvallen dat de iconen in de gitaarwereld helemaal niet van die dure apparaten zijn: tele, strat, fender twin. marshall. stuk voor stuk voorbeelden voor het hele dure segment. als iemand een €3000 + versterker test dan heb je best kans dat hij het cleane kanaal aanprijst met de volgende woorden:"zeker zo goed als een Fender Twin". en dat is vreemd, want een Fender Twin kost helemaal geen €3000,-. Mensen met dure Rivera's verwijzen bij hun scheur graag naar het icoon marshall. "Klinkt net zo goed als Marshall in zijn beste dagen!". Ook vreemd, want de betreffende marshall is niet zo duur!
    dure versterkers zullen heel erg goed zijn. daar twijfel ik niet aan. maar laten we eerlijk zijn: een zekere merkgeilheid speelt een rol. het podium opstappen met een Bogner of Diezel is net zoiets als langs scheveningen rijden met een mooie Porsche.
    Over Rivera: zo duur zijn ze nou ook weer niet. En ze zijn inderdaad gemaakt om te klinken als een goede marshall en een goede fender, en ja, die zijn per stuk goedkoper, maar als je die beide zou moeten kopen is het onhandiger, bewerkelijker met A/B switches en een stuk duurder.
    Over het geluid moet ik niet beginnen eigenlijk, want dat is smaak.









    Uiteraard klinkt mijn Fandango beter dan welke Marshall en Fender dan ook.

    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top