Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard spelen op vreemde gitaar

    Ik heb gisteren even gespeeld op een goedkope strat-kopie van iemand, en het was net alsof ik niet meer kon spelen. Simpele dingetjes gaan wel, maar solo's gingen compleet niet, ik voelde me net weer een beginner.

    Nu was de gitaar wel niet goed afgesteld. De brugzadeltjes stonden op een perfect rechte lijn, en de actie was enorm hoog, aan de 21ste fret hing de snaar ongeveer een centimeter boven het fretboard (en bij mijn gitaren is dat max. 3mm). Nuja, de hals was ook behoorlijk lomp en traag, en dat voelde echt kut aan.

    Is dat echt normaal dat de gitaar zoveel invloed heeft op je spelen? Ik wist wel dat het een pak uitmaakte, maar dat het je echt zo zwaar kan beperken?
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    905

    Standaard

    Als het zo'n eiersnijder is wat jij zegt, kan ik het mij goed voorstellen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Zeker. Ik wou een keer patsen op een feedbackgitaar die net zo goed afgesteld was als de fiets van een junkie. Laten we zeggen dat het niet echt goed ging... :lol:

  4. #4

    Standaard

    sowieso ben je altijd gewend aan de feel, de spacing en het fretboard van je eigen gitaar en dan kan je een nog zo goed afgestelde gitaar in je handen krijgen, maar dan lukt het alsnog niet.

    heb ik ook altijd met mn nieuwe gitaren, is ff wennen en in t geval van mn strat gaat dat nog wel ff duren . nix abnormaals aan

    Harrald

  5. #5

    Standaard

    Ja echt wel, ik heb een echt gare gitaar. En gisteren heb ik dus me nieuwe binnen gekregen. Daar gaat allees zoveel makkelijker op.

    Dus het ligt echt ook aan de gitaar, omdat je gewend bent op een goede kwaliteit gitaar te spelen waar alles makkelijker mee gaat, en als je dan dus ineens op zo'n gaar ding speeld :lol:

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaf reijnders
    Als het zo'n eiersnijder is wat jij zegt, kan ik het mij goed voorstellen.
    Hehe geweldig! :lol:

  7. #7

    Standaard

    Als we praten over een goed afgestelde gitaar, beetje goeie kwaliteit, dan maakt het me niet zo veel uit. Ik voel het verschil wel natuurlijk, maar dat is normaal. Gewoon ff wennen en huppekee, spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Als je goed speelt op een dure gitaar, zal het kutter klinken op een goedkope gitaar. Maar als je goed speelt op een kutgitaar, zal je nog beter klinken op een dure gitaar....


    Damn, hoe bedenk ik deze troep echt...
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Mijn telecaster, jumbo frets, 010 snaren & behoorlijke actie.
    Mijn Resonator, 011 snaren, lage actie.
    Mijn Archtop, 011 snaren behoorlijke actie.

    Tijdje geleden een Gibson the Paul in mijn bezit, afgesteld met lage actie, kon er een stuk minder mee, miste gewoon de weerstand.

  10. #10

    Standaard

    Zelf moet ik wennen als ik van m'n 22 frets naar 'n 24 frets ga, dan zit ik er met pinchharmonics altijd naast!
    High Art Through Sheer Incompentence

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top