Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard

    Een invader zou naar het schijnt nogal een metal klank hebben. Een jb is dan meer iets voor punk zeggen ze dan en is zeer veelzijdig. Zijn er nog mensen die dit vinden?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Horssen
    Berichten
    956

    Standaard re

    janez detd speelden met SD Invaders
    nou ik weet dat hun gitarist Lennert een enorme metal freak is. toen wij met hen samen speelden een jaar geleden had hij een Gibson LP custom met dubbel EMG erin, daarnaast had hij nog wat gitaren bij zich met eveneens dubbel LP erin. En zijn amps waren ook erg metal :P een Diezel VH4 en een JCM 800...

    hun zanger speelde gewoon op standaard SG's
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard

    Als je actieve EMG en passieve pups met elkaar kruist krijg je enorme volumeverschillen tussen de elementen, en een heleboel gratis ruis en brom. Je moet ook rekening houden met pots die voor een passief element een ander ohmage moet hebben dan een actieve. (God, moet je mij horen als natuurkundenoob ) En de 9 volt batterij.. en je krijgt heel erg ingewikkelde wiringschema's. Al met al ik zou het je afraden.

    En nu wil ik 5 minuten van mijn leven terug :razz:
    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

  4. #24

    Standaard

    Die invader klinkt supervet voor zowel metal als de (nieuwe) punk sound.

    Aanrader.
    Ibanez RG370DX » SD Invader
    Ibanez RG350EX » SD Distortion
    Randall RM100M » Recto, 1086, Top Boost modules
    Randall RA412XC
    Randall RS412XC

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard

    Ik ben gisteren langs 2 muziekwinkels gelopen en heb wat info gevraagd en ik denk dat mijn keuze de JB wordt. Nu nog 2 vragen op te lossen, het mini-model of de volledige? Zwart of wit? (op een sunburst zwart->bruin doorzichtig met witte slagplaat). Voor de volledige zal ik dan wel een nieuwe slagplaat moeten kopen maar er moet zoiezo niet gefreest worden (voordeel aan deze squier :wink: ). Voor de kleine moet ik geen nieuwe slagplaat kopen maar deze zou op alle gebieden net ietsje onder doen voor de gewone JB. De grote kost mij dan in het totaal een 10-tal eurotjes meer. Dus ik denk dat ik best voor de grote in het zwart ga (+ later mss ook zwarte covertjes + voor de andere pickups + zwarte knobs kopen, maakt de gitaar iets stoerder :razz: )

    Goed idee om dit bovenaan op mijn lijstje van kerstmis te zetten?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard

    nog een vraagje, er bestaan van deze JB niet alleen een single coil-size versie en een humbucker-size versie maar ook nog een trembucker versie :-? Ik heb al wat opgezocht en het zou goed zijn voor als je een floyd rose tremelo hebt. Nu is de vraag: waarom is het dan zoveel beter? Is dat een floyd rose wat ik op mijn squier strat heb? Heeft het dezelfde afmetingen als een humbucker? Nog iets speciaals waar ik op moet letten dan?

  7. #27

    Standaard

    Ik denk niet dat je Floyd Rose erop hebt, maar een gewone tremelo. Het verschil tussen een Trembucker en gewone humbucker is dat de pooltjes wat verder uit elkaaar liggen bij een trembucker (omdat bij een floyd rose de snaren ietsje verder uit elkaar liggen) de pooltjes liggen dan beter onder de snaren wat voor een beter geluid zou moeten zorgen..

    volgens mij was er een regel van dat wanneer de afstand tussen je dikste en dunste snaar bij de brug 50mm of meer was, dat je een trembucker kunt gebruiken..

    verder denk ik dat een JB een erg goeie keuze is. Ik heb er 1 in mijn squier showmaster: instant Green Day geluid!

    Guitars -> Pedals -> Amps

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MoserCustomShopDotCom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART




    sorry, moest ff.


    Scribbly is leuker

    :lol: :lol: :lol:

    woah die zijn allebei VET
    gear;

    Gibson Les Paul std faded honeyburst
    Godin LG 24frets hmb
    Marshall JCM 900 4501
    Boss ds-1

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard f

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy
    volgens mij was er een regel van dat wanneer de afstand tussen je dikste en dunste snaar bij de brug 50mm of meer was, dat je een trembucker kunt gebruiken..
    Afstand is ongeveer 48mm (zonder snaardikte)-49mm (met snaardikte) . Best de SH-4 en niet de TB-4 dan? Bedankt voor de hulp!

  10. #30

    Standaard

    idd.. ik zou dan zeggen een normale humbucker...

    maar niemand anders die het ook weet zodat ik 100% zeker weet dat ik goed zat..?

    Guitars -> Pedals -> Amps

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top