Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Geen idee wat die OCD kost, maar voor mijn Hot-Cake heb ik 2dehands € 140 betaald, ook geen idee van de nieuwprijs, maar iedere cent waard in ieder geval. Staat helaas niet in de winkels, moet custom worden gemaakt in Nieuw Zeeland.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
    Staat helaas niet in de winkels, moet custom worden gemaakt in Nieuw Zeeland.
    Kan me vergissen, maar meen er enige tijd geleden toch een te koop hebben zien staan te hebben bij Jukebox in Boekel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door idno
    doet die mig*boost een beetje t zelfde dan? ik bedoel dan meer als od/distortion dan boost

    ik heb er namelijk nog nooit sound samples van gehoord
    Ik ken ze allebij niet. Maar volgens de beschrijvingen die je op het net vind zijn dat toch echt 2 totaal verschillende pedalen.
    (waarmee ik niet zeg dat een mig*boost slecht is. Ze komen alleen (zeer waarschijnlijk) niet overeen.
    qua circuit misschien niet, maar op mijn bassman hadden ze ongeveer hetzelfde effect.
    Najaarsaanbieding!
    • Custom pedalboard met ingebouwde voeding
    Check mijn advertenties

  4. #14
    vinni
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpb
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    Helaas....Nee....

    Gewoon doorsparen....geloof me nou maar.

    (ex-OCD-gebruiker)

    Mijn OCD staat nu bij Morris te knorren.

    Vinni
    Waarom heb je hem dan verkocht?????

    Gebruikte'm maar voor twee nummers. Vond dat zonde.
    Daarbij komt dat mijn installatie weer teveel uitdijdt.

    Vandaar.....

    Overigens....een OCD is ontworpen voor buizenbakken...dus die SS dinge, daar klinkt die wellicht een stuk minder op.

    Vinni

  5. #15
    vinni
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
    Geen idee wat die OCD kost, maar voor mijn Hot-Cake heb ik 2dehands € 140 betaald, ook geen idee van de nieuwprijs, maar iedere cent waard in ieder geval. Staat helaas niet in de winkels, moet custom worden gemaakt in Nieuw Zeeland.
    Een tijdje zijn die OCD's Eur 190 geweest. Nu zie ik ze staan voor Eur 215.
    Aan prijs dus

  6. #16
    vinni
    Guest

    Standaard

    Sorry hoor....

    Ik heb dus een OCD en een Crowther Hotcake gehad.
    Wie zegt dat ze op elkaar lijken.....direct door naar de orendokter.
    De OCD is veel dynamischer en heeft veel meer harmonische boventonen.
    Geen vergelijk!

    Vinni

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    Sorry hoor....

    Ik heb dus een OCD en een Crowther Hotcake gehad.
    Wie zegt dat ze op elkaar lijken.....direct door naar de orendokter.
    De OCD is veel dynamischer en heeft veel meer harmonische boventonen.
    Geen vergelijk!

    Vinni
    Daar gaan we weer : Waarom heb je de hotcake weggedaan? Kun je wat meer vertellen over (de verschillen tussen) de OCD en de hotcake?
    Tijdens de pedalendag was de hotcake ook een van de toppers. Inderdaad er was wel vrij groot verschil tussen die twee. OCD heeft geen/nauwlijks compressie en spetterende boventonen; in dat opzicht lijkt hij IMO meer op de Timmy.
    Te koop:
    - Nieuwe Weber California 10" paper dome
    - Originele 1974 Fender wide-range humbucker - project

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door idno
    doet die mig*boost een beetje t zelfde dan? ik bedoel dan meer als od/distortion dan boost

    ik heb er namelijk nog nooit sound samples van gehoord
    als OD kan ie behoorlijk bluesy zijn, maar in de laatste 20% van de draai van de gain-potmeter wordt 't een rauwe distortion. Soort Kinks meets early EVH, zonder compressie.
    Persoonlijk vind ik dat de sterke kant van de MiG*Boost z'n vette, maar toch behoorlijk transparante clean/slightly dirty boost is, maar ik heb van verschillende gebruikers gehoord dat die de distortion klank ook gaaf vinden.

    Hij reageert qua distortion iets minder als een echte amp, wat een Hotcake wel doet, maar aan de andere kant slikt ie veel meer en blijft ie redelijk consistent wanneer je 'm op verschillende amps aansluit.

    Let wel, ik probeer dit zo objectief mogelijk te brengen, maar naar mijn mening was de MiG*Boost zeker nr. 3 (na de Hotcake en OCD) op de pedalendag. (oh, en hij kost zo'n beetje de helft van een OCD :razz: )
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #19
    vinni
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpb
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    Sorry hoor....

    Ik heb dus een OCD en een Crowther Hotcake gehad.
    Wie zegt dat ze op elkaar lijken.....direct door naar de orendokter.
    De OCD is veel dynamischer en heeft veel meer harmonische boventonen.
    Geen vergelijk!

    Vinni
    Daar gaan we weer : Waarom heb je de hotcake weggedaan? Kun je wat meer vertellen over (de verschillen tussen) de OCD en de hotcake?
    Tijdens de pedalendag was de hotcake ook een van de toppers. Inderdaad er was wel vrij groot verschil tussen die twee. OCD heeft geen/nauwlijks compressie en spetterende boventonen; in dat opzicht lijkt hij IMO meer op de Timmy.
    Mja...
    De Hotcake klinkt zeker niet zo open en transparant als de OCD. Als je op zoek bent naar een hoekig en rauw crunch geluid dan is de Hotcake beter.
    Waarom ik'm weg heb gedaan?....kon niet wennen aan dat hoekige en ietwat compressed soundje.

    Was altijd op zoek naar extra sounds in de veronderstelling dat pedaaltjes je die extra sounds kon geven. Dr is elders een topic dat je uit een pedaal nooit het OD-geluid haalt wat je uit een versterker kunt halen.
    Ik geloof daar sinds kort in. Het duurde even voordat ik daar achter kwam (kost ook de nodige euri :-? ) maar geen overdrive/dist-pedalen voor mij. Het enige pedaal dat ik al drie jaar heb is een Xotic RC.
    Dat is het enige pedaal dat het zolang heeft uitgehouden.

    Kijk...het kost gewoon tijd en geld voordat je weet wat goed bij je past.
    Daarnaast is het ook een kwestie van weten wat je wilt.
    Maar vergeet ook de charme van het aankloten en pielen niet :razz:
    Dat hoort er ook bij.


    Groet,
    Vinni

  10. #20

    Standaard

    ik speel vooral rock/metal/grunge. en krijg na jamsessies altijd complimenten over mn strakke sound (ja dit komt ook dr mn speelstijl). ik zou graag een pedaal willen dat en een natuurlijke sound geeft, maar toch strak is. een OCD kon dit idd bereiken, kan de mig*boost dat ook? ik zou zowel de mig als de OCD gebruiken als distortion/od.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top