Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: boost maakt bagger

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard boost maakt bagger

    Ik heb 'n vraag. Ik lees veel over boosten voor solo's, meerdere od-achtigen achter elkaar in de chain, etc.

    Maar ik heb (en hou) het volgende probleem: iedere extra gainstage die ik toevoeg middels een od over de SHO, een fuzz icm crunch kanaal, zorgt absoluut niet voor een beter, laat staan luider geluid.

    M'n elementen piepen en schreeuwen als een wilde, maar het geluid wordt steeds modderiger en muffer (dát pedaal heb ik niet :wink: )



    Ideëen, oorzaken? Ben benieuwd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Waarschijnlijk heb je de drive knop van je (boost)pedaal te ver open staan. Als je een od gebruikt als booster, is het beter om de gain/drive minimaal in te stellen en de volume zo ver open te draaien dat je geluid net dat randje krijgt waardoor je lead meer sustain krijgt. Als je te veel gain/drive gebruikt kan het inderdaad modderig, ongedefinieerd en muffer klinken en het kan gaan piepen. Maar je geluid wordt sowiezo niet luider door een booster maar gaat meer vervormen, tenzij je je booster in een loop plaats om je pre amp te boosten of na je andere drive pedalen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Ik heb zelf geen ervaring met meerdere OD pedalen maar het schijnt dat ze beter/helderder klinken als je ze in volgorde zet van veel naar weinig OD. Wellicht dat dat helpt?
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: boost maakt bagger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
    Ik heb 'n vraag. Ik lees veel over boosten voor solo's, meerdere od-achtigen achter elkaar in de chain, etc.

    Maar ik heb (en hou) het volgende probleem: iedere extra gainstage die ik toevoeg middels een od over de SHO, een fuzz icm crunch kanaal, zorgt absoluut niet voor een beter, laat staan luider geluid.

    M'n elementen piepen en schreeuwen als een wilde, maar het geluid wordt steeds modderiger en muffer (dát pedaal heb ik niet :wink: )



    Ideëen, oorzaken? Ben benieuwd.
    Hangt ook af van welke OD je in een fuzz plugt. Blues Devil => Soul-Bender is niks, maar Timmy => Soul-Bender klinkt heel goed. Welke pedalen gebruik je en zoals Ateng zegt, je moet wel de drive aanpassen.
    Over wat eerst moet in de keten (low>high gain of net andersom) was een paar weken geleden een topic. Zelf heb ik de OD liefst vóór de fuzz.
    Te koop:
    - Nieuwe Weber California 10" paper dome
    - Originele 1974 Fender wide-range humbucker - project

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard Re: boost maakt bagger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
    M'n elementen piepen en schreeuwen als een wilde, maar het geluid wordt steeds modderiger
    Ideëen, oorzaken? Ben benieuwd.
    Gewoon slechte, microfonische pickups ? Ik vraag me af of dit probleem aan de pedalencombinatie ligt...
    Wat voor versterker gebruik je en wat zijn daar de eventuele gain-instellingen van ?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    GEAR: Jaguar+MIJ+Koch+Multitone+head,+2x12"+cabinet
    ...tenminste; als dat nog klopt




    Lijkt me ook dat je de gain te ver open hebt...
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top