Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2005
    Locatie
    Ieper, België
    Berichten
    206

    Standaard advies gevraagd: amp/channel/stompbox switching ???

    Hoi iedereen…

    Met een Bogner Uberschall, een VHT Ultralead en een Radial Headbone VT switch heb ik in totaal 5 basic sounds, zeg maar 5 kanalen ter beschikking op één enkel 4x12 cabinet. (Merk op: ik wil de twee amps NIET Y’en, alleen maar A-B’en ! Vandaar dat ik ook maar één cab nodig heb, waarvan ik alle 4 de speakers ten volle wil/kan gebruiken !)

    Voor dit alles heb ik dus op de vloer de Headbone amphead switch, mijn Bogner channelswitch-pedaal en mijn VHT channelswitch-pedaal.

    Met die 3 pedalen kan ik dus al ‘tapdansen’ schakelen tussen:
    Bogner ‘clean’ - Bogner ‘lead’ - VHT ‘clean’ - VHT ‘rhythm’ - VHT ‘lead’.

    Dat is natuurlijk niet het einde van het verhaal. Daarnaast heb ik ook nog drie Boss stompboxes: nl. Equalizer – Flanger - Delay

    Pedalen zat dus op de vloer (6 stuks) en dat geeft aanleiding tot amp/kanaal/stompbox combinaties die ik graag had, maar die onmogelijk zijn zonder roadie die op het podium mijn pedalen schakelt op het juiste moment !

    Nu ben ik dus op zoek naar een systeem waarbij ik al die pedalen in een rack kan stoppen en nog één enkele footswitch-pedaal op de vloer overhoud waarmee ik tussen bepaalde combinaties van versterkers, kanalen en stompboxes schakel met één enkele druk.
    (Even opmerken – misschien niet onbelangrijk: er is één combinatie die ik niet nodig heb, nl. het clean van de Bogner. Dus, channel-switching op de Bogner hoeft niet, de Uber zal altijd op Lead staan voor de solo’s.)

    Ik heb al het één en ander proberen uit te vissen. Midi is heel erg nieuw voor mij en de faq heeft me serieus geholpen ! Een dikke pluim voor de auteur(s) in ieder geval…

    Na wat grasduinen op het net, ben ik tot volgende mogelijkheid gekomen:

    1/ Van de gitaar naar de input van de Axess GRX4 met in de 3 standaard loops de 3 stompboxes (eq, flanger en delay)
    2/ Vanuit de ‘out’ van de Axess GRX4 een kabel naar de input-jack van de Headbone. (maw: alle effecten komen VOOR de Headbone ! Niet onbelangrijk voor de delay !!!)
    3/ Vanuit de SND4/NC van de Axess GRX4 een kabel naar de slingshot (remote control) jack van de Headbone. Voor het switchen tussen de amps.
    4/ Voor de rest: de standaard aansluiting van de headbone, zodat de twee amps op het ene cab zijn aangesloten. (Uiteraard met de juiste kabels: shielded en unshielded waar nodig !)

    Tot hiertoe kan ik hiermee dus alle combinaties maken met de 3 stompboxes en de 2 amps. (Remember: Uberschall BLIJFT op Lead kanaal.)
    Maar nu kan ik nog niet de kanalen op mijn VHT Ultralead schakelen. Of de eq. die er op zit in- of uitschakelen, of de boost aan- of afzetten…

    Daarvoor kan ik de Axess AC8 toepassen, met de specifieke kabel van Axess voor de VHT Ultralead.

    Zo. Alles mooi in een rackje zetten/monteren en dan nog een midi-floorcontrollertje op de vloer. Alleen nog midi kabels tussen deze laatste, de Axess GRX4 en de Axess AC8 en ik kan beginnen ‘programmeren’.

    Wat denken jullie ? Is dit een beetje correct ? Zie ik iets over het hoofd ?
    Zijn er andere mogelijkheden – suggesties ?

    Alvast bedankt voor jullie meningen/raad/… !

    Cheers !
    Jo D.
    Te koop: Ibanez RG 3120 Prestige met 'full' Di Marzio's... + leren strap en case: 700 Euro

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2004
    Locatie
    Oostkamp (België)
    Berichten
    688

    Standaard

    Ik volg je niet echt meer op 3) vanuit de SND4 van de GRX een kabel naar de slingshot..., maar omdat ik die slingshot niet ken waarschijnlijk. Is dat enkel aan/uit? Dan lukt het volgens mij.

    Opletten met de midi-floorcontroller, want je hebt er een nodig met minstens 4 CC's.

    Andere mogelijkheden...:

    http://www.skrydstrup.com/ampswitcher.htm

    Dan is alles al direct midi te schakelen dacht ik.
    I'm really easy to get along with once people learn to worship me.

    http://www.gearspot.be
    http://www.hellpatrol.be

  3. #3
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ik gebruikte op mijn GRX-4 ook de SND4/NC om te schakelen.
    Dit is niet echt snel!....t'is maar dat je het weet.

    Voor de rest.....volgens mij goed over na gedacht.
    Als je dan toch met dat Axxess spul bezig bent....neem dan die MFC5-controller van Mario. Bram Versteeg op dit forum heeft er ook één....dus als je wat ervaringen wilt weten.

    Wat ook nog een mogelijkheid is is deze van Brunetti....
    All in one box voor je pedalen, headswitching en channelswitcing:
    http://www.brunetti.it/products.php?prodID=13&lang=EN



    De matrix zal je niet zo snel in de winkels aantreffen.
    Deze is te koop via Erik van de Haar.

    Groet,
    Vinni

  4. #4
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ik gebruikte op mijn GRX-4 ook de SND4/NC om te schakelen.
    Dit is niet echt snel!....t'is maar dat je het weet.

    Voor de rest.....volgens mij goed over na gedacht.
    Als je dan toch met dat Axxess spul bezig bent....neem dan die MFC5-controller van Mario. Bram Versteeg op dit forum heeft er ook één....dus als je wat ervaringen wilt weten.

    Wat ook nog een mogelijkheid is is deze van Brunetti....
    All in one box voor je pedalen, headswitching en channelswitcing:
    http://www.brunetti.it/products.php?prodID=13&lang=EN



    De matrix zal je niet zo snel in de winkels aantreffen.
    Deze is te koop via Erik van de Haar.

    Groet,
    Vinni

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2005
    Locatie
    Ieper, België
    Berichten
    206

    Standaard

    Bedankt kerels ! I'll look into it !!!

    (Damn, die dingen kosten geld... !!!)

    Oh, enneuh, Alain, yep, de slingshot op de Headbone is een aan/uit remote switch.

    Cheers !
    Jo D.
    Te koop: Ibanez RG 3120 Prestige met 'full' Di Marzio's... + leren strap en case: 700 Euro

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top