Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    Het schema was van de Fulltone 69 Fuzz. Aangezien ik vandaag toch bij NL Muziek was voor de Eric Johnson Strat, heb ik de 69 maar eens uitgetest. En inderdaad is dat een hele lekkere fuzz. Ik kon hem dus niet laten staan.... :wink:
    Wanneer komt je Klon Centaur?
    Ik hoop vandaag :-D , maar ik verwacht hem pas eind december.
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul


    Dit is dus echt helemaal aan mij voorbij gegaan. Ik weet dat iemand zich had aangemeld met "ik kan wel wat zelfbouw spulletjes meenemen", maar van wie was dit nou ?
    Dat was ik dus..en hierbij mijn eerste berichtje.

    Het is inderdaad een clone van een fulltone 69, wat weer een clone is van een fuzzface met wat meer instelmogelijkheden.

    Voor de zelfbouwers: de gebruikte transistoren moeten echt geselecteerd worden op lekstroom en versterkingsfactor. Zelf ben ik naar de electronicadump aan de molukkenstraat in Amsterdam (helaas te ziele) gegaan om met een zelfgebouwde lekstroom/Hfe-meter de hele voorraad AC 128's door te meten en de beste te kopen. Ik heb dus nog wel een voorraadje. Maar je kan ook geselecteerde setjes kopen bij Banzai en Newtone.

    Voor een uitstekend artikel van R.G.Keen:

    http://www.geofex.com/Article_Folder...ace/fftech.htm

    Ik was zelf verbaast over hoe goed die klonk, hij lag alweer een tijdje op zolder omdat ie en geen indicatieled heeft, geen 9v aansluiting (+ op massa) en niet true bypass is. Tegenwoordig maak ik pedaaltjes met relais en (niet klikkende) puls-voetswitches van Conrad. Het was toen meer de kunst om alles in dat kleine kastje te maken. ( ik moet even kijken hoe ik een fotootje kan plaatsen)

    Die andere fuzz was een Superfuzz die ik gemaakt heb om het oude Steve Hacket (Gabriel-tijd Genesis) geluid te krijgen, hij gebruikte een Shaftesbury |Duofuzz die weer gelijk is aan de Superfuzz.

    Zelf vond ik de seek-a-wah en de phase 45 erg mooi, dus als iemand nog een schemaatje van de seek-a-wah heeft.. :wink: (ligt een beetje gevoelig geloof ik die zvx'en),

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Welkom ! Fijne eerste post zo, in plaats van "Hey mensjez, ik hep me eerste distorsjun gekocht, Boss DS1, is echt vet !@"

    Ik heb je bouwsels helaas gemist (was ook te druk natuurlijk) maar volgende keer wil ik ze zeker eens horen !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XK
    [......]en de phase 45 erg mooi,[.............]
    Dat was de script phase 90 van Luca; inderdaad beestachtig mooi. Mijn phase 45 maakte kortsluiting dus die kon helaas niet getest worden bij de shoot-out :cry: :cry: :cry:

    Ik denk dat je met jouw fuzzface/'69 hele goeie transistoren hebt gekozen; dat maakt nogal verschil bij die (ge-)fuzzes, zoals je ongetrijfeld wel weet...

    En welkom op het forum
    Te koop:
    - Nieuwe Weber California 10" paper dome
    - Originele 1974 Fender wide-range humbucker - project

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top