Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: Belettering

  1. #1

    Standaard Belettering

    Hoe belleteren julie je projecten ?
    Heb al veel pedalen etc gemaakt maar ik heb er nog nooit een beletterd.
    Ik weet dat er verschillende methodes zijn maar wat werkt er vrij goed zonder al te veel kosten? cnc graveren en laser is niet echt een optie ...

    Is dit product degelijk en hoe werkt het ?

    http://www.banzaieffects.com/store/p...cat=337&page=1

    Kan je hier mee witte letters op een zwarte behuizing plakken ?

    Alle ideen zijn welkom !!

    groeten, Arno

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Je was me net voor. Ik wilde net een draadje over het gebruik van decals maken. Dus bij deze:

    *Hoe werken decals?
    *Wat voor resultaat geven ze?
    *Wat zijn de alternatieven?

    Bij m'n booster heb ik gewoon er op geschreven met een permanente stift. Als je een mooi handschrift hebt zou dit er nog best ok uit kunnen zien. helaas heb ik geen mooi handschrift :-?

  3. #3

    Standaard

    Decals:


    En daarmee dus ook het resultaat. (groen is van tevoren gespoten, geheel is na het aanbrengen van de decal blank afgelakt)

    Werking.
    beginnen met een decalsheet (smallbear heeft ze) waar je met de laserprinter je layout op print. Uitknippen, in water leggen en een minuut later op je werkstuk schuiven. Vast deppen en klaar.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4

    Standaard Re: Belettering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnolievens
    Kan je hier mee witte letters op een zwarte behuizing plakken ?
    Nee. Je printer gaat uit van wit papier en rengt dus geen inkt aan op plaatsen die wit moeten blijven.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5

    Standaard

    En zijn dit nou losse decals per 'tekst' zeg maar? Of is het een geheel over de hele doos?

    Waar ik altijd bang voor ben met die dingen is dat je het transparante er omheen kan zien, op de foto is het niet te zien, maar is het met het blote oog wel te zien?

    En hoe zit het met het printen, geen last van vlekkerigheid in vergelijking met normaal papier printen?

    Ziet er goed uit trouwens, jammer dat de foto niet scherper is, maar zo te zien is het mooi hoor!
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard Re: Belettering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnolievens
    Kan je hier mee witte letters op een zwarte behuizing plakken ?
    Nee. Je printer gaat uit van wit papier en rengt dus geen inkt aan op plaatsen die wit moeten blijven.
    Je zou wel de outline kunnen printen (zodat de binnenkant dus wit is) en die er vervolgens af snijden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Manback
    omheen kan zien, op de foto is het niet te zien, maar is het met het blote oog wel te zien?
    Ik heb even gekeken op de site van smallbear en heb hetvolgende gevonden:



    Daar zie je dus nog duidelijk het transperante...

    Zelf heb ik (nog) geen ervaring met decals, maar had het volgende bedacht: Print op een overhead sheet je decal ontwerp en knip/snij vervolgens alle 'tekst' uit. Nu heb je een template die je op je pedaal kan leggen en waar je vervolgens overheen kan spuiten. Dan kan je het in elke gewenste kleur doen. Voordeel is dat je het nog kan hergebuiken ook.
    Joost

  8. #8

    Standaard

    Als je daar zin in hebt ga je gang :razz:

    Nee ik heb daar ook aan gedacht, maar probleem is dat we niet over letters van 12mm bijvoorbeeld praten. Die kleine priegel lettertjes zijn verrekte lastig netjes uit te snijden. Ik vraag me dan ook af hoe die echte airbrushers dat doen (bijv. die gast Justin in American Chopper die ook wel eens letters er op doet).

    Over dat plaatje van smallbear, dat is inderdaad wat ik bedoel, en door dat plaatje heb ik het nooit meer overwogen. Dit is gewoon ronduit lelijk. Maar nu ik die van D_H zie vraag ik me af of Steve niet gewoon een beetje heeft geprutst voor die foto.
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Manback
    omheen kan zien, op de foto is het niet te zien, maar is het met het blote oog wel te zien?
    Ik heb even gekeken op de site van smallbear en heb hetvolgende gevonden:



    Daar zie je dus nog duidelijk het transperante...

    Zelf heb ik (nog) geen ervaring met decals, maar had het volgende bedacht: Print op een overhead sheet je decal ontwerp en knip/snij vervolgens alle 'tekst' uit. Nu heb je een template die je op je pedaal kan leggen en waar je vervolgens overheen kan spuiten. Dan kan je het in elke gewenste kleur doen. Voordeel is dat je het nog kan hergebuiken ook.
    Vergeet niet dat je dan een zgn. stencil font moet gebruiken. Je kan moeilijk de eilandjes binnen de o (maar ook bijv. de a, e en p) laten staan en de rest uitknippen. Decals worden toch ook gebruikt bij van die modelbouwkits van bijvoorbeeld Revell? Dat werkt best goed en je ziet er bijna niks van.

    @manback:
    Vergeet niet dat het nog moet opdrogen voor (het liefst) een paar uur, zodat het goed vast zit.

  10. #10

    Standaard Re: Belettering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Random_hero
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnolievens
    Kan je hier mee witte letters op een zwarte behuizing plakken ?
    Nee. Je printer gaat uit van wit papier en rengt dus geen inkt aan op plaatsen die wit moeten blijven.
    Je zou wel de outline kunnen printen (zodat de binnenkant dus wit is) en die er vervolgens af snijden.
    Als de decals ook echt wit zijn, ja. Maar decals zijn normaal gesproken transparant. Dat plaatje op banzai is de decal met het witte papier er nog achter (beetje het sticker idee, bovenste laag afpellen).
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top