Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard 9-volt Adapters....onderling verschil?

    Ik ben absoluut niet technisch dus als er mensen zijn die me kunnen helpen met de volgende, wellicht domme vraag, dan GRAAG!


    Mijn pedalen (5 X 9-volts pedalen) voed ik (met een daisy-chain) vanuit mijn Boss TU-2, die heeft namelijk een 9V out jack. Op deze manier mag ik de TU-2 maximaal met 200 mA belasten.

    Ik heb 2 adapters:

    a) Proel gestabiliseerde voeding 250mA

    b) Mirage 500mA A6VA (???) (max)

    Nu mijn uiteindelijke vragen... :razz: :

    * Welke adapter kan het best mijn pedalen voeden? Is het zo
    dat hoe meer mA beschikbaar is, je pedalen beter lopen????
    (Bijvoorbeeld;De One Spot is toch iets van 1000mA????)

    * Wat is beter: voeden uit de TU-2 of elk pedaal apart aansturen
    middels daisy-chain?

    Dank voor het antwoorden!!

  2. #2
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Bij adapters enzo is het niet zo pedalen beter lopen op een bepaalde adapter, of juist niet, en zeker niet als er meer mA beschikbaar is. Als de pedalen naar behoren werken dan voldoet de adapter, als ze dat niet dan voldoet de adapter niet. Zo simpel is het.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    Bij adapters enzo is het niet zo pedalen beter lopen op een bepaalde adapter, of juist niet, en zeker niet als er meer mA beschikbaar is. Als de pedalen naar behoren werken dan voldoet de adapter, als ze dat niet dan voldoet de adapter niet. Zo simpel is het.
    Nou, nou, nou... dat zou ik toch niet zo hard roepen hoor! Er is wel degelijk verschil tussen een gestabiliseerde adapter en een normale adapter. Kijk normale adapters doen alleen een beetje filtering op het gelijk gerichte signaal, wat voor de meeste apparaten meer dan zat is.
    Een gestabiliseerde adapter gebruikt meestal een spanningsregelaar die er voor zorgt dat je echt vlakke gelijkspanning krijgt. Zonder dit zal je altijd een beetje rimpel spanning hebben (als je niet weet wat het is, zoek ff op google). Dit hoor je gewoon terug als brom (in mindere mate als het pedaal verdere maatregelen neemt, zoals extra filteren op de spanning met een condensator).

    Over de maximale stroom, nee een adapter die meer stroom kan leveren zegt niks over de kwaliteit verder. Het moet gewoon het meer zijn dan je bij elkaar er uit trekt. In jouw geval met 5 pedalen en een tuner is het een twijfel geval met die 250 mA adapter (vooral bij aanwezigheid van bijv. chorus/flanger/phaser of andere pedalen die veel stroom trekken).

    Het beste is om een echte voeding met gescheide uitgangen te hebben of aparte adapters voor elk pedaal, maar dat is gelijk het duurst.
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    Bij adapters enzo is het niet zo pedalen beter lopen op een bepaalde adapter, of juist niet, en zeker niet als er meer mA beschikbaar is. Als de pedalen naar behoren werken dan voldoet de adapter, als ze dat niet dan voldoet de adapter niet. Zo simpel is het.
    ben ik het niet mee eens, er zijn wel pedalen te noemen die gewoon 'beter' (is altijd relatief) klinken met meer mA, of sommigen juist met minder.

    Op de onderzijde van je pedaal staat het aantal mA wat ie gebruikt, als het goed is. drive's en wah's gebruiken niet zoveel, een digitale delay het meest (in die trant...) het aantal mA's kan je optellen, als dit niet boven de waarde komt die je adapter afgeeft, zit je goed.

    Let er wel op dat je geen groundloops gaat maken. Effecten voor je versterker aan een adapter, effecten in je loop ook aan een adapter, niet mixen die bende.

    je kan daisy-chainen, je kan ook via de Tu-2.. komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer. Maar gebruik de search eens, is genoeg over geschreven.

  5. #5
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Manback
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    Bij adapters enzo is het niet zo pedalen beter lopen op een bepaalde adapter, of juist niet, en zeker niet als er meer mA beschikbaar is. Als de pedalen naar behoren werken dan voldoet de adapter, als ze dat niet dan voldoet de adapter niet. Zo simpel is het.
    Nou, nou, nou... dat zou ik toch niet zo hard roepen hoor! [...]
    Heel leuk verhaal maar als je brom of andere ongewenste bijgeluiden hebt dan voldoet het pedaal en dus de adapter toch niet ? En dat zei ik ook :-?

  6. #6

    Standaard

    Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen, wat ik er uit opmaakte is als ie werkt dan werkt ie en maakt het qua kwaliteit geen drol uit verder. Sorry!
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de info!

    Ik denk dat ik het wel red met een 250mA adapter.

    Ik heb er namelijk de volgende pedalen opstaan:

    - Boss TU-2 (55mA)
    - Boss SD-1 (4mA)
    - TC EQ (1,3mA)
    - Boss FA-1 (????, zal niet ontzettend veel zijn denk ik)
    - Switch (weet ik ook niet, maar alleen de led loopt erop)


    Dus dan kom ik lang niet op de 250mA.......

    Of zie ik iets verkeerd?


    Maar.....Wat is nou beter: voeden uit de TU-2 met een daisy-chain
    of elk pedaal aansturen (vanuit de adapter weliswaar) d.m.v een daisy-chain?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Manback
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    Als de pedalen naar behoren werken dan voldoet de adapter, als ze dat niet dan voldoet de adapter niet. Zo simpel is het.
    Nou, nou, nou... dat zou ik toch niet zo hard roepen hoor! [...]
    Heel leuk verhaal maar als je brom of andere ongewenste bijgeluiden hebt dan voldoet het pedaal en dus de adapter toch niet ? En dat zei ik ook :-?
    Ja, maar H.Manback legt uit hoe het zit ipv "het werkt, of het werkt niet". De conclusie is misschien hetzelfde. Maar jij zegt niet waarom, daarom vind ik de post van H.Manback een grotere waarde hebben dan jouw post.

    Maar: http://www.analogman.com/voodoo.htm schijnt wel een goede voeding te zijn. Alleen prijzig.
    Joost

  9. #9

    Standaard

    Te gelijk gepost

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier
    Bedankt voor de info!

    Ik denk dat ik het wel red met een 250mA adapter.

    Ik heb er namelijk de volgende pedalen opstaan:

    - Boss TU-2 (55mA)
    - Boss SD-1 (4mA)
    - TC EQ (1,3mA)
    - Boss FA-1 (????, zal niet ontzettend veel zijn denk ik)
    - Switch (weet ik ook niet, maar alleen de led loopt erop)


    Dus dan kom ik lang niet op de 250mA.......

    Of zie ik iets verkeerd?


    Maar.....Wat is nou beter: voeden uit de TU-2 met een daisy-chain
    of elk pedaal aansturen (vanuit de adapter weliswaar) d.m.v een daisy-chain?
    Ja ik denk dat het wel moet lukken met 250mA idd dan. Wat die daisy chain betreft, geen idee wat die tu-2 er verder mee doet. Misschien is het alleen voor de handigheid ofzo.
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top