Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 54

Discussie: Pod of Vox

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *mav11*
    Is het enige verschil tussen de AD60 en 120 het wattage?

    Koen
    Het vermogen van de 120 is 2X60 (stereo, en dat HOOR je), 120W is dus een misvatting.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Ik heb nog eens wat bekeken en doorlezen en nu heb 'k de volgende opties.

    -Pod XT Live
    -Vox Tonelab SE
    Bij deze heb 'k dan het voordeel dat ik een floorboard heb, maar het nadeel is dan wel dat ik het via mijn mengpaneel uitversterk en ik zou m'n mengpaneel in het repetitielokaal willen laten en dan zou 'k een oplossing moeten hebben om thuis te kunnen spelen, niet met een hoofdtelefoon.

    -Vox AD 60 (maar dan heb 'k geen voetpedaal, maar dan moet ik nog verdersparen voor 'n pedaal)

    -Vox AD 120 (dan kan ik stereo spelen, maar het is wel duurder en ik moet er nog een voetpedaal bij kopen)

    Als ik één van de versterkers koop dan kan ik thuis gewoon spelen en de versterker via line-out bij repetities aansluiten op het mengpaneel en dan naar 2 speakers en dan zou 'k toch sowieso stereo geluid hebben.

    Welke optie zou het beste zijn?

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    2 speakers is nog steeds geen stereo, het is pas stereo als er uit de 2 speakers verschillende geluiden tegelijk komen :razz:

    ik zou echt gaan luisteren nu. Met het forum zit je aan de grens van wat er mogelijk is. Smaak gaat nu tellen.

    Ik speel zelf met een podxt plus voetpedaal en als eindversterker een monitor of een neutrale basversterker. Thuis speel ik met de pod over mijn stereo en soms koptelefoon. Ik heb een klein mengtafeltje daarvoor.
    Ik heb 3 bands en het enige wat ik heen en weer neem is de podxt.

    Ik ben benieuwd hoe die vox versterkers klinken als je ze line out opneemt.. de speaker zal vast wel verschil maken..
    Meten is weten
    Vriendelijke groet,

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2004
    Locatie
    Santpoort
    Berichten
    166

    Standaard

    De line out van de Vox ad120vt en Ad60vt is niet echt speakergesimuleerd. Kortom als je die gebruikt voor opname/PA mis je wel wat. Ik gebruikte hiervoor altijd een behringer GI met speakersimulatie. Niet al te duur ding en werkte prima. Ander optie is bv red box van HK.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Is het dan misschien gemakkelijker om toch een Tonelab SE of een Pod XT Live en die aan te sluiten op 'n mengpaneel?

    Dan kan ik bv. thuis op pc-speaker aansluiten enzo toch nog geluid hebben.

  6. #26
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    nu zijn meeste pc speakers erg slecht voor hifi weergave maar het kan wel. Ik heb mijn pc op de hifi en uiteindelijk de pc speakers verkocht voor 15 euro.

    Je hebt het steeds over een "mengpaneel" maar het principe van het Tonelab of een Pod of een V-amp2 enzovoort is dat het geluid "kant en klaar" eruit komt. Net als een cd, het hoeft alleen maar harder.
    In oefenruimtes staan meestal mono zangversterkers en samen met de zang is dat niet zo handig. Je zit elkaar snel in de weg qua sound.

    Ik heb in de ene oefenenruimte een keyboardversterker en in de andere een basversterker. Die kun je dan lekker op jezelf beetje richten en lekker spelen.
    Het zoeken naar de goede "rechtdoor" versterkers was nog wel een hele klus, PA is vrij duur en klinkt een beetje te schel en een zangset had te weinig body voor een goed rock-geluid.
    Vriendelijke groet,

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Ik heb nu m'n V-amp en die sluit ik dus zo aan:

    Gitaar > XV-amp> Behringer mengpaneeltje > JB Systems 2x 100 W versterker > Speakers

    Op het mengpaneel sluit ik ook m'n microfoon aan.

    Nu wou ik dus 'n andere versterker kopen en dacht ik aan een combo, of aan een Pod XT Live of 'n Tonelab SE.

    Maar het aansluiten op 'n mengpaneel is dus geen goede optie volgens jou?

  8. #28

    Standaard

    Bij mij is het
    Gitaar, WAH, Tonelab SE, PA/zangversterker.

    En dankzij een goede geluidsman, die ook op veel repetities is. hoor ik mezelf prima. En het klinkt ook nog es goed.
    Zion Pikasso, Gibson LP Classic =>Marshall JMP-1=>Peavey Classic 50/50

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Dus het klinkt goed als ik een Tonelab/Pod XT live aansluit op m'n mengpaneel?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    287

    Standaard

    Ik doe niet anders, gewoon Pod XT direct op mengpaneel. Bij optredens zorg ik dat ik mn geluid ook over een eigen monitor krijg. Bij volgende optreden ga ik uitproberen hoe het werkt als ik mn gitaarversterker als monitor gebruik (aansluiten op phone uitgang) en voor het zaalgeluid gewoon stereo op PA aansluiten. Heb namelijk ff geen geld om een eigen monitor aan te schaffen :P

    zie ook dit topic http://www.gitaarnet.nl/forum/viewto...asc&highlight=

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top