Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 54

Discussie: Pod of Vox

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    287

    Standaard

    Jah, dat is voor mij ook de belangrijkste reden geweest om de podxt te kopen (recording) En toen vond ik het zon tof ding dat ik hem geruild heb voor de podxt live; nu gebruik ik hem dus ook live!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Ik ben er nog steeds niet uit, maar als ik de Ad60 zou kopen, dan heb ik geen stereogeluid neem ik aan. Is dit echt nodig?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    287

    Standaard

    Wat wil je er precies mee gaan doen dan?!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2005
    Locatie
    Omg Rotterdam
    Berichten
    550

    Standaard

    @topicstarter als je budget het toelaat zou ik zeker voor de ad 120vt gaan.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thefox
    Wat wil je er precies mee gaan doen dan?!
    Ik zou het nu nodig hebben om te repeteren en om thuis te spelen, maar als ik in de toekomst zou moeten optreden, dan zou het ook willen gebruiken

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    287

    Standaard

    Belangrijkste redenen voor mij voor de podxt live waren draagbaarheid, flexibiliteit, recording en ermee op kunnen treden.

    Uiteraard moet je ze ook gewoon even gaan vergelijken, welke je fijner vind en beter klinken etc. Staar je overigens niet blind op de standaard presets want die zijn over het algemeen slecht.

    Je kunt ook kijken naar een line6 flextone III, dan heb je het voordeel dat je je versterker direct op de PA aan kunt sluiten, je hebt een 'echte' versterker, modelling & effects etc, recording weet ik niet of dat ermee kan. (direct op computer aansluiten zoals pod xt) Qua prijs verschilt het iig niet veel met een pod xt live. Je hebt dan alleen weer geen floorboard, wat voor live wel een must is!! (vooral in cover bandjes)

    Die VOX dingen heb ik vrij weinig ervaring mee, gewoon uitproberen en naast elkaar vergelijken!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Vox AD versterkers hebben toch ook een Line out.
    Deze kunnen dan toch ook rechtstreeks op de PA worden aangesloten. Misschien zou 'k dan kunnen gaan voor een Vox Ad60 VT, waarop ik dan geen stereo kan spelen, maar als 'k hem op 'n PA system zou aansluiten, dan is het wel Stereo niet?
    Maakt het stereogeluid zoveel uit, en is de Ad60 zijn geld waard?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2005
    Locatie
    Omg Rotterdam
    Berichten
    550

    Standaard

    Ad120 vt is ong 2x zo duur als een pod xt. En als je een echte versterker wilt moet je gewoon voor deze gaan of de 60.

    En zet de 120 maar naast de flextone dan zal je wel horen wat beter klinkt

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Is het enige verschil tussen de AD60 en 120 het wattage?
    Want ik kan met de line-out de versterker aansluiten op m'n mengpaneel, dat ik sowieso in de oefenruimte heb staan, zodat ik toch stereogeluid verkrijg door de zanginstallatie. Zijn er mensen hier die deze versterker hebben en er hun mening over kunnen geven, andere ideeën zijn trouwens ook welkom.

    Koen

  10. #20

    Standaard

    Ik had je nog een PM gestuurd met een mogelijkheid (spam... )

    Verder is het wel even een groot verschil gewoon een pod xt of een versterker. Denk eerst goed wat je echt wilt, je treedt op het moment niet op maar als je dat wel weer doet wat wil je dan. Als je ook nog echt een versterker wilt of gewoon gezellig over de PA.
    Heb hier nog niet echt reacties verder gelezen dacht ik over het spelen met modeling effecten over PA ofzo. Of heeft iedereen soms toch een versterker er aan hangen ? Want daar ben ik zelf ook nog steeds benieuwd naar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top