Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    waar kun je zo'n weerstandje kopen die 50 watt aankan?? dan heb ik namelijk ook wel interesse

    zal wel flink heet worden zo'n ding, (al blijft het volume natuurlijk laag staan
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    7

    Standaard

    Die weerstanden kun je bij iedere elektronica boer kopen. b.v. op www.conrad.nl, daar kosten ze 3,58 euro. Die dingen worden warm als je ze flink belast. Dat is opzich niet erg (had ie maar geen weerstand moeten worden ) maar als je dat niet wilt neem je een 100W type, die is iets groter en word dus iets minder warm.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    maar als je zo'n weerstand dus niet belast door de volumeknop dicht te houden, wordt-ie ook niet heet, en heb je wel de zekerheid dat je de transformator niet "opblaast"? Dan is zo'n weerstand dus eigenlijk overbodig maar wel een extra beveiliging?

    op een ander forum (electronet.nl geloof ik) zie je ook wel foto's van dergelijke zelfbouwdingen waar ze dan een ontzettend koelblok aangehangen hebben?..? dat hoeft voor mij niet, want dan kan ik er net zo goed een speakerkastje aanhangen, is net zoveel sjouwwerk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    ik zit te denken aan een klein kastje aan de binnenkant van mijn 1x12 inch marshall, waar ik dan dat 2e kanaal van de eindtrap in kan prikken en waar dan die weerstand/dummyload inzit. Dat lijkt me het handigst en veiligst toch?

    heeft iemand een idee hoe je zo'n weerstand dan dus aansluit op je jackuitgang? (ik ben echt een leek met electronica...)

  5. #15

    Standaard

    An sich is het niet nodig. Maar dan moet je volume wel altijd 100% dicht staan. Met een beetje optreden kun je al het volume verdraaien zonder er erg in te hebben. Per ongeluk aanraken, trilling van podium, iemand die er tegen komt, etc...

    Voor een paar euro stop je wat zware weerstanden in een aluminium Bimbox doosje en je bent er altijd zeker van dat er niets mis gaat.

    Je kunt 1 weerstand van 50 watt kopen, maar ook 5 van 10. Als er eentje per ongeluk ooit door brand hou je er 4 over die het nog doen. Is dus extra safe. Als je volume altijd leeg of uit staat wordt hij niet bizar heet, dus koelkast er omheen maken is niet nodig. Alumium doos is al goed genoeg in de meeste gevallen. Voor de zekerheid kun je altijd nog een koel-element (ribbels) toevoegen. Zijn ook niet duur.

    Voor een lange termijn oplossing zou ik hier ALTIJD voor gaan. Minimale kosten, maar wel 100% zekerheid. Voor een pakje snaren heb je het al opgelost. Dus gewoon doen, over dit soort dingen moet je niet nadenken maar gewoon doen.

    Maarten

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    he maarten, bedankt voor je bijdrage.

    ik was zowiezo niet van plan om er lang over na te denken hoor; geef liever een paar euro uit dan dat ik m'n boogie eindtrap naar de klote help. :wink:

    ik zag op conrad.nl dat ze weerstanden verkopen van 100 watt, met een soort in/aangebouwde koelribbetjes. dat lijkt mij dan wel een goede, en zeker als het toch niet heet wordt. Hoewel wat jij zegt; 5 x 10 ook wel handig is i.v.m. doorbranden. Overigens was die 100 watt weerstand voor 8,2 ohm...is het erg dat het ohmage niet helemaal matched? speakerkastje is 8 ohm.

    ik bedacht net een andere oplossing; 1 klein 10inch speakerkastje ontwerpen in de vorm van een floormonitor. Heb je stereo, weinig sjouwwerk (wel meer dan met 1x12inch speakerkastje natuurlijk) en geen geouwehoer met dummyloads. bovendien hoor je jezelf ook nog eens goed. Blijft het toch een handig klein setje. Het gaat mij echt om een oplossing voor de kleine podia, waar ik mijn grote kast(en) niet kwijt kan en wat ook makkelijk te vervoeren is. (heb nog 1x 10inch liggen van celestion die goed klinkt...)

    al dat denken wat nu het handigst is....

    ik ga zowiezo die dummyload in mijn 1x12 inch bouwen, en ik denk dat ik ook een 10inch floormonitor ga ontwerpen. heb ik beide mogelijkheden voor weinig geld, en dan zie ik wel wat het beste bevalt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    ik zag bij Paul Lenders op de site dat hij ook een soort "speakerload" verkoopt, en zelfs dat hij een 1x10inch gitaarmonitor verkoopt!

    dus ik heb hem maar eens gemaild met wat vragen. Misschien een wat duurdere oplossing, maar v.w.b. die speakerload weet ik dan in ieder geval zeker dat het goed zit! :razz:

    en wellicht dat ik op termijn ook zo'n gitaarmonitor bij hem koop, ook dat zal hij beter maken dan ik, gezien zijn ervaring.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2005
    Locatie
    Aalsmeer
    Berichten
    112

    Standaard

    heb ook een m/b 20/20 gehad en in de handleiding staat dat je gewoon het volume dicht kunt draaien.

    (de handleiding is te downloaden vanaf http://www.mesaboogie.com/manuals/20-20%20Manual.pdf -> doel opslaan als..)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top