Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 113 van 113
  1. #111

    Standaard

    Bedankt voor je reactie meneer I. De gitaarleraar had niet in de gaten dat mijn zoontje eigenlijk linkshandig was, ik heb het hem wel verteld laatst maar hij zag geen reden om hem om te laten schakelen. Hij is nog best jong, 9 jr nu, misschien te jong om echt te bepalen wat lekkerder speelt.
    Hij is nu pas bezig met liedjes als "Old McDonald had a farm" en "vader Jacob" en "de Totempaal", dus niet echt een ervaren speler. Wellicht komt hij er later achter maar dan is het misschien moeilijker om over te schakelen.
    Hij is in principe wel meer linkshandig dan rechtshandig in de praktijk. Ik heb trouwens niet eens een linkshandige gitaar in de buurt, zal het eens navragen op de muziekschool.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Hij is nog best jong, 9 jr nu
    Valt dan wel mee hoor, mijn dochtertjes van 5 en 2 jaar mogen graag op een van paps gitaren 'spelen', ik ben nog op zoek naar een 1/2 size model voor ze. Ze zijn wel wel beide uitgesproken rechts dus da's dan wel makkelijker.
    Deze vindt de oudste echt geweldig, maar ja:



    Ik was zelf 13 toen ik begon met klassiek les en heb op mijn 15e een (goedkope) electrische strat gekocht en een simpel 15W versterkertje. Setje was achteraf gezien niet super, maar op dat moment gaat er een wereld van geluid voor je open.
    Maar ik heb altijd nog profijt gehad van de 'klassieke' (akoestische) lessen, je leert goed tokkelen, met al je vingers te spelen (ipv plectrum), noten lezen (ben ik inmiddels wel verleerd) en vooral leer je om akkoorden netjes te pakken. Bij een electrische gitaar kun je al gauw wat smokkelen met akkoorden zeker als je met distortion speelt. Ik vind het dan ook wel eens een verademing om de electrische gitaar opzij te zetten en eens lekker op mijn Yamaha nylon string te tokkelen, speel je ineens andere dingen!
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  3. #113

    Standaard

    Leuk die roze gitaren, die heb ik nog niet gezien in winkels.
    (ben maar in 4 winkels geweest in Zuid Holland).

    Jouw dochters zijn al jong bezig, leuk ! jong geleerd = oud gedaan !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top