Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 440 van 441 EersteEerste ... 340390430438439440441 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.391 t/m 4.400 van 4401

Discussie: Post je stack

  1. #4391
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard Post je stack

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen op het podium staan en hoe het in de zaal klinkt.
    Is het geluid in de zaal niet zo dat je de verschillende instrumenten niet uitelkaar kan houden, lijkt het mij dat het aan de geluidsman ligt en niet zozeer aan je amp.
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je een zompig geluid hebt met bakken gain en weinig mids, kun je als geluidsman schuiven en draaien wat je wil, maar dat krijg je nooit gedefinieerd in de mix. Come shit in, come shit out.

    Met door de mix prikken heb ik overigens geen enkel probleem, met een Vox en weinig gain.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #4392
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het Marshall geluid, ik weet niet of dat bestaat.
    Motorhead, Saxon, AC/DC, (oude) Juda Priest, Schenker, Ace Frehley, Van Halen ... Je pikt het er zo uit hoor. Die sound krijg je niet uit een Vox of een Hiwatt (die klinken ook te gek, zeker ook als je ze overstuurt, maar wel wezenlijk anders) en al helemaal niet uit een silverface Fender (ook niet uit een Tweed, maar daarmee kom je nog best een eind, Ronnie Montrose bijvoorbeeld, en Ace Frehley gebruikte ook wel een Harvard in de studio etc). Het is vooral de plakkerige toon (de mids) die wat mij betreft kenmerkend is. Als je er meer moderne(re) metal mee wil spelen weet ik niet of het altijd geschikt/werkbaar is (volgens mij is een Dual Rectifier dan een veel betere optie, maar die muziek is mijn ding niet dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen). Voor mij is een Marshall een hele simpele amp waar je direct in in kunt pluggen, even een beetje aan de knoppen draaien en daarna hoef je niks meer te doen. Je kunt er pedalen voor gaan zetten, maar die Marshall sound hoor je er gewoon dwars doorheen. Als je je geluid uit een pedaal haalt zijn er in mijn ogen betere opties (bedoel nu niet een booster voor je solo's of zoiets). Wil je een channel switcher amp met fx loop enzo dan zijn er inderdaad wel Marshall modellen die dat kunnen maar op dat gebied zijn er ook heel veel andere mogelijkheden (en misschien betere, maar dat is mijn ding niet dus weet ik niks van).

  3. #4393
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Een one trick pony, maar wel één uit duizenden. Een Gibson op een Marshall is instant ouwe rock, dat haal je idd nergens anders uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4394
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Koch staat geloof ik nogal bekend als perfectionist. En dat hoor ik denk ik terug in zijn versterkers, beetje te hifi achtig. Te schone oversturing, geen rauwe rand eraan, etc. Maar goed, dat mis ik bij de duurdere jongens uit de engl stal ook, de SE en invader enzo allemaal wat compressed, schoon.
    Dit had mijn Hughes & Kettner Triamp mk2 ook heel erg. Wat destijds de reden was dat ik hem kocht, en later een van de redenen dat ik hem weg deed.

  5. #4395
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Motorhead, Saxon, AC/DC, (oude) Juda Priest, Schenker, Ace Frehley, Van Halen ... Je pikt het er zo uit hoor. Die sound krijg je niet uit een Vox of een Hiwatt (die klinken ook te gek, zeker ook als je ze overstuurt, maar wel wezenlijk anders) en al helemaal niet uit een silverface Fender (ook niet uit een Tweed, maar daarmee kom je nog best een eind, Ronnie Montrose bijvoorbeeld, en Ace Frehley gebruikte ook wel een Harvard in de studio etc). Het is vooral de plakkerige toon (de mids) die wat mij betreft kenmerkend is. Als je er meer moderne(re) metal mee wil spelen weet ik niet of het altijd geschikt/werkbaar is (volgens mij is een Dual Rectifier dan een veel betere optie, maar die muziek is mijn ding niet dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen). Voor mij is een Marshall een hele simpele amp waar je direct in in kunt pluggen, even een beetje aan de knoppen draaien en daarna hoef je niks meer te doen. Je kunt er pedalen voor gaan zetten, maar die Marshall sound hoor je er gewoon dwars doorheen. Als je je geluid uit een pedaal haalt zijn er in mijn ogen betere opties (bedoel nu niet een booster voor je solo's of zoiets). Wil je een channel switcher amp met fx loop enzo dan zijn er inderdaad wel Marshall modellen die dat kunnen maar op dat gebied zijn er ook heel veel andere mogelijkheden (en misschien betere, maar dat is mijn ding niet dus weet ik niks van).
    Ja ey, dat was waarom ik er ook wat achteraan zei, pipo. Bedoelde meer te zeggen dat de ene Marshall de andere niet is en je daarom niet kunt spreken van het Marshall geluid. Ze hebben wel vrijwel allemaal één ding en dat is een vrij agressief mid-hoog. Dat zei ik ook, maar dat citeer je niet.

    Over Van Halen, daar las ik laatst een mooie anekdote over van een studiotechneut die hem in z'n Marshall tijd heeft opgenomen. Kwam er op neer dat het geluid van Van Halen eigenlijk heel erg dun en schel was en dat die dikke brown sound door allerlei trucjes in de studio is gekomen. Geen idee of dat waar is natuurlijk en ook ik ben fan van z'n oude Marshall geluid. 1984 is voor mij het ultieme Van Halen geluid wat dat betreft. Alles op de 5150 doet mij eigenlijk helemaal niks. Zal ook door Sammy Hagar komen, heeft niet mijn voorkeur.

  6. #4396

    Standaard

    Geen echte stack natuurlijk, maar klinkt er niet minder om:

    [IMG][/IMG]

    Overigens gebruik in de oefenruimte een 4x12 Marshall cab met de head versie van de VHT, en naar optredens neem ik meestal mijn oude Marshall 4x10 mee, die is goed te tillen en prikt prima door de mix.

  7. #4397
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het baasje staat weer thuis voor een soort van sabbatical:



    De Randall XL cab is nog steeds zo ongeveer m'n beste aankoop en heb ik heel veel geluk mee gehad dat ze bij de winkel waar ik 'm heb gekocht heb, totaal de waarde niet wisten. Ik heb 'm dan ook voor een kwart van de prijs, nieuw. In Nederland zie je ze eigenlijk niet, ik denk ook niet dat ze ergens verkocht werden destijds hier in Nederland. Ik denk dat dit een faillissementskoop was of zo, ineens hadden ze de wereld aan Randall in de zaak staan. Kwam met vier V30's, maar ik heb de bovenste twee vervangen met Greenbacks. Een beetje gekeken naar de Bogner Helios cabs en de Friedman cabs. Werkt prima. Een beetje het 'woody' van de Greenbacks bovenin en de punch van de V30's onderin, plus dat V30's recht op je oren best schel kunnen worden, waar ik nu geen last meer van heb.

    De Splawn was een Pro Mod met KT88's, maar is omgebouwd naar een Quickrod met KT77's, die ik verkies boven EL34's. Nou ja, omgebouwd... Was één weerstandje, van de rest is een Pro Mod identiek aan een Quickrod. Is dan ook van 120 watt naar 100 watt gegaan. Niet dat je dat merkt, want dat ding gaat knoeperhard, niet normaal.

    En nee, ik ben nog steeds geen fotograaf. Wellicht dat ze daarom bij een vorige foto bij Tinypic dachten dat ze de foto maar beter konden verwijderen.

  8. #4398
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Meer een "post je gear" foto, maar ik kon dat topic niet terug vinden. Origin 20 head met 1965A cab , 4x10 G10L-35.

    Laatst gewijzigd door MarkS; 26 februari 2022 om 15:42

  9. #4399
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Vette flying V!

  10. #4400
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Vette flying V!
    Dat zat ik ook al naar te kijken. Wat voor een is het?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top