Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 435 van 441 EersteEerste ... 335385425433434435436437 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.341 t/m 4.350 van 4401

Discussie: Post je stack

  1. #4341
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik kan je deze aanraden:



    Ik heb ze destijds gekocht bij de Gamma, maar je hebt ze bij vrijwel elke doe-het-zelver met redelijk assortiment wel. Zonder remmetjes achter, met remmetjes voor, werkt echt perfect en kan meer dan 50 kg hebben. Mijn Randall XL cab is ook zo'n hernia facilitator en tikt al gauw de 50 kg aan, maar deze wieltjes zitten er al jaren onder en hebben al menig kinderkoppad overleeft. Vind je versterker ook wel fijn als je die meelift op je cab, want ze zijn heel licht verend. Da's dus cab +/- 50 kg en versterker met kist +/- 30 kg en de wieltjes gaan al jaren mee.

  2. #4342
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm, ik zal nog eens kijken. Heb ik eerder al eens gedaan, maar ik kwam met die bovenste flens niet uit met het "kliksysteem". Dan zou ik de wielen er vast onder moeten schroeven.

  3. #4343

    Standaard

    Ff voor de nieuwsgierigheid
    Dit soort stacks nodig voor het feesttenten circuit, de zware metalen, gewoon omdat het kan en leuk is of een zelf in te vullen mogelijk ?
    Bedoel gaat me vooral om de watages en de kilo's
    Vertel

  4. #4344
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik doe het voor m'n rug. Des te eerder versleten, des te eerder ik kan stoppen met werken. Hoezo Brad?

    @Dennis: Ik had dat kliksysteem ook onder m'n Randall cab. Heb die busjes er uit gehaald en die wieltjes van de Gamma er overheen gemonteerd. Ik zou toch nooit de wieltjes er onderweg halen, die blijven er gewoon vast onder zitten.

  5. #4345

    Standaard

    Nee bram ben oprecht nieuwsgierig
    Vroeger toen nog in bandjes enzo hopende op gigs
    Speelde ik over een super twin van 180 watts
    Zou het er nog ooit van komen(whatever dat is) zou ik toch voor veel kleiner gaan
    Heb het ook niet over monies ( ben aan aan het denken over een milkMan van half a pint, gelukkig alleen denken meer zit er even niet in )maar kilos en watts

  6. #4346
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Ff voor de nieuwsgierigheid
    Dit soort stacks nodig voor het feesttenten circuit, de zware metalen, gewoon omdat het kan en leuk is of een zelf in te vullen mogelijk ?
    Bedoel gaat me vooral om de watages en de kilo's
    Vertel
    Nodig is een groot woord, niks is nodig tenslotte.
    Maar ik word zeer ongelukkig van 1x12's, en (in mindere mate) 2x12's, en blij van (veel) 4x12's; het moet wel een beetje beuken.
    Vwb versterker vermogen, dat is toeval denk ik, de versterkers die ik leuk vind zijn bij toeval altijd 100W. Is eigenlijk niet waar bedenk ik me, ik vind de Diezel Herbert ook leuk, die is 180W

    Qua podium real estate moet ik het eerste podoum nog tegen komen waar ik geen 4x12 in gefrot krijg. Het is ook geen sluitpost, het is een gegeven, dus bouw desnoods de rest er maar omheen.
    Qua kilo's...Geen moeite mee, en al helemaal niet met zijn tweeën. Dan vind ik het hebben van een los cabinet, losse top, los pedalboard, koffer met kabels etc, nog vervelender dan het gewicht.

    Let wel, ik ben geen pro die 6x pw met de zooi zeult.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 november 2019 om 11:41

  7. #4347
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is een beetje een open deur en de antwoorden zijn al even zo vaak belachelijk gemaakt als dat ze gegeven zijn. Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, guitarkid. Wellicht ben je oprecht nieuwsgierig. De kilo's zijn voor mij geen issue als je maar eens in de twee/drie maand op een podium staat en de boel verder opgeslagen staat in een hok bij de oefenruimte. Ik voel me nog fit genoeg om dat beetje tillen te kunnen handelen en weegt niet op tegen het plezier en strakke plasser dat ik krijg van het geluid wat ik uit m'n halfstackje krijg. Qua volume is het ook goed te doen, want mastervolume en meest preamp gain. Een 4x12 breekt ook niet zo snel op, omdat het aantal wattjes met gemak verdeeld wordt, wat ik persoonlijk fijner vind. Mocht het volume van een 4x12 een issue worden, dan overweeg ik nog een 2x12. Wat qua ruimte niks uitmaakt op een podium, de 2x12 is net zo breed. Ik begrijp ook nooit zo goed wat men er zo groots aan vindt, een halfstackje en een pedalenplankje. Een heel veel simpelere setup is er bijna niet. Prik in en gaan. Met een combootje kom ik er niet mee weg, heb nog niet meegemaakt dat dat een goeie vervanger is voor mijn doeleinden. 1x12 of 4x12 klinkt wezenlijk anders, dat heeft verder niets met het volume te maken. 2x12 of 4x12 klinkt ook anders, waar mijn voorkeur, puur voor het geluid, dan uitgaat naar een 4x12. Bovendien, een band ben je met z'n allen, dus ook elkaar helpen met tillen en zo.

  8. #4348
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het is een beetje een open deur en de antwoorden zijn al even zo vaak belachelijk gemaakt als dat ze gegeven zijn. Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, guitarkid. Wellicht ben je oprecht nieuwsgierig. De kilo's zijn voor mij geen issue als je maar eens in de twee/drie maand op een podium staat en de boel verder opgeslagen staat in een hok bij de oefenruimte. Ik voel me nog fit genoeg om dat beetje tillen te kunnen handelen en weegt niet op tegen het plezier en strakke plasser dat ik krijg van het geluid wat ik uit m'n halfstackje krijg. Qua volume is het ook goed te doen, want mastervolume en meest preamp gain. Een 4x12 breekt ook niet zo snel op, omdat het aantal wattjes met gemak verdeeld wordt, wat ik persoonlijk fijner vind. Mocht het volume van een 4x12 een issue worden, dan overweeg ik nog een 2x12. Wat qua ruimte niks uitmaakt op een podium, de 2x12 is net zo breed. Ik begrijp ook nooit zo goed wat men er zo groots aan vindt, een halfstackje en een pedalenplankje. Een heel veel simpelere setup is er bijna niet. Prik in en gaan. Met een combootje kom ik er niet mee weg, heb nog niet meegemaakt dat dat een goeie vervanger is voor mijn doeleinden. 1x12 of 4x12 klinkt wezenlijk anders, dat heeft verder niets met het volume te maken. 2x12 of 4x12 klinkt ook anders, waar mijn voorkeur, puur voor het geluid, dan uitgaat naar een 4x12. Bovendien, een band ben je met z'n allen, dus ook elkaar helpen met tillen en zo.
    Gewoon lekker blijven knallen dan. Ik speel in een paar bands waar het niet al te hard moet. Vaak is er ook niet zoveel ruimte op het podium. Dan vind ik een ported 1x12 en een 2x12 (rechtop gezet) net iets handiger. Die Hook 2x12 is vrij compact, maar klinkt best groot. Maar goed, het gaat mij vooral om portability en real estate. Het past ook net wat beter in mijn auto. Qua ballen en geluidsbreedte is een 4x12 natuurlijk onverslaanbaar. En optisch oogsnoep.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #4349
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar een 2x12 (op zijn kant) en een 1x12 ernaast is samen niet breder dan een 4x12.
    Het kan vooral een sound dingetje zijn ook. Er is muziek genoeg die veel beter tot zijn recht komt door een open back 1x12 dan door een 4x12.

    Ik merk alleen wel de laatste jaren (eigenlijk sinds modelling echt een vlucht heeft genomen) dat geluidsmensen en soms ook kroeg- en zaaleigenaren, en zelfs collega muzikanten wat terugdeinzen als je met een (of 2 ) 4x12's aan komt zetten, omdat ze er automatisch vanuit gaan dat dat alles wat het kan hard moet staan.

    Toen ik auditie deed bij mijn nieuwste bandje hadden ze ook zoiets van "o jee, wat moet dit worden", om er vervolgens achter te komen dat ik veel zachter speel dan de gitarist die ze hadden.

  10. #4350
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Natuurlijk heeft het aantal speakers niks te maken met het volume waarmee je uitstuurt
    maar het klimkt lekkerder als een speaker een beetje mag werken
    en dat geldt ook voor een buizen poweramp
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top